וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גן הלסביות": מנהלות מעון חשפו שהן זוג - וסופגות התנכלויות

בגן הילדים נתלו שלטים המפלים את השתיים בשל נטייתן המינית, וסמוך לבניין המועצה רוססו כתובות נגדן. המנהלת טענה כי הן לא מקבלות סיוע מרשויות אכיפת החוק: "זה תסכול שלא נפסק, ולצערי המשטרה לא עושה כלום כדי לעצור את השנאה הזאת". באגודה למען הלהט"ב גינו את המעשה

שילוט בבאר יעקב עם הכיתוב ״מנוהל ע״י לסביות. אתר רשמי, מערכת וואלה!
כתובת שרוססה מול גן הילדים בבאר יעקב/מערכת וואלה!, אתר רשמי

אלמונים תלו היום (רביעי) שלט בגן ילדים בבאר יעקב עליו נכתב שהוא "מנוהל על ידי לסביות". האירוע מצטרף למקרים נוספים, בהם רוסס במועצה גרפיטי עם הכתובת "גן הלסביות", וכן פורסמו פוסטים ברשתות בהם נכתב "כדאי לדעת - 'מותק של גן' מנוהל על ידי לסביות".

אביבה לוי זכי, שמנהלת את הגן יחד עם בת זוגה מ-2013, סיפרה לוואלה! כי מאז 2017, אז חשפו את היחסים ביניהן, החלו להתנכל להן. לדבריה, "לפני ארבע שנים תלו שלטים בכל רחבי היישוב וכתבו איך שמים ילדים בגנים כאלה שמנוהלים בידי לסביות, והייתה שרשרת של פרסומים בפייסבוק".

"בשבוע שעבר ראיתי שרוססו שתי כתובות שנאה סמוך לבניין המועצה ומול הגן, וכל הורה או מתעניין בגן ראה את הכיתוב", סיפרה לוי זכי. "זה תסכול שלא נפסק ולצערי המשטרה לא עושה כלום כדי לעצור את השנאה הזאת". לדבריה, "זה מפר את השלווה ופגע לי בפרנסה וברישום לגן. אני לא עוצמת את העיינים, יש הרבה להט"בופוביה וזה כנראה ימשיך לפגוע לי בפרנסה".

מנהלות הגן בבאר יעקב. אתר רשמי, מערכת וואלה!
אביבה וחן, מנהלות הגן בבאר יעקב/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"אני ממשיכה הלאה, אף אחד לא יוריד אותי ואמשיך להיות מי שאני בגאווה", אמרה. "הורים רבים ששמעו על המקרים פנו אליי, הביעו תמיכה ולאחר מכן פנו גם לראש המועצה שיגנה את המקרה. אני מקווה שמקרים להט"בופובים כמו זה ייפסקו ושכל אחד ואחת יוכלו לחיות את חייהם בביטחון".

בנוסף סיפרה כיצד הבחינה בכתובות הגרפיטי "אני חוזרת מחופשת חג הפסח, והגן שלי נמצא במורד הרחוב, וכשירדתי בו, הגעתי למול שלוש וילות, ומולי יש קיר שזה בעצם הקיר של הרכבת, ואני רואה את הכתובות. איך שראיתי אותן, הרמתי טלפון לאחת האמהות שתפנה לראש המועצה והיא המשיכה לטפל בזה".

"לא ניתן לשנאה לנצח", אמרו באגודה למען הלהט"ב. "מי שמבקש להפיץ שנאה נגדנו, לא יצליח במשימתו. הקהילה הגאה תמשיך להיות בכל מקום באהבה ובגאווה". אנחנו מצפים ממשטרת ישראל למצות עם הפושעים את הדין המלא. מדובר בפשע שנאה שמצטרף לעשרות מקרים בשבועות האחרונים". עוד ציינו כי "האגודה מלווה את הגננת מול רשויות החוק. אנחנו מבקשים מכל מי שחווה להט"בופוביה לפנות אלינו".

לוי זכי אומרת כי היא לא התלוננה במשטרה מכיוון שהיא התלוננה כמה פעמים בעבר ולא נעשה כלום. והיום היא מוסיפה "כבר רוסס גרפיטי ליד בניין המועצה".

שילוט בבאר יעקב עם הכיתוב ״מנוהל ע״י לסביות. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"תסכול שלא נפסק", השלט בגן הילדים/מערכת וואלה!, אתר רשמי

חוש"ן, ארגון החינוך של הקהילה הגאה מסר כי "במשך חודשים מתנכלים משתמשים אנונימים בפייסבוק לגננות לסביות מהמועצה באר יעקב. כיום הם גם תלו שלט, כדי להבהיר את דעתם על העובדה שיש גננת לסבית במועצה". לדברי הארגון, "אנו דוחים כל מתקפה על אנשי חינוך רק בשל זהותם המינית וכארגון חינוך אנו עומדים מאחורי אנשי ונשות מערכת החינוך, ולא נאפשר שיפגעו בהן."

יו"ר ארגון הגננות דורית חזן גינתה גם היא את ההתנכלות ואמרה "התמונות מעוררות גועל וחלחלה. להשמיץ גננת רק בשל נטייתה המינית זוהי חרפה שצריך להוקיע בכל תוקף. גננת היא גננת ולא משנה כלל את מי היא בחרה לאהוב". בנוסף תקפו ואמרו "ההורים של הילדים שעשו את המעשה הזה צריכים להתבייש, והנהגת העיר צריכה לפעול במידי להפסקת התופעה המזעזעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully