וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתפרצות בפרדס חנה מחריפה, אך התושבים מנהלים שגרה: "לא שפני חיסונים"

26.4.2021 / 20:20

במועצה המוגדרת צהובה על פי תכנית הרמזור התחסנו 76% מתחת לגיל 50, ובימים האחרונים נדבקו 48 תושבים בקורונה. מוקדי התפרצות התגלו בבתי ספר, ותלמידים מ-16 כיתות וגנים נשלחו לבידוד. למרות מצב התחלואה במועצה, יש מי שממשיך להתנגד לחיסונים: "לא לוקחים חלק בהצגה"

בווידאו: תגובות בפרדס חנה - כרכור להתפרצות הקורונה במקום/צילום: שלומי גבאי

התחלואה בקורונה בפרדס חנה נמצאת במגמת עלייה, ונתוני התחלואה מצביעים על 48 נדבקים חדשים מהימים האחרונים. מוקדי התפרצות התגלו בבתי ספר במועצה, וילדים מ-13 כיתות ושלושה גנים נשלחו לבידודים ביתיים. בסך הכל, לפני נתוני המועצה, כ-400 איש נמצאים בבידוד.

מצב התחלואה במועצה גורם לחרדה בקרב חלק מהתושבים, בהם כאלו המסרבים בתוקף להתחסן נגד קורונה כמו רוב האוכלוסייה. ולמרות זאת, הם ממשיכים בשגרת חייהם. ג', תושבת פרדס חנה בת 24 שלא התחסנה, סיפרה כי בשל החשש שלה מהחומר המוזרק לגוף בחרה שלא להתחסן. "אני לא שפן ניסיונות", אמרה, "החיסון עוד בחיתוליו וטרם ידועים אחוזי הצלחתו כך שמבחינתי זה עדיין ניסיוני ואני לא מוכנה להיות חלק מההצגה הזאת", הוסיפה.

במתחם "אורוות האמנים" עשרות נראו היום מבלים בבתי הקפה המלאים ובחנויות. אחד מעובדי המקום שביקש להישאר בעילום שם סבור שכל עניין החיסונים זו "עבודה בעיניים על אזרחים תמימים". לדבריו, "אין כלל הוכחה שהחיסונים מונעים הדבקה. זה כל אדם לגופו, אסור להכליל מה אנחנו בהמות? לא מספרים לציבור את האמת בדבר המחוסנים שנדבקו".

בפרדס חנה, 95% מהתושבים מעל גיל 50 מחוסנים נגד קורונה, ו-76% מתחת לגיל 50. לאור מצב התחלואה, ביום ראשון נפתח מתחם בדיקות קורונה דרייב-אין בחניון אנדרטת הנח"ל במועצה.

הגר סמולי, תושבת קרית אונו, שביקרה היום בפרדס חנה, מתחה ביקורת על התושבים שהחליטו שלא להתחסן. "הרגשתי בטוחה עד ששמעתי בדרך לכאן שפרדס חנה הפכה ליישוב צהוב עם מספר מאומתים וחולים, ואני כועסת. אחרי כל החיסונים שקיבלנו, אחרי כל מה שאנחנו שומעים שמתרחש בעולם, מרגיז אותי כשיש לנו פיתרון כל כך טוב כמו חיסון וישנם אנשים שמחליטים לא להתחסן וגורמים לזה שכולנו שוב בסכנה".

מתחם בדיקות הקורונה באנדרטת הנחל, פרדס חנה. מועצה מקומית פרדס חנה כרכור, אתר רשמי
מתחם בדיקות קורונה באנדרטת הנח"ל, פרדס חנה/אתר רשמי, מועצה מקומית פרדס חנה כרכור

קרן שלום ערב, בעלת סטודיו בפרדס חנה, אמרה: "הייתי נגד להכניס משהו שהוא לא מוכח ולא ידוע לגוף, אבל יש לי שלושה ילדים ואחות מושתלת כלייה שבאה לכאן הרבה ואני חושבת שהייתי צריכה לקחת אחריות לא רק על עצמי אלא גם על כל הסביבה שלי. ולכן התחסנתי כבר לפני יותר מחודש".

לדבריה, "מאוד מלחיץ ומאוד מסוכן שיש עלייה בפרדס חנה, יש לי קושי מאוד גדול עם המחשבה לא לחסן. אני חושבת שצריך להתחסן, עובדה שאנחנו בין המדינות היחידות שהצליחו לחזור כמעט לגמרי לשגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully