וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורפים גופות בפארקים וחניות: מספר המתים מקורונה בהודו עלה ל-200 אלף

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 11:32

המדינה רשמה ציון דרך עגום במגיפה, והאופק לא נראה ורוד. בתי החולים קורסים ומשפחות נואשות פונות לרשתות החברתיות כדי למצוא בלוני חמצן, מיטות אשפוז ותרופות ליקיריהן החולים

בווידאו: שריפת גופות מתים מקורונה בהודו/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הודו רשמה היום (רביעי) ציון דרך עגום עם יותר מ-200 אלף מתים מנגיף הקורונה, אחרי שיא של 3,293 מתים ביממה האחרונה, לצד שיא עולמי נוסף במספר הנדבקים היומי - 362,757. בסך הכול, אובחנו יותר מ-17.9 מיליון איש כנשאים של הווירוס. רק בארצות הברית נרשמו יותר נדבקים בנגיף, ובשלוש מדינות אחרות מספר המתים חצה את ה-200 אלף: ארצות הברית, ברזיל ומקסיקו. כמו במדינות רבות אחרות, המומחים מאמינים כי אלו נתוני חסר.

הודו, שבה חיים כ-1.4 מיליארד איש, חווה את הפרק הקשה ביותר שלה מאז פרוץ המגיפה, אחרי גל ראשון מתון יחסית. מערכת הבריאות על סף קריסה בבירה ניו דלהי, בערים אחרות וגם באזורים הכפריים, ומדינות רבות בעולם שלחו לה סיוע וציוד רפואי. בשבוע האחרון מתו יותר מ-2,000 איש בממוצע בכל יום.

קרוב משפחה של אדם שמת מקורונה בטקס שריפת הגופות בגוהאטי, הודו, 27 באפריל 2021.. AP
קרוב משפחה של אדם שמת מקורונה בטקס שריפת גופות בגוהאטי, אתמול/AP

מקרה המוות הידוע הראשון מקורונה בהודו אירע ב- 12 במרץ אשתקד, בדרום מדינת קרנטקה. כעבור חמישה חודשים, מניין הקורבנות הגיע ל-50,000. בתוך חודשיים, המספר הוכפל והגיע ל-150,000 כעבור שלושה חודשים נוספים, בינואר השנה. התמותה הואטה עד אמצע חודש שעבר, ואז זינקה בחזרה בחדות.

השיאים במספר המאושפזים והמתים חונק את מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים, הקורסים מהעומס. חולים נחנקים למוות אחרי שאספקת החמצן של בתי החולים אזלה. בני משפחה נואשים שולחים הודעות לעזרה ברשתות החברתיות בתקווה שמישהו יסייע להם באיתור בלוני חמצן, מיטות אשפוז ריקות ותרופות מצילות חיים עבור יקיריהם. אתרי שריפת הגופות זלגו לפארקים ציבוריים ולחניונים בשל מחסור במקום.

עוד בנושא

בעולם מתגייסים לסייע להודו: "ריח המוות לא עוזב"

לכתבה המלאה
אמבולנסים המובילים חולי קורונה ממתינים לתורם לכניסה לבית חולים באחמדאבאד, הודו,27 באפריל 2021. AP
חולים נחנקים בשל מחסור בחמצן. תור של חולים בכניסה לבית חולים באחמדאבאד, אתמול/AP

כשמערכת הבריאות שלה קורסת במהירות, הודו פונה כעת למדינות אחרות כדי שיחלצו אותה מההתפרצות הקשה. מדינות רבות הציעו סיוע, כולל ארצות הברית, שהבטיחה לסייע בציוד מגן, ערכות בדיקות ואספקת חמצן. וושינגטון תשלח גם חומרי גלם לייצור חיסונים ותעזור לשפר את יכולותיה של הודו לייצר יותר חיסונים של חברת אסטרהזניקה.

מומחי בריאות טוענים כי התקהלויות של מיליוני אנשים במהלך פסטיבלים הינדיים ועצרות בחירות ענקיות בכמה מהמדינות בהודו תרמו לתחלואה חסרת התקדים. לדבריהם, ההודעות הסותרות של הממשלה והצהרותיה בטרם עת על תום המגיפה עודדו את האזרחים להפסיק לשמור על ריחוק חברתי, לעטות מסיכות ולהימנע מאירועים המוניים.

קרובת משפחה מתאבלת על קרוב שמת מקורונה, אחמדאבד הודו, 27 באפריל 2021. AP
קרובת משפחה מתאבלת על קרוב שמת מקורונה, אחמדאבד הודו, 27 באפריל 2021/AP

הבירה ניו דלהי נמצאת בסגר, וכך גם המדינות הדרומיות מהרשטרה וקרנטקה. כמה מדינות אחרות הטילו הגבלות בניסיון לרסן את התפשטות הנגיף. הודו גם מפעילה את הצבא לסיוע במשבר, שישחרר חמצן ממאגריו ויציב אנשי רפואה במילואים בבתי החולים, כדי להקל מהלחץ על הרופאים.

בינתיים, גם תכנית החיסונים של הודו מתקשה להתרומם. כ-10% מאוכלוסיית המדינה קיבלה מנה אחת, אך רק קצת יותר מ-1.5% ממנה השלימו את ההליך עם המנה השנייה. החל מיום שבת הקרוב, בני 18 ומעלה יוכלו להתחסן גם הם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully