וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון במירון: הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית תעלה להצבעה ביום ראשון

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 11:54

ליברמן וגנץ הודיעו כי הניחו במזכירות הממשלה את ההצעה "במאמץ משותף לסוגייה שתעשה צדק עם המשפחות", והיא תעלה ביום ראשון בישיבת הממשלה. לפני הקמת הממשלה החדשה, דחו נתניהו והמפלגות החרדיות את הניסיונות להקימה בטענה שאין מקום לשופט לעמוד בראשה

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הביטחון בני גנץ הניחו היום (חמישי) הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את האסון במירון. הצעת החוק תעלה בישיבת הממשלה ביום ראשון.

"מדובר במאמץ משותף שלי ושל שר הביטחון בסוגייה חשובה שתעשה צדק עם המשפחות ותמנע את האסון הבא במדינת ישראל", כתב ליברמן. "התחייבנו וקיימנו", הוסיף.

גנץ כתב כי מדובר ב"חוב מוסרי למשפחות ולא פחות מכך זהו צעד חשוב שנועד למנוע אירועים טראגיים שכאלו בעתיד. אני מודה לשר האוצר ליברמן על התמיכה בהצעה והסיוע בקידומה".

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
"חוב מוסרי למשפחות". פינוי פצועים והרוגים בליל האסון, אפריל/פלאש 90, דוד כהן

קרוב ל-50 ימים לאסון במירון ועד כה לא הוקמה ועדת חקירה שתבחן את האסון במירון. לפני הקמת הממשלה החדשה, דחו ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות את הניסיונות להקים את הוועדה בטענה שאין מקום לשופט לעמוד בראשה היות ואין אמון במערכת המשפט והוא לא יבין את צרכיו של הציבור הדתי והחרדי הפוקד את הקבר של רבי שמעון בר יוחאי במירון.

הם טענו כי יש מקום להקמת ועדת חקירה מסוג אחר אך לא פעלו בנושא ולא הקימו אותה. הדרישה להקמת ועדת חקירה בממשלה הנוכחית היא דרישת יו"ר כחול לבן ושר הביטחון גנץ שהוכנסה גם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו ערב הקמת הממשלה בשבוע שעבר.

עוד בוואלה!

חודש לאסון הר מירון: איך התקדמה החקירה בזמן שחלף?

לכתבה המלאה
בווידאו: 45 הרוגים וכ-155 פצועים באסון הר מירון/צילום: נ.מ, kol haolam, אדמה, צ'אט בוואטסאפ, ירון בלושטיין TPS, תיעוד מבצעי מד''א, יוסי פלור, אלי ידיעות מהשטח בטלגרם, דוברות המשטרה, גבריאל בן שמעון ושלומי גבאי; עריכה: אסף דרורי

באסון שהתרחש בחגיגות הילולת הרשב"י בליל ל"ג בעומר נספו 45 גברים וילדים ונפצעו 102 בני אדם עקב מעיכה וחנק שנגרמו בשל צפיפות קשה באחד המעברים במתחם.

ב-3 במאי 2021 הודיע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן כי בכוונתו לפתוח בביקורת מדינה מיוחדת בעקבות האסון במירון, וגנץ הנחה את משרד המשפטים להכין הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, שתוגש ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully