וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר שלם בבידוד באזור ההתפרצות: "חגגנו מהר מדי את הניצחון"

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 14:44

התפשטות הקורונה בבנימינה הגיעה גם לפרדס חנה, שם עלה מספר המאומתים לשמונה וכ-600 תושבים בבידוד. כצעד מנע, קיבלו כלל 380 תלמידי בית ספר "רבין" ואנשי הצוות שלו הודעה כי שנת הלימודים תסתיים מוקדם מהצפוי. "הקורונה עדיין כאן, אנחנו עדיין לא ממש מחוסנים"

התפשטות הקורונה באזור בנימינה הגיעה גם לפרדס חנה, שם עלה מספר המאומתים לשמונה וכ-600 תושבים בבידוד. זאת, אחרי שעוד מורה, תושבת קציר המלמדת בבית הספר היסודי "רבין" פרדס חנה, נתגלתה כמאומתת. ככל הנראה היא נדבקה ממחנכת כיתה א', תושבת בנימינה, שנדבקה מבתה, תלמידת "כרמים". שתי המורות המאומתות - היו מחוסנות.

ביישוב חוששים כי ההדבקה התבצעה באירוע יום ספורט של בית הספר "רבין" שהתקיים ביום שישי שעבר, ולכן אתמול, כצעד מנע, קיבלו כלל 380 תלמידי בית הספר ואנשי הצוות שלו הודעה כי עליהם להיכנס לבידוד בהוראת משרד הבריאות בידיעת מנהל המחוז במשרד החינוך והמועצה המקומית. הבוקר נפתחה עמדת בידוק קורונה באולם הספורט הסמוך לבית הספר, ועשרות הורים וילדים כבר נראו בתור לבדיקות.

"אנחנו ערים למה שקורה בבנימינה השכנה ולא נישאר אדישים למצב, נעשה כל מה שמשרד הבריאות ינחה", אמר אחד מהם. שחר, אב לילדה בבית הספר, ציין כי "עיקר הבעיה היא בנתב"ג, צריך לסגור השמיים ואז הכל יהיה בסדר. באנו להיבדק כי צריך אבל אנחנו לא חוששים".

אולם הספורט בבית הספר רבין בפרדס חנה, עשרות ממתינים לבדיקת קורונה 24 ביוני 2021. שלומי גבאי
380 תלמידים ואנשי צוות בבידוד. אולם הבדיקות בבית הספר רבין בפרדס חנה, הבוקר/שלומי גבאי

יפית, אם לשני תלמידים בבית ספר, אמרה הבוקר כי "זה מצב הזוי שיוצר בלבול וחשש, הילדים לא מחוסנים והבן הגדול שלי בקבוצת סיכון בשל מצבו הבריאותי (אסטמה). אני מקווה שזה יחלוף מהר ולא יהיה פה גל נוסף".

"ברור שהייתה אכזבה ואפילו קצת בכי בבית כשקיבלנו את ההודעה שחוזרים לבידוד", אומרת לוואלה! רעות מרנין בת ה-37 ואם לשלושה מפרדס חנה. יו"ר ועד הורים של בית הספר רבין, לה בנות בכיתות ב' ו-ה' בבית הספר, אמרה כי "אני מניחה שהיה תסכול וזלגו דמעות גם בבתים אחרים. קודם כל זו אכזבה מאי קיום מסיבות הסיום ביום שישי הקרוב, וסגירת השנה הלא שגרתית הזו באופן הזה, אחרי שקיווינו לפחות לסיים אותה באופן הולם".

"מצד שני, אנחנו צריכים להבין שהקורונה עדיין כאן וקיבלנו עכשיו את קריאת ההשכמה שהיא לא הלכה ולא מתכוונת ללכת ושאנחנו לא ממש מחוסנים, וצריך לפתח קצת יותר סולידריות חברתית והתחשבות באחר. יכול להיות שמהר מדי פתחו את עניין הטיסות לחו"ל באופן לא מפוקח וקצת מוקדם מדי ביטלו את חובת עטית המסכות ועכשיו אנחנו משלמים על זה מחיר כבד".

עוד בוואלה!

התפרצות בישראל: חמישה תלמידים מבתי ספר שונים נדבקו בווריאנט ההודי

לכתבה המלאה
בווידאו: 139 אובחנו מאתמול בקורונה, בנימינה הפכה לאדומה/צילום: שלומי גבאי

על השם שיצא לפרדס חנה בעניין הלא מתחסנים היא אומרת כי "פרדס חנה בהקשר הזה לא מיוחדת יותר ממקומות אחרים. כתבה שעשו על פרדס חנה בסיבוב הקודם הייתה מוטית. אני והחברות שלי כולנו מחוסנות. גם שתי המורות שנדבקו ברבין היו מחוסנות. התמקדו בקיצון חברתי כלשהו. אנחנו מכבדים את כולם ומבינים את כולם. רק מבקשים ממי שנכנס למעלית שיכבד את השאר. זה כמו נהיגה על הכביש".

ראש המועצה איתי ויסברג נבדק לקורונה, 22 ביוני, 2021. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
"בישראל חוגגים מהר מדי ניצחון על המגיפה ומתבדים". בדיקת קורונה בבנימינה, השבוע/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

פיני, תושב פרדס חנה ואב לשלושה, ששניים מהם תלמידים בבית ספר יסודי אחר בישוב, אמר: "לדעתי הסירו ההגבלות מהר מדי, מדוע לא השאירו את חובת המסיכות עד לסיום השנה? בישראל חוגגים מהר מדי את הניצחון על המגיפה וכל פעם מתבדים". הוא נחרץ, "אני לא אשלח את ילדי למוסדות הלימוד עד לסיום השנה".

16 מאומתים, 15 מהם מחוסנים

בבנימינה-גבעת עדה ממשיכים להתקבל דיווחים על מאומתים ונכון לאתמול בערב עלה מספרם ל-121. רובם עדיין תלמידי בית הספר כרמים, שיצא לחופשת החופש הגדול, אבל לא רק. מתוך 16 הבוגרים המאומתים, 15 מחוסנים.

מאומתים יש כבר גם בבית הספר "אמירים" שם משלישי ההורים משביתים את לימודי ג'-ו' באופן יזום וגם בבית הספר הממלכתי דתי "הנדיב". 1,119 מתושבי הישוב בן כ-15 אלף התושבים נשלחו כבר לבידוד. אלפים נבדקו מאז יום שני. אתמול נבדקו 891 איש בשתי תחנות שמפעיל פיקוד העורף במושבות השייכות למועצה מקומית אחת. אתמול הסתבר כי מנהל מועדון הכדורסל בבנימינה המארח את אחת מתחנות הבדיקה, אף הוא מאומת לקורונה. קב"ט המועצה אף הוא נדבק בנגיף ונשלח לבידוד. שניהם מחוסנים, אגב.

בזכרון יעקב שמצפון שלושה מאומתים ו-150 מבודדים. במועצה האזורית מנשה ממזרח יש שלושה מאומתים ו-120 בבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully