וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מודיעין לשעבר נגד יוסי כהן: "חשף בריאיון אמצעים שאסור לדבר עליהם"

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 11:26

יוסי לנגוצקי, אל"מ במיל' ומבכירי מערך המודיעין של צה"ל בעבר, הביע זעם על "ההשתוללות בחשיפת הנושאים הרגישים" ויצא נגד ראש המוסד לשעבר בעקבות הריאיון ב"עובדה". "אסור שקציני המודיעין בטהראן וחיזבאללה ידעו יותר מידע חשוב כזה בחינם", אמר בריאיון ל-103FM

אל"מ במיל' ומבכירי מערך המודיעין של צה"ל בעבר, יוסי לנגוצקי, מתח היום (חמישי) ביקורת חריפה על הריאיון שהעניק ראש המוסד לשעבר יוסי כהן לתוכנית "עובדה". בריאיון ל-103FM הוא יצא נגד חשיפת הפרטים שלדבריו פירט עליהם כהן ואמר כי הוא בודק אפשרות של פתיחה בחקירה.

"מה שקורה זה בשנים האחרונות שישנה השתוללות בחשיפת נושאים רגישים מאוד והגיע הזמן לעצור את זה. זה לא יכול להימשך ככה. מה שעשה יוסי כהן, הוא חשף בראיון עובדה שיטות ואמצעים סודיים ביותר וכל הניסיונות שלו להכחיש שזה לא נכון הם קשקוש שאין כדוגמתו", אמר לנגוצקי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן, 24 במאי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש המוסד לשעבר יוסי כהן עם ראש הממשלה לשעבר נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
בווידאו: ראש המוסד יוסי כהן בכנסת הרצליה 2019/צילום: כנס הרצליה 2019, עריכה: אביב אירגז

לנגוצקי לא פירט איזה מפרטי המידע שנתן כהן בריאיון הוא החמור ביותר לשיטתו, אך אמר: "מה שאני מנסה לגרום הוא לזה שקציני המודיעין בטהראן ובחיזבאללה לא ידעו יותר מידע חשוב כזה בחינם".לדבריו, "האיש חשף שיטות מבצעיות ואמצעים שאסור היה בכלל לדבר עליהם. נקודה".

בכיר המודיעין לשעבר אמר כי מטרת זעקתו היא "לגרום למומנטום בו הגופים שאחראים לביטחון מדינת ישראל, יזיזו את התחת ויתחילו לטפל בעניין הזה של הפטפטת הבלתי מתקבלת על הדעת. אני שואל את עצמי, יש ראש ממשלה, יש שר ביטחון, יש ועדת חוץ וביטחון, יש מל"ל יש רמטכ"ל - איפה כולם נמצאים בסיפור הזה? בחוצות מתגלגלים סודות שמעולם איש לא היה מצפה שיגיע לרחובות כפי שהגיעו היום".

יוסי לנגוצקי. אלוני מור, מעריב, מערכת וואלה!
"איפה כולם נמצאים בסיפור הזה?". לנגוצקי/מערכת וואלה!, אלוני מור, מעריב

בתשובה לשאלה האם הריאיון של כהן היה שונה מריאיונות של ראשי מוסד קודמים, הוא אמר: "צריך לתפוס את השור בקרניו, עזבו אותי מהשטויות האלה. ספציפית ראיון מסוים, יוסי כהן, הוא בקולו הטבעי אמר דברים מסוימים. זה צריך להיבדק. זה כל מה שאני אומר". לדבריו, "יוסי כהן עשה מעשים חמורים וראוי שהנושא ייבדק".

הריאיון ב"עובדה", תוכניתה של אילנה דיין, פורסם לפני כשבוע, זמן קצר לאחר סיום תפקידו באופן רשמי ב-1 ביוני. בדצמבר 2020 החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את דוד ברנע, סגנו של כהן, לראש המוסד בהמלצתו של הממונה עליו. ברנע נכנס לתפקיד עם פרישתו של כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully