וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לאלימות נגד פעוטות בגן בראש העין: "חרב עלינו עולמנו"

20.6.2021 / 12:37

התלונה הוגשה לאחר שאם לפעוטה הבחינה בסימנים כחולים על זרועות בתה. ההורים זומנו לפגישה בגן, ונאמר להם כי המשטרה צפתה בסרטוני מצלמות האבטחה ואכן תועד מקרה אלימות. מסתמן כי הסייעת ביצעה את המעשים ללא ידיעת הצוות. "תחושה נוראית, כאילו שהפקרת את הילד שלך"

תלונה הוגשה במשטרה נגד סייעת בגן בראש העין, הנחשדת כי נקטה באלימות כלפי פעוטות בגן. התלונה הוגשה לאחר שאם לפעוטה הבחינה בסימנים כחולים על זרועה של בתה בת השנה ושמונה חודשים. מנהלת הגן זימנה בהמשך את ההורים של ילדי הגן לפגישה, והודיעה להם כי המשטרה פתחה את מצלמות האבטחה של הגן וכי אכן התגלה מקרה אלימות מצד הסייעת. הסייעת החשודה פוטרה, וככל הנראה היא ביצעה את המעשים כשהייתה לבד עם הפעוטות, וללא ידיעת שאר אנשי הצוות של הגן.

שירן, אם הפעוטה, גילתה את הסימנים הכחולים על זרועות בתה בחודש שעבר, ביום בו החל מבצע שומר החומות. "אחרי תקופה בה הילדה מאוד השתנתה - ירד לה המצב רוח, היא הפסיקה לחבק והפכה למאוד עצבנית, באתי לתת לה חטיף. היא הושיטה לי את היד ואז ראיתי סימנים כחולים עליה, ממש בצורת יד" סיפרה לוואלה! והוסיפה כי "בשתי הידיים שלה היו טביעות יד שגרמה לה לסימנים כחולים".

"צילמתי את זה כמובן ושלחתי את זה למנהלת הגן" סיפרה שירן והוסיפה כי "ידעתי שהיא תמיד בודקת ושחשוב לה השם הטוב, וחשבתי שאקבל מענה מהיר לפתוח את המצלמות". במקום זאת, סיפרה שירן, היא קיבלה תשובה ממנהלת הגן כי "זה לא נראה לי מהיום" וזכתה להתעלמות של כמה שעות שבסופן התעקשה המנהלת כי "אני סומכת על הצוות שלי ולא פותחת מצלמות".

"בעקבות כך הלכנו למשטרה. אפילו לא עניין אותי שזה יהיה בעילום שם", סיפרה שירן והוסיפה כי "אחרי שהיא הבינה שאני במשטרה היא אמרה לי פתאום 'את יכולה לבוא לראות מצלמות בערב', אבל אז היא משכה בחזרה את ההצעה. היא אמרה ש'אם פניתי למשטרה - זה בטיפולם'. כרגע הבת שלי לא חוזרת לגן. אני רוצה להחזיר לה קודם כל את הביטחון", סיכמה שירן.

התעללות בגן בראש העין | ״הסימנים הכחולים על זרוע הפעוטה״. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הסייעת חיכתה להישאר לבד עם התינוקות. סימנים כחולים על יד הפעוטה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

יעל (שם בדוי), אם לפעוט שמתחנך בגן, מספרת שהיא קיבלה תמונה מאותה אם שגילתה את הסימנים הכחולים על הזרוע של בתה, וכי היא שאלה אותם מה דעתם לפני שהגישה את התלונה במשטרה. "המנהלת אמרה לאותה אם שלא תביא יותר את הבת שלה לגן", אומרת יעל. לדבריה, באותה פגישה בין המנהלת להורי הגן, אמרה המנהלת שהסייעת פוטרה וכי המשטרה הרחיקה אותה מהגן לשבועיים.

"חרב עלינו עולמנו", אומרת יעל ומציינת כי לאחר הפגישה עם המנהלת, הורי הגן הלכו כולם לתחנת המשטרה בראש העין, שסמוכה למיקום הגן. "ניסינו להבין מה זה אומר מקרה אלימות. ואז אמרו לנו במשטרה לאחר צפייה בסרטי האבטחה כנראה שזה אלימות בסף הנמוך. יום למחרת, היו כבר הורים שכבר שלחו את הילדים לגן. אני חיכיתי".

לדברי יעל, המשטרה צפתה בכלל החומרים, וכי אותה סייעת ביצעה את המעשים לבד, ללא ידיעת שאר אנשי הצוות. עוד היא מספרת כי החשודה עדיין נחקרת ולא משתפת פעולה, וכי מנהלת הגן אמרה לך שהיא תקדם את התהליך בתחנת המשטרה. "זו תחושת בלבול נוראית. את לא מבינה איך זה יכול להיות שקרה לך דבר כזה, איך לא שמת לב? פשוט תפסתי את הראש והתחלתי לבכות, אני ובעלי. תחושה נוראית, שהפקרת את הילד שלך שהיה בזוועה כזו", היא אומרת.

עוד בוואלה!

התעללה בפעוטות: 6 חודשי מאסר על תנאי הוטלו על סייעת בגן "הקטנטנים של יעל"

לכתבה המלאה

מלי (שם בדוי), אם לפעוטה בת שנה וחצי שמתחנכת בגן, מספרת שהיא ראתה בעיניה את הסימנים שהיו על הזרוע של הפעוטה שנפגעה. "היו סימנים כחולים על הילדה, של אחיזה", היא אומרת. לדבריה, המנהלת סיפרה בפגישה עם ההורים כי המשטרה סירבה לספק לה מידע על המקרה, ושאמירה זו היא שגרמה להורים לצאת מהמפגש וללכת הישר לתחנת המשטרה בחיפוש אחר תשובות. לאחר שהמשטרה סירבה לספק אותן גם להם, רוב ההורים חזרו לתחנה גם בבוקר שלמחרת. עוד סיפרה מלי כי "הסייעת הזו, אישה בת 60, הייתה נראית לי קצת מוזרה. בעלי אמר לי 'עזבי אותה, היא 'סבתא של פעם', היא רק קולנית".

"אמרו לנו שאכן הייתה אלימות, שאותה סייעת חיכתה להישאר לבד עם הפעוטות, ולא עשתה את זה מול אנשי צוות אחרים", אומרת יעל. "פרצתי בבכי. אני מתפללת כבר שנה וחצי שבדלת שלי שזה לא ידפוק, ואז זה דפק ביום בהיר אחד. מאז הגילוי, לפני חודש, אני חצי בן אדם. זה משפיע על הכול, אני לא מתפקדת. הפכתי למאוד חרדתית לבת שלי. אני לא מוכנה שאף אחד יתקרב אליה, אני מפחדת עליה ברמות".

"חרב עלינו עולמנו"

מלי מספרת בבכי שלמרות שלא ידוע לה אם גם בתה נפגעה על ידי אותה הסייעת, "חרב עלינו עולמנו". לדבריה, ההורים נוהגים לפקוד באופן יום יומי את תחנת המשטרה, אך לא ניתנות להם תשובות. "לפחות תגידו משהו להורים, תנו לנו קצה חוט מסוים", היא אומרת, אך במקביל מספרת שהמשטרה אמרו לה ולהורים נוספים שהם יכולים לשלוח את הילדים לגן "בלב שקט".

סיון מדרי, ממנהלי עמותת "צדק לילדים- מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך" סיפרה כי "כבר לפני כמה שבועות גילינו כי ייתכן ויש לנו מקרה בגן נוסף והפעם שוב בראש העין. אנחנו כבר מלווים את ההורים מספר שבועות ולשמחתנו תחנת ראש העין לוקחת את התלונות ברצינות על חשד לאלימות מצד סייעת בגן. לפי מה שידוע לנו הסייעת נמצאת בחקירה וכבר יש מספר מקרים שנצפו בסרטונים שנמצאים בידי המשטרה. מהניסיון שלנו ההורים נמצאים בידיים טובות של החוקרים בתחנה הזו ואנחנו מקווים כי בהנחה ותוגש המלצה לפרקליטות להגיש כתב אישום גם שם יקחו ברצינות את הנושא ויעשו צדק עם הילדים".


מהמשטרה נמסר לוואלה! כי נפתחה בדיקה לבירור נסיבות המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully