וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בגובה רב: מעלית-משא קרסה באתר בנייה בת"א, פועל נפל למותו

עודכן לאחרונה: 20.6.2021 / 16:42

הפועל בן ה-30 עבד באתר בנייה של גורד שחקים סמוך לקרייה, ונפל מגובה רב לאחר שהמעלית קרסה בקומה ה-41. שני פועלים נוספים נפגעו קל בתקרית, אחד מהם חולץ לאחר שנלכד. מוקדם יותר אירעה תאונת עבודה נוספת, בה קבלן בן 57 נהרג לאחר שנפל בזמן שהתקין גג ברפת בכפר יהושע

תיעוד: פועל נלכד במעלית משא בגובה רב באתר בנייה בתל אביב/צילום: מד"א ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 29 א'

פועל כבן 30 נהרג היום (ראשון) ושני חבריו נפגעו באורח קל בתאונת עבודה, לאחר שמעלית משא קרסה בגובה רב במהלך עבודות באתר בנייה של גורד שחקים בן 42 קומות ברחוב אליעזר קפלן בתל אביב, סמוך למחנה הקרייה.

הפועל שהיה על המעלית נפל מגובה רב ומותו נקבע במקום, לאחר שהמעלית קרסה בקומה ה-41. פועל נוסף שהיה איתו על המשאית נלכד וחולץ. טרם התבהרו נסיבות התאונה, וכחות מד"א הוזעקו למקום. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות התאונה, וגם נציג של משרד העבודה זומן למקום.

מוקדם יותר היום אירעה תאונת עבודה נוספת, בה קבלן בן 57 מיפיע נהרג לאחר שנפל בזמן שהתקין גג ברפת במושב כפר יהושע. הוא תחילה פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נאלצו לקבוע מותו. המשטרה וחוקר תאונות עבודה ממשרד העבודה והרווחה פתחו בחקירה.

הרוג בקריסת מעלית בבניין ברחוב קפלן בתל אביב, 20 ביוני 2021. מד"א, צילום מסך
קריסת מעלית המשא בתל אביב, היום/צילום מסך, מד"א

עדי ראייה מספרים על המראות הקשים באזור קריסת המעלית. "כשהגענו לרחוב ראינו מעלית ניקוי חלונות שנשברה וקרסה בגובה של עשרות קומות וזכוכיות רבות שנפלו מגובה רב והתנפצו", סיפר חובש מד"א יששכר וייס, "הרחקנו את עוברי האורח והסקרנים שהתקרבו למקום על מנת שלא ייפגעו אם יפלו זכוכיות נוספות וכאשר היה בטוח נכנסו פנימה".

הוא הוסיף כי "פועל כבן 30 שנפל מגובה שכב על הקרקע כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית. הוא היה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותו".

אזרחים שהיו באזור התאונה סיפרו כי המון רסיסים נפלו באזור. "הייתי עם לקוחות ושמעתי רעש", אמר לוואלה! עומר, שעובד במסעדה סמוכה לאזור. "רצתי לראות מה קרה. ראיתי המון זכוכיות נופלות מלמעלה. מיד התקשרתי למשטרה ואמרתי להם שחייבים כוחות הצלה. אחרי זה התברר שיש הרוג ולכוד".

דנה הייתה באזור האירוע סיפרה כי "פתאום שמעה נפילה", ואף היא ראתה "המון רסיסים", כלשונה. "אנשים רצו לראות מה קרה. ראיתי פשוט גשם של זכוכיות נופל", סיפרה.

עוד בוואלה!

ברקע הקורונה: ירידה במספר ההרוגים בתאונות עבודה ב-2020; עלייה בפצועים

לכתבה המלאה

ג', עד ראייה לתאונה, סיפר לוואלה! כי רכב על האופנוע באזור כשלפתע ראה "המולה של אנשים בורחים" לכיוונו, וכן "קריסה של המון זכוכיות".

"לא הבנתי את ההמולה. אמרתי - פיצוץ, מה זה יכול להיות", אמר. "עצרתי את הקטנוע בצד. שמעתי שיש הרוג ופצוע. אתה לא יודע מה ילד רגע. זה יום יפה קיץ. אני בשוק. איך החיים מתנהלים? בשנייה יכול לקרות אסון כזה. זוועה. מאז אני מחכה פה. עדיין לא עליתי בחזרה לקטנוע להמשיך את הנסיעה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully