וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה יואשמו ברצח יגאל יהושע בלוד: "המניע - לאומני וגזעני"

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 13:53

לטענת המשטרה, שבעת החשודים במעורבות במעשה - רובם תושבי לוד - רגמו את רכבו של יהושע מטווח קצר, וחברם ניסה להעלים ראיות. יהושע, שהצליח להימלט מהזירה, התנגש ברכב ליד ביתו, ולאחר שישה ימים מת מפצעיו. הרשויות פרסמו תיעוד מהפיגוע, ובו נראה יידוי האבנים על הרכב

בווידאו: תיעוד רצח יגאל יהושע במהלך המהומות בעיר לוד/צילום: דוברות משטרת ישראל

שבעה בני אדם יואשמו ברצח יגאל יהושע בלוד - כך הודיעו הבוקר (ראשון) המשטרה ושב"כ. החוקרים מייחסים לשבעה מניע לאומני וגזעני.

התקרית התרחשה לפני מעט יותר מחודש, בימי המהומות האלימות בעיר, בשעות הערב. לטענת הרשויות, החשודים - רובם תושבי לוד והיתר צעירים פלסטינים ששהו בישראל שלא כחוק - החליטו להשליך אבנים על כלי רכב של יהודים. כשזיהו את יהושע, תושב העיר בן 57, כיהודי - יידו לעברו אבנים מטווח קצר. יהושע הצליח להימלט מהזירה, אך התנגש ברכב ליד ביתו, וכעבור כמה ימים מת מפצעיו.

הפרטים הותרו לפרסום היום, אף שהמשטרה רצתה להאריך את צו איסור הפרסום בחודש נוסף, ואף קיבלה אישור לכך. וואלה! ביקשה לערער על כך, ודיון שאמור היה להתקיים היום בצהריים בנושא התבטל כשהמשטרה הוציאה לפתע את ההודעה עם הפרטים.

יגאל יהושע, הרוג ישראלי במהומות בלוד, מאי 2021. באדיבות המשפחה
יגאל יהושע/באדיבות המשפחה

במשטרה ובשב"כ טענו גם כי החשודים במעשה ניסו להעלים ראיות ממצלמות האבטחה בזירה, כדי לטשטש את מעורבותם במעשה. לחלקם מיוחסת השתתפות גם במקרים נוספים של יידוי אבנים לעבר יהודים בעיר. בסך הכול, שמונה חשודים נחקרו במסגרת הפרשה - שבעה בחשד לרצח, והשמיני, לטענת המשטרה, שלא היה מעורב ברצח - אלא בניסיון להעלים ראיות. הרצח פוענח על ידי ימ"מ מרכז בשיתוף שב"כ.

משפחת יהושע הסכימה לתרום את איבריו של הנרצח. ההשתלות בוצעו בארבעה בתי חולים, עבור ארבעה בני אדם: שתי הריאות בגבר בן 69 בבילינסון, הכבד באישה בת 22 באיכילוב, כליה אחת בגבר בן 67 בבילינסון וכליה שנייה באשה בת 58 בהדסה עין כרם.

רצח יגאל יהשוע בלוד | החשודים ברצח. אתר רשמי, מערכת וואלה!
החשודים שיואשמו ברצח/מערכת וואלה!, אתר רשמי

אלמנתו של יהושע, אירה אמרה לוואלה! כי: "מצד אחד אנחנו שמחים שהצליחו למצוא אותם ולהגיש כתבי אישום, מצד שני זה מדכא אותנו כל הסיטואציה, כל התחושות הקשות וכל החוסר אונים הזה שחשנו מההתחלה. אני שמחה שמצאו אותם ואני מקווה שהם יכנסו לכלא כרוצחים. שבית משפט יקבע שהם רוצחים ולא רק מואשמים ברצח. בשבוע שעבר עשינו את גילוי המצבה, אני לא יודעת איך אנשים אחרים חווים את זה, לנו זה מאוד קשה. אדם נלקח בנסיבות כאלה, בן אדם אהוב, בריא עם מלא חלומות ותוכניות לחיים. יגאל נלקח על זה שהוא יהודי, לא היה לו שום סכסוך עם אף אחד".

אחיו של יגאל, אפי יהושע אמר לוואלה! כי "הפצע עדיין פתוח. זה לא עוזר לי כתבי אישום, אנחנו רוצים לדעת איזה עונש המרצחים האלה אמורים לקבל. זה שהם תושבי לוד לא עושה לי הנחה, זה יותר מקומם כי בתור תושבי לוד לדעתי הם הכירו את יגאל אחי. עד שלא יהיה להם גזר דין אני לא יכול לסגור את המעגל איתם. זה מקל שאיתרו אותם אבל אין לנו את התשובה הסופית מה עשה מה והכי חשוב למה עשו את זה ליגאל. למה הם רצחו אותו. בן אדם שהולך הביתה,רוצחים אותו? לא ברור לי. זה יקח זמן עד שנקבל תשובות מכל המעשה הנפשע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully