וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל בדיון בלוד: "היו טרוריסטים משני הצדדים"; אוחנה: "התבטאות מקוממת"

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 23:07

במפגש עם נבחרי ציבור לוד ורמלה, שבתאי פירט על תכנית שיציע לדרג המדיני, לאחר ש"חומר נפץ שהתנפץ שאב את כל משאבי המשטרה". מנגד, אף חבר מועצת לוד לא הגיע למפגש, אותו גם תושבי השכונות החרימו: "המפכ"ל מנסה לייצר כותרות הסותרות את השטח". השר אוחנה: "אין סימטריה"

בווידאו: המפכ״ל במפגש עם נבחרי הציבור בלוד ורמלה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביעד בללי

ברקע המהומות והפרעות שפרצו בערים המעורבות בשבוע שעבר, המפכ"ל קובי שבתאי קיים הערב (שלישי) פגישה עם נבחרי ציבור יהודים וערבים של לוד ורמלה. במפגש, שנערך בלוד, השתתפו גם מפקד מחוז מרכז ניצב משה ברקת ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן. "מבחינתי זה טרוריסטים משני הצדדים, אנשים שהפרו את השלווה של כולנו, התפקיד של כולנו הוא להוקיע אותם מהחברה. נמצה איתם את הדין", שבתאי הבהיר.

"אותה חבית חומר נפץ שהתנפצה הקרינה לכל רחבי מדינת ישראל, ושאבה את כל המשאבים של המשטרה על מנת לחזור ולהשליט את הסדר על כנו בכל הארץ ובעיר לוד", תיאר המפכ"ל בדיון. "אנחנו אחרי שבוע לא פשוט. לא לתושבים ולא למשטרה. הגענו למצב שלא היה לו תקדים בישראל - הוצאת צו מניעת תנועה של אנשים ברחובות. האירועים האלה יצרו תהום שאף אחד לא רצה להגיע אליה".

השר לביטחון הפנים הזדרז לבקר את דבריו של שבתאי, וכתב בדף הטוויטר שלו כי מדובר ב"התבטאות מקוממת של המפכ"ל שלא היתה צריכה להיאמר. כדי לטפל בבעיה צריך להכיר בה: פורעים ערבים תקפו יהודים, שוטרים, בתי כנסת. אין ולא היתה סימטריה". הוא עוד הבהיר: "כן, גם המעטים שתקפו ערבים - יטופלו בחומרה. מפה ועד "שני צדדים" - ארוכה מאוד הדרך".

יהודים וערבים באירוע משותף בלוד בנוכחות המפכ"ל, קובי שבתאי 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
המפכ"ל במפגש בלוד, הערב/ראובן קסטרו

במהלך המפגש, שבתאי עוד ציין כי "המשטרה לא תישאר פה עם אלף שוטרים לנצח. אנחנו נציע תכנית לכל הערים המעורבות במדינה של מודל שתצטרך להיות מאושרת ומתוקצבת ברמה המדינית, על מנת לאפשר לרשויות ולמשטרה לשמור על הסדר וביטחון הציבור. יקח לנו עוד הרבה זמן לשקם את היחסים ולייצר מערכת יחסים. יהודים וערבים היו פה ביחד ויהיו פה ביחד".

"נהפוך את המקום הזה לגן עדן. לסמל ודוגמה לדו-קיום בין ערבים ויהודים. נניח בצד את האלימות של אותם גורמים קיצוניים, כי רוב האוכלוסייה לא הייתה במעגל הזה", המפכ"ל סיכם.

עם זאת, אף חבר מועצה ערבי מלוד לא הגיע למפגש, בו נכח יאיר רביבו ראש העיר. "איך אני יכול לקדם את העיר שאף חבר מועצה לא מגיע? מחולל השנאה הגדול זה ההסתה. יש להם אלפי נשקים לא חוקיים - אמרתי יבוא יום וזה יתהפך עלינו כמדינה", תקף. "אני מבקש ממך המפכ"ל לתכנן מבצע. לשנות חקיקה ולעבור בית-בית. על כל עשרה בתים שתדפוק בדלת, בשישה תמצא נשקים שמסכנים את ביטחון חייהם של תושבי לוד". מינו אבו-לאבן, חבר מועצה מרמלה, נטש את הדיון בזמן שראש העיר רביבו דיבר. מאוחר יותר הוא נרגע ושב לחדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יהודים וערבים באירוע משותף בלוד בנוכחות המפכ"ל, קובי שבתאי 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
נציגי ציבור יהודים וערבים במפגש עם המפכ"ל, הערב/ראובן קסטרו

ג'ומא אזברגה, נציג האוכלוסייה הערבית של לוד, ביקש לפתוח את דבריו במחמאות למשטרה. הוא אז פנה להתייחס "לאבידות של שני אזרחים תושבי לוד. שתי משפחות. אנחנו בקיום לא בדו-קיום. אנחנו לא רוצים לחזור לסיוט שעברנו. רוצים להתחיל בדרך חדשה של לטפל ולעשות. אנחנו רוצים לשכוח את המשקעים האלה ולשלב ידיים ולהתחיל דרך חדשה ולהחזיר את המצב לקדמותו".

"אנחנו אחרי שמונה ימים קשים בלוד. ימים בהם איבדו שניים מתושבי העיר את חייהם. להגעת המנהיגות יש אמירה של אומץ לב ציבורי רצון לשוב לחיים משותפים יחד", אמר מפקד מחוז המרכ. "תושבי רמלה-לוד בוחרים בחיים. זה לא זמן להאשמות אלא להסתכל קדימה. המשטרה השיבה את הסדר לערים, ואתם תחזירו את שגררת החיים היום-יומית".

בתוך כך, היו גם תושבי שכונות לוד שהחליטו להחרים את המפגש. "לא ניתן למשטרה תמונת ניצחון על חשבון חיי התושבים. במשך שבוע ימים של פרעות אלימות שכבר גבו חיי אדם, המשטרה לא עשתה את עבודתה. תושבי השכונות, האנשים שחיים את המציאות הזאת מידי יום, שחווים אלימות ובזיזה והצתה - לא יסכימו לשמש רקע צבעוני וחייכן למפכ"ל, בעודו מנסה לייצר כותרות שסותרות את מה שקורה בשטח בפועל", הם תקפו בהודעה.

"במשך שנים ארוכות מדי פנינו אינספור פעמים למשטרת ישראל, ופעם אחר פעם גילינו שהיא כושלת בתפקידה ומפקירה את בטחוננו. גם בשבוע האחרון במסגרת הפרעות הקשות שחוו תושביה היהודים של לוד כמעט ולא בוצעו מעצרים, לא ראינו נוכחות משטרתית בשכונות ולא ראינו שנאספים כלי נשק בלתי חוקיים, זאת למרות שלמשטרה ברור בידי מי הם נמצאים. על כן נאלצנו לסרב להגיע לפגישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully