וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חשיפת וואלה!: מח"ש תבדוק את פגישת המפכ"ל עם חברי מרכז הליכוד

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 21:47

לשכת פרקליט המדינה קבעה כי בדיקת פגישתו של שבתאי עם פעילי המפלגה כחודשיים לפני מינויו לתפקיד תיעשה במח"ש, וכך גם מעורבות לכאורה של רבנים המקורבים לנתניהו בקידום מועמדותו. ההחלטה התקבלה בתגובה למכתב ששיגר ליועמ"ש מייסד החזית להגנת הדמוקרטיה

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תבדוק את פגישת המפכ"ל קובי שבתאי עם חברי מרכז הליכוד ומעורבותם לכאורה של רבנים המקורבים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בקידום מועמדותו של שבתאי לתפקיד - כך נודע היום (שלישי) לוואלה!.

ההחלטה מגיעה לאחר שלשכת פרקליט המדינה קבעה כי בדיקת הנושא צריכה להיעשות במח"ש. אורי זכי, מייסד "החזית להגנת הדמוקרטיה" ויו"ר הנהלת מרצ, פנה לאחר חשיפת הפגישה בוואלה! במכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט. "למותר לציין כמה חמורים החשדות העולים כאן - הפעלת שתדלנות פוליטית בוטה והכנסת שיקולים זרים למינוי מי שעומד בראש המשטרה, באחת מהתקופות הקשות ביותר העומדות בפני הארגון מאז הקמתו", כתב.

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי בכביש 5
ברקע כניסתו של העוצר הלילי. ראובן קסטרו
הצעד ייבחן. שבתאי/ראובן קסטרו

זכי הוסיף בפנייתו ליועמ"ש כי "מינוי כזה חייב להיות נקי מכל רבב, וכל פגיעה נוספת בשיקולים שהובילו אליו תהיה בבחינת פגיעה חמורה באמון הציבור, והשחתת מערכת אכיפת החוק בישראל. בהתאם לכך, אנו קוראים לך לפתוח מידית בבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים בנושא, כדי לבחון את העובדות ולראות אם נעברו עבירות פליליות או משמעתיות שעולות כדי בטלות המינוי".

בפרקליטות המדינה בחנו את הפנייה, וסברו כי יש מקום להתערבות ובדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים בנושא. הם העבירו את המכתב ללשכת פרקליט המדינה, שהשיבה לזכי כי לאחר עיון בפנייה - הוחלט להעבירה לטיפול המחלקה לחקירות שוטרים.

עוד בוואלה!

לפני מינויו למפכ"ל: שבתאי קיים פגישה עם חברי מרכז הליכוד

לכתבה המלאה
אורי זכי. באדיבות המצולמים
"אם אכן הייתה מעורבות - הפרשה צריכה להביא לביטול המינוי". זכי/באדיבות המצולמים

גורמים שנכחו בפגישה סיפרו שנערכה כחודשיים לפני ששבתאי הוכרז כמפכ"ל המשטרה. המיקום היה ביתו של ישראל יעקב, מנהל משרד ראש הממשלה בצפון, בחבל התענך. בנוסף לשבתאי, שכיהן אז כמפקד משמר הגבול, נכחו בשיחה כמה פעילים פוליטיים וחברי מרכז ליכוד בכירים, בהם יהודה עמר ויעקב פרץ.

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק, שמעורה בפרטים ומכיר את חברי מרכז הליכוד שנכחו במקום, אישר כי הפגישה התקיימה. עמר אישר גם הוא את הדברים. "נפגשנו לפני שהוא התמנה לתפקיד המפכ"ל", סיפר. "נעשה למענו כל מה שאנחנו יכולים לעשות". עמר פירט על המהלכים שעשו לכאורה חברי מרכז הליכוד למען שבתאי. "הבאנו לו את התמיכה של הרב דוד אבחוצירא, של הרב עמר, סביר להניח שהם דיברו עם אוחנה או עם ראש הממשלה. לרב עמר ולרב אבחוצירא בטוח יש קשרים עם ראש הממשלה".

אורי זכי מסר בתגובה להחלטה: "אנו שמחים שהנושא מועבר לבדיקת מח"ש. בתקופה זו, יותר מתמיד, יש צורך באמון הציבור במשטרת ישראל והעומד בראשה. אם אכן הייתה מעורבות של גורמים ממפלגת השלטון הקודמת כמו גם של רבנים במינוי שבוצע על ידי השר אוחנה, בידיעת רב-ניצב שבתאי, הרי שיש כאן פרשה חמורה ביותר שצריכה להביא לביטול המינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully