וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בן ברק על יוסי כהן: "לא אהבתי את היהירות בריאיון, צריך לזכור את העבר"

עודכן לאחרונה: 19.6.2021 / 15:26

ח"כ רם בן ברק התייחס ב"שבתרבות" בחדרה לראיון עם ראש המוסד היוצא ב"עובדה": "לא היה צריך להגיד חלק מהדברים". על חמאס בעזה: "אפשר לתת להם להיות חודשים במנהרות ולשלוט מהאויר". השר עיסאווי פריג' על איחוד משפחות פלסטיניות: "הגיע הזמן לעגן בחקיקה את הוראת השעה"

חבר הכנסת רם בן ברק, יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת ממפלגת יש עתיד וסגן ראש המוסד לשעבר, התארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בחדרה. דבריו של בן ברק הופרעו שוב ושוב על ידי תומכי אופוזיציה שישבו בקהל. אחת מהן הטיחה בו: "אתה עוכר ישראל" ובהמשך צעקה: "רק ביבי נתניהו הוא ראש הממשלה". בן ברק הגיב: "זו פעם ראשונה שאומרים לי זאת".

בדבריו התייחס בן ברק לראיון שהעניק ראש המוסד היוצא יוסי כהן לתוכנית "עובדה", ואמר: "זזתי באי נוחות. לא אהבתי את עניין היהירות. לא היה צריך להגיד חלק מהדברים שם. אני לא שוכח איך היה אחרי ששת הימים ואיך באנו ליום הכיפורים". עם זאת, ציין: "יוסי כהן היה ראש מוסד טוב, בתקופתו המוסד עשה דברים טובים. הוא חבר שלי ועשינו הרבה דברים יחד".

בווידאו: שבתרבות בחדרה/צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

על שלטון החמאס בעזה אמר בן ברק: "אי אפשר להגיע להסדר עם ארגון טרור. צריך לחזק את הרשות הפלסטינית ולהלחיש את החמאס. מבצע בעזה יכול להימשך יותר משבוע, אפשר לתת להם להיות חודשים במנהרות ולשלוט עליהם מהאויר. ההתנתקות היה מהליך מבריק של שרון, עשינו טעויות לאורך הדרך, איפשרנו לארגון טרור להשתלט על עזה".

בן ברק התייחס לנושא הגרעין האיראני והדגיש: "אנחנו לא צריכים לצאת בהתרסה נגד ארצות הברית. המוסד רצה להביא את אירן להסכם טוב. נתניהו, מסיבותיו הוא, נאם בקונגרס והנאום הזה זרק אותנו מהשיחות. צריך לנסות להשפיע על הממשל האמריקאי להביא הסכם טוב יותר. בד בבד יש לפעול כמו שאנחנו יודעים, בשקט, למנוע מאירן להתעצם גרעינית".

עוד אמר סגן ראש המוסד לשעבר: "צריך להקים ועדת חקירה בעניין הצוללות, אני תומך בהקמת הועדה".

עוד בוואלה!

בכיר מודיעין לשעבר נגד יוסי כהן: "חשף בריאיון אמצעים שאסור לדבר עליהם"

לכתבה המלאה
רם בן ברק, שבתרבות חדרה 
19.06.21. שלומי גבאי
"צריך להקים ועדת חקירה בעניין הצוללות", רם בן ברק ב"שבתרבות"/שלומי גבאי

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ממרצ, התראיין גם הוא באירוע "שבתרבות" בחדרה ואמר על חוק האזרחות (הוראת השעה האוסרת איחוד משפחות פלסטיניות), שצפוי לעלות בכנסת בשבוע הקרוב: "הוראת השעה היא לזמן מוגבל של שנה. 18 שנה הממשלה מביאה אותה לכנסת ומאריכה אותה. 18 שנה אמרו שהסיבה היא בטחונית - מחו"ל באים אנשים נגד המדינה לעשות פיגועים וצריך לעצור אותם. אנחנו שואלים, לא הגיע הזמן לעגן את זה בחוק? הוראת השעה זה פלסטר על פלסטר על פלסטר".

על תקיפות צה"ל בעזה אמר השר פריג': "אני איש שלום, אני נגד כל מלחמה. לפעמים אין ברירה אז אין ברירה". בהתייחסות למשבר החיסונים מול הרשות ביקש השר: "תנו לאנשי המקצוע בישראל וברשות הפלסטינית לטפל בנושא החיסונים. זה משברון קטן. יש הסכם חתום והוא ייצא לפועל". בהקשר לנושא הפלסטיני ציין פריג' כי "יהיו נסיונות בתוך הקואליציה לקדם את התהליך המדיני, למרות שזה לא בהסכמים הקואליציונים".

השר עיסאוי פריג' בשבתרבות בחדרה, 19 ביוני 2021. שלומי גבאי, שלומי גבאי
"הממשלה זאת תחזיק ארבע שנים". השר עיסאוי פריג', "שבתרבות" בחדרה/שלומי גבאי, שלומי גבאי

"הממשלה הזאת תחזיק ארבע שנים", הבטיח פריג'. "כל משבר שנעבור יתן חסינות לממשלה. קשה באימונים קל בקרב. תנו לבנט 100 ימי חסד, הוא רק שבוע בתפקיד".

בתגובת לדברי קודמו בתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי, אמר פריג': "השר אקוניס נזכר להגיד אחרי שנה וחצי שצריך לסגור המשרד לשיתוף אזורי. באתי לעבוד. נייצר תוכן ונצא לעבודה. האיש עושה את המשרד ולא ההיפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully