וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כליית הנרצח בלוד הושתלה בתושבת בית צפאפא: "אין יהודים וערבים, רק בני אדם"

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 10:14

במשפחתה של ראנדה, בת 58 מירושלים ואחת מארבעת האזרחים שקיבלו את איבריו של יהושע, גינו את האלימות שהובילו למותו. "אנחנו עובדים וחיים עם יהודים, ולא ציפינו למלחמה כזאת. יגאל הוא חלק מהמשפחה שלנו", אמרו קרוביה. בתה ניבין ל-103FM: "אפשר לחיות יחד"

בווידאו: מסע ההלוויה של יגאל יהושע שנרצח בלינץ' בלוד/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביעד בללי

אחת מכליותיו של יגאל יהושע, שנרצח במהומות בלוד והובא אמש (שלישי) למנוחות, הושתלה בגופה של ראנדה, תושבת בית צפאפא, בת 58, בבית החולים הדסה עין כרם.

שירין וניבין, הבנות של ראנדה, הודו למשפחתו, הביעו צער על מותו וגינו את האלימות שהובילה לכך. "אנחנו לא בעד הפרעות, ובכלל לא בעד רצח של אנשים. אנחנו עובדים וחיים עם יהודים, ולא ציפינו למלחמה כזאת. תודה רבה למשפחה. זה הזוי שהוא נהרג מערבים ומציל את החיים של ערבייה בזכות האיברים שלו. המסר שלנו - אין דבר כזה ערבים או יהודים, יש בני אדם. מבחינתנו, יגאל חלק מהמשפחה שלנו, אנחנו מצטערים שהוא מת בצורה כזאת".

יהושע בן ה-56 נפגע לפני ימים אחדים מלבנה בראשו כשהותקף על ידי פורעים ערבים, ופונה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא. צוות המחלקה לטיפול נמרץ כללי נלחם על חייו מאז, אך לבסוף נקבע מותו. על פי הודעת בית החולים, משפחתו הסכימה לתרום את איבריו.

ראנדה שקיבלה את הכליה של יגאל יהושוע שנרצח בלינץ' בלוד. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
"אין דבר כזה ערבים או יהודים, יש בני אדם". ראנדה, מושתלת הכליה/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

"אנחנו מחכים תשע שנים לכליה וזה לא מובן מאליו. [זה] ממש מרגש, למרות הצער של המשפחה", אמרו שירין וניבין. "אתמול אמא עוד חזרה מדיאליזה והייתה במצב קשה, וכשהיא קיבלה את ההודעה היא התחילה לבכות".

פירוז, אחות של ראנדה, אמרה כי היא מקווה לפגוש את בני משפחתו של יגאל יהושע. "תודה רבה למשפחה, הלוואי שנוכל להכיר אותם. זה לא מובן מאליו", אמרה, "אני מאחלת שכל הבלאגן במדינה ירגע ונחיה בשלום אחד עם השני".

עוד בוואלה!

יגאל שנרצח בלינץ' בלוד מובא למנוחות: "במותו ציווה חיים לחמישה אנשים"

לכתבה המלאה

ניבין עויס, בתה של ראנדה, התראיינה הבוקר (רביעי) בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וסיפרה כי אמא מתאוששת עדיין מהניתוח שנערך אתמול ונמשך כארבע שעות. לדבריה, אמה חיכתה להשתלה במשך כעשור.

עויס נשאלה מה הייתה אומרת לבני משפחתו של יהושע. "נגיד להם קודם כל שאנחנו משתתפים בצער שלהם, שאנחנו לא בעד רצח, לא של ילדים לא של מבוגרים, שום רצח. להשתתף בצערם, להגיד תודה על מה שהם עשו בשבילנו, שהם הקלו עלינו בחיים, על אמא שלי שזה היה לה כבר ממש קשה". היא הדגישה כי לשכונה בה מתגוררת המשפחה, בית צפאפא שבירושלים, המהומות לא הגיעו. "בבית צפאפא לא היה, אבל מרגישים את הדברים האלה בירושלים", אמרה.

"אני עצמי לא חווה את זה אבל מרגישים באווירה, אנשים מסתכלים מוזר, נגיד עברנו במקרה ליד יהודים והם ידעו שאנחנו ערבים וזרקו מילה לא במקום, כמובן שלא רצינו להתעמת איתם אז שתקנו", סיפרה, ובתשובה לשאלות המראיינים סיפרה כי מאז אירועי השבוע האחרון וברקע האווירה האלימה בני המשפחה יוצאים פחות מהבית.

יגאל יהושע, הרוג ישראלי במהומות בלוד, מאי 2021. באדיבות המצולמים
איבריו הצילו את חייהם של חמישה אנשים. יגאל יהושע/באדיבות המצולמים

היא אמרה כי למרות הכול, היא מאמינה שייתכן דו קיום, ואמרה כי היא רוצה "שיהיה שלום, שלא יהיה רצח, כמובן כואב לי גם על המצב בעזה, מאוד כואב לי כל זה וגם על המצב פה, כי אני חיה וגרה פה ואנחנו כל החיים חיינו ככה והכול היה בסדר. יש לי חברות יהודיות". בהמשך הוסיפה: "אני רוצה להגיד תודה למשפחה של יגאל יהושע, לאחל שיהיה שלום לעם שלי ולעם היהודי, לעזה ולראש הממשלה שאפשר לחיות ביחד, וזה קורה ואני פה עכשיו בבית החולים ורואה איך עובדים יחד יהודים וערבים - וזה אפשרי".

לאחר שמשפחת יהושע הסכימה לתרום את איבריו, ההשתלות בוצעו בארבעה בתי חולים - שיבא, בילינסון, איכילוב והדסה עין כרם. שתי הריאות בגבר בן 69 בבילינסון, הכבד באישה בת 22 באיכילוב, כליה אחת בגבר בן 67 בבילינסון וכליה שנייה באשה בת 58 בהדסה עין כרם. יש לציין כי שלושה מהמושתלים חתומים על כרטיס אדי ומסיבה זו זכו לקידום בתור להשתלה.

אשתו של אחד ממושתלי הכליה הודתה למשפחתו של יהושע, לאחר שהמתינו זמן רב לתורם. "כבר שלוש שנים אנחנו מחכים להשתלה, לצערנו זה דווקא מיגאל ז"ל. אני רוצה להודות למשפחה שהצילה את החיים שלנו", אמרה האישה. "אנחנו גרים באילת, ב-20:00 בערב אמרו לנו: יש לכם ארבע שעות להגיע לבילינסון. הוא עדיין בהתאוששות. אני מקווה שמפה החיים הופכים למתוקים יותר. אנחנו נמצאים בצל הכאב של המשפחה של יגאל. מקווה שהרבה אנשים יחתמו על כרטיס אד"י. מקווה שחיים אחרים לפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully