וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות בישראל: חמישה תלמידים מבתי ספר שונים נדבקו בווריאנט ההודי

ילדים אובחנו במוטציית הקורונה בפרדס חנה, אשדוד, חולון ושניים במעלה אדומים. 41 חולים זוהו בסך הכול, מהם 24 חוזרים מחו"ל וארבעה מחוסנים, שהשלכות הווריאנט עליהם עדיין לא ידועות. המשרד ופיקוד העורף מקדמים בדיקות נרחבות, אך המוסדות החינוכיים מתנגדים

חזרה ללימודים בבית ספר בלפור ת"א , 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הווריאנט מתפשט בבתי הספר/ראובן קסטרו

משרד הבריאות הודיע הבוקר (חמישי) כי אותרו 41 מקרים של הווריאנט ההודי של נגיף הקורונה, בהם חמישה תלמידים מבתי ספר שונים. בין הנדבקים 24 חוזרים מחו"ל, מתוכם 21 אזרחים זרים, ו-17 מקרי הדבקות בקהילה, שלחלקם לא נמצא קשר לחוזרים מארצות אחרות. ארבעה מהמאומתים מחוסנים. עדיין אין מידע ברור ביחס לווריאנט, והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים.

החולים זוהו במוסדות החינוכיים שבילים בפרדס חנה, קשת באשדוד, יוסף בחולון ודקל וילנאי וצמח השדה במעלה אדומים. משרד הבריאות כי הוא מקדם עם פיקוד העורף דיגום נרחב בבתי הספר המעורבים. עם זאת, לפי משרד הבריאות, במשרד החינוך טוענים כי בתי הספר מתנגדים לבדיקות "בלי תחלואה חדשה". בהתאם להיענות הדיגום היום יישקל לסגור את אותם בתי ספר.

בדיקות קורונה לנוחתים בשדה התעופה בן גוריון 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
24 חזרו מחו"ל. בדיקות קורונה בנתב"ג, לפני חודש/ראובן קסטרו

בעיריית מעלה אדומים הודיעו כי נשלחו ניידות בדיקות לשני בתי הספר, ועד סוף היום ייבדקו כלל התלמידים באופן מלא. שתי התלמידות אובחנו בנגיף כבר לפני שבועיים, אך רק עתה התברר כי מדובר בזן ההודי. כעת רוצים בצוות המוטציות המיוחד לערוך דיגום כללי חוזר, ובתי הספר מתנגדים.

בנוסף לכך, התגלו בשבוע האחרון באמצעות המערך לריצוף שמונה מאומתים לווריאנט הדרום אפריקני, שידוע כי יעילותו של החיסון לקורונה מולו פחותה, שבעה לניו יורקי, שניים לקליפורני, אחד בריטי מזן מקביל לזן הנפוץ ומאומת אחד לווריאנט מסנט פטרסבורג.

בתחילת השבוע המליץ משרד הבריאות להפסיק את הטיסות היוצאות והנכנסות מהודו לישראל, בעקבות חשש המומחים במשרד מהדבקה במוטציה ומצב התחלואה במדינה. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר כי אם התחלואה בהודו תגדל, תישקל האפשרות לחייב בבידוד גם את המחוסנים והמחלימים החוזרים לארץ מהיעד. הזן אותר לראשונה בישראל לפני כשבועיים, אז שבעה שבים מחו"ל אובחנו כחולים.

בדיקות קורונה במשחק של מכבי תל אביב. אריאל שלום
בדיקות קורונה בתל אביב, החודש/אריאל שלום

מול זליגת הווריאנטים, התחלואה בישראל ממשיכה לרדת. משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מאה בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-838,372. אתמול התקבלו תוצאות עבור 36,786 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 0.3%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 1,570. בבתי החולים מאושפזים 185 חולים, מתוכם 65 מונשמים ו-118 חולים קשה. נכון להיום מתו 6,361 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. 5,399,050 איש התחסנו במנה ראשונה, ו-5,081,978 קיבלו גם את השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully