וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני מינויו למפכ"ל: שבתאי קיים פגישה עם חברי מרכז הליכוד

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 8:56

לוואלה! נודע כי חודשיים קודם למינויו ע"י אוחנה, נועד המפכ"ל עם פעילים בולטים בליכוד. לדבריהם, הנושא היה קידום מועמדותו לתפקיד. "הבאנו תמיכה של רבנים, נעשה למענו מה שנוכל", אמר אחד מהם. המשטרה: "הגיע לפגישה במסגרת תפקידו, וכשהצטרפו אנשים לא מוכרים - עזב"

בווידאו: המפכ"ל מבהיר שהמשטרה השיגה שליטה ורגיעה בכל גזרות המהומות בארץ/צילום: יותם רונן, עריכה: אביעד בללי

המפכ"ל קובי שבתאי נפגש עם פעילים פוליטיים וחברי מרכז ליכוד בביתו של ישראל יעקב, מנהל משרד ראש הממשלה בצפון, כחודשיים לפני שהוכרז כמפכ"ל המשטרה - כך נודע לוואלה!.

גורמים שנכחו בפגישה סיפרו לוואלה! שהפגישה התנהלה חודשיים לפני מינויו לתפקיד של שבתאי למפכ"ל, בחבל התענך בצפון הארץ. בנוסף לשבתאי, שכיהן אז כמפקד משמר הגבול, נכחו בשיחה כמה פעילים פוליטיים וחברי מרכז ליכוד בכירים, בהם יהודה עמר ויעקב פרץ.

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק שמעורה בפרטים ומכיר את חברי מרכז הליכוד שנכחו במקום, אישר בשיחה עם וואלה! את עצם קיום הפגישה. עמר, פעיל בכיר במרכז הליכוד אישר את הדברים. "נפגשנו לפני שהוא התמנה לתפקיד המפכ"ל", סיפר. "נעשה למענו כל מה שאנחנו יכולים לעשות". עמר פירט על המהלכים שעשו לכאורה חברי מרכז הליכוד למען שבתאי. "אנחנו הבאנו לו את התמיכה של הרב דוד אבחוצירא, של הרב עמר, סביר להניח שהם דיברו עם אוחנה או עם ראש הממשלה. לרב עמר ולרב אבחוצירא בטוח יש קשרים עם ראש הממשלה".

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה במירון 30 באפריל 2021. דוברות משטרת ישראל
"סביר להניח שהרבנים דיברו עם השר ורה"מ". שבתאי ואוחנה/דוברות משטרת ישראל

לאחר שהשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הכריז על מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, החלו להתפרסם ברשתות החברתיות תמונות של שבתאי יחד עם פעילי ליכוד, בהן תמונה שבה הוא מחובק עם פעיל הליכוד איציק זרקא. שבתאי טען אז באמצעות מקורביו, כי אין לו כלל קשר לחברי מרכז ליכוד וכי מעולם לא נפגש עם פעילים פוליטיים.

התנועה לאיכות השלטון פנתה בעבר לוועדת גולדברג, בזמן שזו דנה על אישור מועמדותו של שבתאי, בדרישה להורות שיבצע פוליגרף בטרם ייבחר לתפקיד, וזאת לאחר פרסום התמונה עם זרקא. היא ביקשה ששבתאי יישאל אם הבטיח לנתניהו או לאוחנה משהו בתמורה לתפקיד, אך הוועדה דחתה את הבקשה.

"המצב קטסטרופה, עוד לא היה דבר כזה"

גורמים בכירים במשטרה אמרו בשיחה עם וואלה! כי הם מודאגים ממצבו של הארגון. "המצב קטסטרופה. עוד לא היה דבר כזה שמפכ"ל המשטרה מעורב פוליטית כל כך חזק וסר למרותו של השר לביטחון הפנים. מבחינת השר אוחנה, לגיטימי שהוא ינסה להשפיע על עבודת המשטרה, אך תפקידו של מפכ"ל המשטרה כמי שעומד בראש גוף סטטוטורי הוא לשמור על עצמאות המשטרה. גם השר ארדן ושרים קודמים ניסו להתערב בהחלטות המפכ"לים, אך המפכ"לים בלמו אותו".

הגורמים הוסיפו כי למרות העימות הפומבי שהיה בין השר אוחנה לשבתאי, לאחר שהשני אמר כי יש "טרוריסטים משני הצדדים" בהתייחס למהומות בערים המעורבות, היחסים ביניהם טובים מאוד ולא נפגמו כלל.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "במסגרת תפקידו הקודם של קובי שבתאי כמפקד מג"ב, הוא קיים ביקורים רבים ברחבי הארץ עם בעלי תפקידים שונים. במקרה דנן, הגיע שבתאי לביקור בלווית צוותו הקרוב. עם היוודע דבר ביקורו הצטרפו למקום אנשים נוספים שאינם מוכרים לו, ומספר דקות לאחר מכן עזב שבתאי את המקום. כל ניסיון לייצר זיקה בין הביקור לבין שיוך פוליטי ומינויו כמפכ"ל, מהווה מצג שווא שחוטא למציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully