וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת העליון תמנה שלושה חברים לוועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון

21.6.2021 / 17:44

חיות הודיעה כי תפעל למנות בהקדם שלושה חברים לוועדת החקירה של האסון שאירע לפני כמעט חודשיים, בו נספו 45 בני אדם ונפצעו יותר מ-150 משתתפים נוספים. הודעת נשיאת העליון מגיעה לאחר שאתמול אישרה הממשלה את הקמתה של ועדת החקירה

נשיאת בית המשפט עליון, אסתר חיות, הודיעה היום (שני) כי תפעל למנות בהקדם שלושה חברים לוועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון. זאת, לאחר שאתמול אישרה הממשלה את הקמתה של ועדת החקירה לאסון שאירע לפני כחודשיים במהלך ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, בו נספו 45 בני אדם ונפצעו יותר מ-150 משתתפים.

עמדת הממשלה הקודמת, ובמיוחד זו של ראשי המפלגות החרדיות, הייתה נגד הקמת ועדת החקירה, אך ההמלצות על הקמתה הוכנסו להסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט-לפיד תחת סעיף מיוחד. את ההצעה להקמת ועדת החקירה הביאו לאישור הממשלה שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ושר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. רויטרס
זירת האסון בהר מירון, באפריל/רויטרס

נוסח ההחלטה שאושר קבע כי הוועדה "תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע ובכלל זה תתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים". תקציב הוועדה יעמוד על שישה מיליון שקלים, ויוקצו לה חמישה תקנים.

"כפי שהבטחנו, אנחנו מעלים לאישור הממשלה את הצעתם של ידידיי - שר הביטחון, בני גנץ ושר האוצר, אביגדור ליברמן, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבה. "45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. כפי שאמרנו, ועדת חקירה קום תקום".

עוד בוואלה!

הממשלה אישרה הקמת ועדת חקירה לאסון מירון: "לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר"

לכתבה המלאה
זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
זירת האסון בהר מירון, באפריל/פלאש 90, דוד כהן

בפורום משפחות הרוגי מירון בירכו על החלטת הממשלה. "מדובר בהחלטה מבורכת שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם", נמסר. "ההחלטה הזו היא החלטה חשובה בהחלט, אמנם היא לא תחזיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות יהיה ביכולתנו לוודא מניעה של אסון נוסף. ההחלטה לכאורה הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון ועצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו. כולנו תקווה כי יופקו הלקחים וכבר בזמן הקרוב יחלו בתיקון הליקויים לקראת חגיגות ל"ג בעומר תשפ"ב".

"כמו כן", הוסיפו המשפחות, "אנחנו מקווים שבראשות הוועדה יעמוד אדם שיהיה קשוב לצורכי הציבור החרדי וידאג לוודא מניעה של אסון נוסף תוך שהוא פועל ברגישות ובנחישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully