וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמלצות לחיסון בני נוער וההנחיות החדשות בנתב"ג: מה צריך לדעת על התפרצות הקורונה המחודשת

21.6.2021 / 22:28

העלייה בתחלואה בנגיף והופעתו בבתי ספר הובילו לכמה החלטות משמעותיות לקראת המשך ההתמודדות עמו, בהן ההחלטה להמליץ באופן גורף על חיסון בני נוער בגילאי 15-12 ופעילות אכיפה בנתב"ג. כיצד ההחלטות ישפיעו על חיי היום יום? ולאילו מדינות אסור לנסוע? המדריך המלא

ההתפרצויות האחרונות של נגיף הקורונה בבתי הספר ברחבי הארץ, כמו גם העלייה בתחלואה בקרב ילדים, הובילו את משרד הבריאות לכמה החלטות משמעותיות לקראת המשך ההתמודדות עם הנגיף, בהן ההחלטה להמליץ באופן גורף על חיסון בני נוער בגילאי 15-12. במסגרת המאמצים לבלום את הנגיף הוחלט על הגברת האכיפה, ועומסים כבדים הורגשו היום בנתב"ג בעקבות נחיתות של מטוסים ממדינות המוגדרות אדומות.

כיצד ההחלטות וההמלצות החדשות של משרד הבריאות ישפיעו על החיים בישראל? כיצד יש להתנהל בנתב"ג ולאילו מדינות אסור לנסוע? מדריך הקורונה המלא.

נחיתת נוסעים בנתב"ג 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ישנן שש מדינות המוגדרות בסיכון מרבי. נחיתת נוסעים בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

לאילו מדינות אסור לנסוע? לאילו מותר?

על פי הוראות משרד הבריאות, ישנן שש מדינות המוגדרות בסיכון מרבי, אליהן אסור לנסוע למעט מקרים חריגים ושהשבים מהן מחויבים בבידוד, לרבות מחלימים ומחוסנים. המדינות הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה. איסור היציאה למדינות אלו לא יחול על מי שיקיים טיסת קונקשיין דרכן, בתנאי שישהה פחות מ-12 שעות בשטח שדה התעופה בלבד. ישנן מדינות נוספות שנמצאות בסיכון גבוה, אליהן יש אזהרת מסע של משרד הבריאות.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות ממליץ לחסן נוער בגיל 15-12 במבצע בזק

לכתבה המלאה
הגברת האכיפה בנתב"ג: "תור ענק לבדיקות, חוששים מהחזרה לבידוד"/צילום: ניב אהרונסון

מה קורה למי שנוסע למדינה אסורה?

שר הבריאות ניצן הורוביץ (מרצ) הודיע היום שיחמיר את הענישה עבור אלו שיטוסו למדינות האסורות וכי יוטלו קנסות גבוהים. במידה וחזרתם ממדינה אסורה, יש לחבוש מסכה בנמל התעופה, ולנסוע הישר למקום בו יתבצע הבידוד למשך עשרה ימים. המבודד יתבקש לבצע שתי בדיקות, כשהשנייה תתבצע ביום התשיעי לבידוד.

מה צריך להביא איתי לנתב"ג?

כלל הנכנסים לארץ (ישראלים וזרים, לרבות מחלימים ומחוסנים) מכל מדינה, ששהו בחו"ל מעל 72 שעות, נדרשים להציג בעלייה לכלי הטיס במדינת המוצא בדיקת PCR שלילית שנעשתה לכל היותר 72 שעות טרם ההמראה/כניסה לישראל. בנוסף, כלל הנכנסים לארץ (ישראלים וזרים, לרבות מחלימים ומחוסנים) נדרשים למלא הצהרת נוסע נכנס לישראל, לכל היותר 24 שעות טרם ההמראה לישראל, ולהציג את האישור לכך לחברת התעופה.

נחיתת נוסעים בנתב"ג 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
נוסע שלא יבצע בדיקה צפוי לקנס בסכום של כ-3,500 שקלים. בדיקות בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

איך מתנהלות הבדיקות בנתב"ג וכמה הן עולות?

כלל הנכנסים לארץ (אזרחים וזרים, כולל מחלימים ומחוסנים) נדרשים לבצע בדיקת PCR בעת הכניסה לישראל. החל מ-6 ביוני עלות הבדיקה חלה על האזרח ולא במימון המדינה. עלות הבדיקה, בהזמנה מראש טרם ההמראה לישראל, הינה 80 שקלים. עלות הבדיקה למשלמים בנתב"ג, ללא הזמנה מראש, הינה 100 שקלים. נוסע שלא יבצע את הבדיקה, צפוי לקנס בסכום של כ-3,500 שקלים בגין הסירוב.

האם עליי לבטל את הנסיעה שלי לחו"ל?

משרד הבריאות ממליץ לא לנסוע כלל לחו"ל, בעיקר ילדים שאינם מחוסנים. במידה ואתם חייבים לנסוע למדינה אדומה, יש להגיש בקשה לוועדת חריגים. במידה והחלטתם לנסוע, כלל הנוסעים היוצאים מהארץ נדרשים להציג בכניסה לטרמינל תעודת החלמה, או תעודת מתחסן, או בדיקת PCR שלילית שנעשתה לכל היותר 72 שעות טרם ההמראה מישראל.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ילד מתחסן לקורונה בקופות החולים, היום/ראובן קסטרו

במה שונות ההמלצות של משרד הבריאות לחיסון בני נוער מאלו שהיו?

לפני כשבועיים, כשהחל מבצע החיסונים לבני הנוער, משרד הבריאות המליץ לחסן רק את בני הנוער בסיכון, כאלו שגרים עם אוכלוסייה בסיכון, שעתידים לנסוע לחו"ל או שבני משפחתם מרבים לנסוע לחו"ל. כיום, בעקבות הדיון של משרד הבריאות, ההמלצה הפכה גורפת לכלל בני הנוער בגילאי 15-12.

איך מחסנים את בני הנוער בהתאם להמלצה החדשה?

לאחר דיונים ארוכים לגבי מיקום קבלת החיסון, הוחלט כי חיסון בני הנוער ימשיך להיערך במרכזי החיסון בקופות החולים, ארבע הקופות ערוכות להיווצרותם של תורים ארוכים ולקליטתם של מתחסנים חדשים.

בעקבות ההתפרצויות בבתי הספר: איפה צריך לעטות מסכות?

על פי החלטת המשרד, אין חובת עטיית מסכות פנים. אולם, משרד הבריאות הוציא הנחייה חריגה לבתי הספר במודיעין, וביקש מהתלמידים והצוות לעטות מסכות בעת השהות במוסדות. בשל החשש מייבוא תחלואה נוספת מחו"ל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי צפוי לחתום על צו חדש המורה על חובת עטיית מסכה לנוסעים ולחוזרים מנתב"ג מכלל המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully