וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנהג שנמחץ למוות באירוויזיון יוצאת למאבק נגד סגירת התיק

29.4.2021 / 16:27

שנתיים לאחר שפולדי שוורץ נהרג מנפילת גוף תאורה במתחם בתל אביב, הפרקליטות הודיעה כי היא סוגרת את התיק. משפחתו מסרבת לקבל את ההחלטה, והגישה ערר ליועמ"ש בדרישה למצות את הדין עם האשמים. "שמישהו ייקח אחריות. הבעל שלי בא לעבוד במקום מסוים ולא חזר", אמרה אלמנתו

בנו של פולדי שוורץ, נהג המשאית שנהרג במהלך עבודות הקמת במת האירוויזיון בת"א: "אף אחד לא אומר לנו מה קרה שם בדיוק"/צילום: שלומי גבאי

כמעט שנתיים לאחר האסון בו נהרג פולדי שוורץ, נהג משאית שנפל עליו גוף תאורה במתחם האירוויזיון בישראל, הפרקליטות החליטה לסגור את התיק. כעת, משפחתו של פולדי החליטה לצאת למאבק למיצוי הדין עם האשמים, והגישה מכתב ערר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

אלמנתו דליה שוורץ אמרה בשיחה עם וואלה!: "שמישהו ייקח אחריות. הבעל שלי בא לעבוד במקום ביום מסוים ולא חזר. הוא היה במקום מאובטח. הם לא מצאו את התשובות, אז מי אשם? הש.ג. פולדי אשם. זה הכי קל". עוד הוסיפה כי "מישהו צריך לקחת אחריות. לא בקטע של עונש - רק בשביל לקיחת האחריות".

פולדי שוורץ. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
"הרבה כשלים בתאונה". פולדי שוורץ/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

האסון התרחש יום לפני פתיחת חגיגות האירוויזיון. שוורץ, שעבד בתור נהג המשאית, הגיע למתחם בתל אביב, וכשהבין שאף אחד לא ניגש אליו - החל לפרוק את המשאית לבדו. במהלך הפריקה ארגז של גוף תאורה במשקל מאות קילוגרמים נפל עליו והוא נמחץ תחתיו. שוורץ פונה לבית החולים ולאחר יומיים מת מפצעיו, בגיל 66.

עו"ד מרק לייזרוביץ' מומחה לתביעות נזקי גוף וביטוח ממשרד עורכי דין לייזרוביץ'-ברק, המייצג את משפחתו של שוורץ, טען כי "היו הרבה כשלים בתאונה של פולדי. ראשית שחררו את צוותי הבטיחות באותו יום מעבודתם במתחם האירוויזיון. אחראי הבטיחות שמע על התקרית בטלוויזיה".

לטענתו, התאונה אירעה לאחר שהפקת כאן 11 קבעה שצוותי הבטיחות מיותרים, במטרה לחסוך הוצאות. "הם חשבו שהם סיימו להוביל, ושאין צורך יותר בצוותי הבטיחות, ואז הגיעה מדונה ואף אחד לא נערך להובלת ציוד נוסף למען ההופעה שלה. אם פולדי היה מגיע לפרוק יום קודם האסון לא היה קורה", הוסיף לייזרוביץ'.

פולדי שוורץ ורעייתו. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה!
פולדי ודליה שוורץ/מערכת וואלה!, באדיבות המשפחה

רק לפי כחודשיים, כמעט שנתיים אחרי המקרה, הפרקליטות הודיעה למשפחה כי אין בכוונתה להגיש כתבי אישום והתיק נסגר בשל "חוסר ראיות". לדבריו של לייזרוביץ', "משפחתו של פולדי מרגישה רע מאוד בשני מישורים: האחד שלקח כל כך הרבה זמן רק לכך שיגידו להם 'שאין מה לעשות'. המשפחה שלחה בן אדם בריא ומתפקד לעבודה והוא לא חזר. והשני, הכי כואב, שהפרקליטות מאשימה את פולדי עצמו בכל מה שקרה", הוסיף.

"מאז שהפרקליטות סגרה את התיק, ביקשנו לקבל את כל חומרי החקירה", המשיך. "כעת הגשנו ערר, וההכרעה אם להגיש כתב אישום עוברת ליועץ המשפטי לממשלה. אנחנו מקווים שהגופים הרלוונטיים יקבלו את ההחלטה הנכונה. לאחר מכן נגיש תביעה אזרחית כדי לקבל את הפיצוי הכספי שמגיע למשפחה על האסון המיותר שפקד אותם".

"לא נמצא אדם, גורם או רשות שניתן לייחס להם רשלנות"

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "לאחר בחינת מכלול הראיות בתיק, הוחלט לסגור אותו, מאחר שלא נמצא אדם, גורם או רשות אשר ניתן לייחס להם רשלנות ברף הנדרש במשפט הפלילי. על החלטה זו הוגש ערר שייבחן כמקובל".

בתאגיד השידור כאן 11 מסרו כי "צוותי הפריקה והחברה שהעסיקה אותם לא היו קשורים לתאגיד או באחריותו. כל הטענות נבדקו בזמן אמת, גם על ידי המשטרה, ולא נמצא שום ממצא שמעיד על קשר של התאגיד לאירוע. אנחנו כואבים את כאב המשפחה ומשתתפים בצערה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully