וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מתגייסים לסייע להודו: "ריח המוות לא עוזב"

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 16:48

ארה"ב, בריטניה וגרמניה הציעו ציוד רפואי בשל המחסור החמור בבתי החולים, בעוד שהודו רשמה יום חמישי ברציפות של שיא עולמי במספר הנדבקים. מודי קורא לכולם להתחסן, אחרי צניחה בקצב החיסונים. "המצב עגום בכל מקום"

בווידאו: שיא נוסף במספר החולים בקורונה בהודו/צילום: רויטרס

מספר הנדבקים היומי בקורונה בהודו רשם שיא זה היום החמישי ברציפות, בעוד שברחבי העולם הבטיחו לשלוח לה סיוע רפואי דחוף שיעזור לה להתמודד עם העומס בבתי החולים. 352,991 מאובחנים חדשים נרשמו ב-24 השעות האחרונות, כשבמקביל בתי החולים בניו דלהי ובערים אחרות דוחות קליטת מטופלים חדשים בשל מחסור באספקת חמצן ומיטות.

"בית החולים נמצא כעת במצב של להתחנן ולשאול והוא מצוי במשבר קיצוני", אמר דובר של בית החולים גנגה ראם בבירה שנמצאת תחת סגר. אתמול קרא ראש הממשלה נרנדרה מודי לכל האזרחים להתחסן, בזמן שבתי החולים והרופאים מזהירים שהם לא יכולים להתמודד עם זרם החולים. הבקשה של מודי הגיעה אחרי שקצב החיסונים הגיע לשיאו ב-5 באפריל עם 4.5 מיליון מנות, אך מאז צנח לממוצע של כ-2.7 מיליון ביום.

ראש המטה הכללי במשרד ההגנה, גנרל ביפין רוואט, אמר היום בפגישה עם מודי כי הצבא יספק לבתי החולים חמצן מהמאגרים שלו, וכי אנשי רפואה צבאיים בדימוס יצטרפו למתקני טיפול בחולי קורונה. הממשלה הוסיפה כי היכן שניתן, מרכזי הרפואה הצבאיים ייפתחו לאזרחים.

"דרך האוויר, הרכבות, הכבישים והים, נזיז הרים וגבעות כדי להתגבר על אתגרי הגל הזה", צייץ שר הבריאות, הארש ורדהאן.

התפרצות נגיף הקורונה באחמדאבאד,
הודו, 26 באפריל 2021. רויטרס
ארה"ב, בריטניה וגרמניה הבטיחו עזרה. פינוי גופות באחמדאבאד, היום/רויטרס

בכמה מהערים שבהן המצב הוא הקשה ביותר, כולל בבירה, הגופות נשרפות במתקנים מאולתרים המציעים שירותים המוניים.במדינת ביהאר שבמזרח הודו, תועדו שלושה גורמי רפואה נושאים גופה בדרכה למשריפה, אחרי שלא נותרו עוד אלונקות.

"אם היית מתישהו במשריפה, ריח המוות לעולם לא עוזב אותך", סיפר ויפין נאראנג, פרופסור למדע המדינה מ-MIT, בציוץ בטוויטר. "לבי יוצא אל כל החברים והמשפחה שלי בדלהי ובהודו שעוברים את הגיהינום הזה".

אתמול אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי וושינגטון תשלח להודו חומרי גלם ליצור חיסונים, ציוד רפואי וחליפות מגן. גם גרמניה הצטרפה למדינות שהבטיחו לשלוח עזרה, כמו בריטניה.

הודו, שבה חיים כ-1.3 מיליארד איש, אבחנה 17.31 מיליון מקרים מאז פרוץ המגיפה, יחד עם 195,123 מתים אחרי 2,812 מתים נוספים שנוספו במהלך היממה האחרונה. עם זאת, מומחים מאמינים כי המספר האמיתי גבוה ככל הנראה בהרבה.

עוד בוואלה!

המשריפות ואתרי הקבורה בהודו מלאים: "הקורונה בולעת אותנו כמו מפלצת"

לכתבה המלאה
הקמת פלטפורמות חדשות לשריפת גופות חולי קורונה בניו דלהי, הודו, 26 באפריל 2021. רויטרס
מחירי הנפט צונחים. הקמת פלטפורמות חדשות לשריפת גופות חולי קורונה בניו דלהי, היום/רויטרס

עוצמת הגל השני הפילה את מחירי הנפט היום, לאור החשש של המשקיעים מצניחה בדרישה לדלק בהודו, יצואנית הנפט השלישית בגודלה בעולם.

פוליטיקאים, במיוחד מודי, סופגים ביקורת על כך שקיימו עצרות בחירות בהשתתפות אלפי אנשים, שהצטופפו יחד באצטדיונים. כמה ערים הורו על עוצר, בעוד שהמשטרה נשלחה לאכוף את תקנות הריחוק החברתי ועטיית המסיכות. ועדיין, כ-8.6 מיליון מצביעים צפויים ללכת לקלפיות היום במדינת מערב בנגל, בשלב השמיני בהליך הבחירות המפרך שיסתיים השבוע.

בווידאו: תיעוד מרחפן של שריפת גופות המונית בניו דלהי/צילום: רויטרס

כמה מדינות בהודו, בהן מהאשרטה, העשירה ביותר, עצרו אתמול את מבצעי החיסונים בחלק מהאזורים בשל מחסור באספקה. זאת בין היתר בשל מחסור בחומרי גלם ושריפה שפרצה במפעל המייצר חיסונים של אסטרהזניקה.

עם זאת, שני גורמים בממשלה אמרו כי הממשלה הפדרלית לא תייבא חיסונים בעצמה, אלא היא מצפה שהמדינות והחברות יעשו זאת במקומה כדי לתמוך ביצרנים המקומיים.

"המצב עגום בכל מקום, במיוחד בבתי החולים הקטנים יותר, שבהם אין קווי חמצן מרכזיים ומשתמשים בבלונים", אמר מונה דסאי, הנשיא לשעבר של ההתאחדות הרפואית בעיר אחמדאבאד, הגדולה ביותר בגוג'ראט, מדינת הבית של מודי.

בשל חומרת המגיפה, בנגלדש השכנה הודיעה כי היא תסגור את גבולה עם הודו למשך 14 ימים, אף שהמסחר ביניהן יימשך. הטיסות ביניהן כבר הושעו ב-14 באפריל, כחלק מהמאמצים של בנגלדש לעצור את ההתפרצות הקשה בשטחה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully