וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיערכות לחודשי הקיץ ולבלימת הקורונה: צמידי מעקב חד-פעמיים לנכנסים לארץ

במשרד הבריאות נערכים לגידול המשמעותי בטיסות לישראל במהלך יולי-אוגוסט, ולכניסתם של חייבי בידוד ולא מחוסנים למדינה. צמידים אלקטרוניים יינתנו לנוחתים, כאלו שאין צורך להחזיר לספק ושיספקו התרעה במידה ויוסרו מהמבודדים. הורוביץ: קנסות לנוסעים למדינות אסורות

הגברת האכיפה בנתב"ג: "תור ענק לבדיקות, חוששים מהחזרה לבידוד"/צילום: ניב אהרונסון

במשרד הבריאות נערכים לחודשי הקיץ וצופים גידול משמעותי בטיסות היוצאות והנכנסות לישראל, ואיתן גם נוסעים רבים שיכנסו לגבולות המדינה - חלקם חייבי בידוד ואינם מחוסנים. לשם כך, הם החלו התקשרות עם חברות שיספקו צמידים אלקטרוניים חד-פעמיים, בעלי טכנולוגיה זהה לצמידים הקשיחים, אך כאלו שאין צורך להחזירם לספק בשל הכמות הרבה שניתן לייצר מהם.

הצמידים האלקטרוניים החד-פעמיים יתריעו בפני הספקים במידה והצמיד הוסר מידו של המבודד או במידה והוא יצא מאזור הבידוד. לאחר עשרת ימי הבידוד הוא יקבל הודעה שהוא יכול להסיר את הצמיד ולזרוק אותו לזבל. הצמידים יספקו מענה לנוסעים הרבים שיגיעו לארץ בחודשי יולי אוגוסט, אך לא נותנים מענה לילדים מתחת לגיל 14, מאחר וישנה מניעה להשתמש בהם בגילאים אלו, בדומה לצמידים הקשיחים.

במשרד מקווים שחוק הצמידים, שהיה תקוע בוועדת חוקה בכנסת, בין היתר בשל אי הסכמות עם המפלגות החרדיות, יקודם כעת והתכנית כולה תחל לפעול בהקדם. ההתפרצויות החדשות, שהחלו בעקבות חוזרים בנתב"ג שהפרו בידוד, גרמו לבכירי מערכת הבריאות לקדם עוד את פעולות האכיפה.

נחיתת נוסעים בנתב"ג 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
צמידים אלקטרוניים חד-פעמיים יסופקו לנכנסים לישראל. נתב"ג. היום/ראובן קסטרו
נחיתת נוסעים בנתב"ג 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
נוחתים בנתב"ג עוברים בדיקות קורונה בעת נחיתתם בשדה. היום/ראובן קסטרו

במקביל, במשרד הבריאות העבירו למשטרה את הפרטים של האב ממודיעין שחזר מחו"ל, הפר את בידודו, הדביק את ילדיו וגרם להתפרצות קשה במודיעין כולה. בעקבות זאת, הורה משרד הבריאות לתלמידי ומורי בתי הספר בעיר לחזור ולעטות מסיכות.

על פי נתוני משרד הבריאות, בעשרת הימים האחרונים נכנסו לישראל 62 חולים מאומתים. 56 מתוכם דרך נמל התעופה בן גוריון, חמישה נוספים דרך המעברים היבשתיים עם מצרים ועוד מאומת אחד דרך המעברים היבשתיים מירדן.

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס היום למצב בנתב"ג ולעלייה בהיקף ההדבקה, ואמר כי יוטלו קנסות גבוהים על אלו שיטוסו למדינות אסורות. "התברר כי האיסור לטוס למדינות אלו, שנקבע בממשלה קודמת, לא כלל מנגנוני אכיפה אפקטיביים", הוא אמר. "בהובלת ראש הממשלה, קיבלנו אמש החלטות חשובות: בתוך מספר ימים ננהיג אכיפה מחמירה בשדה התעופה על מי שיטוס למדינות אסורות, תוך הטלת קנסות גבוהים מאוד על מי שיצפצפו על ההוראות ויסכנו את בריאות אזרחי ישראל".

מוטסים בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
שר הבריאות הזהיר מקנסות את אלו שיטוסו למדינות אסורות. נתב"ג, בינואר/ראובן קסטרו
נחיתת נוסעים בנתב"ג 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
במשרד הבריאות הודיעו כי יוטלו קנסות גבוהים על אלו שיטוסו למדינות אסורות. נתב"ג. היום/ראובן קסטרו

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע בשיחות סגורות את התסכול שלו ממפירי הבידוד: "אני לא מבין איך נגמרה הבושה ואנשים מעזים לשלוח את הילדים שלהם לבתי הספר למרות שהם חייבים בידוד". הוא הוסיף: "הייתי רוצה שהמורים או ההורים יעזרו לנו, וירחיקו את הילד הזה מבית הספר מהרגע שהם יודעים שההורים שלו שולחים אותו. זה מסכן את כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully