וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר נגזרו על מטפלת בגין התעללות בתינוקות בחיפה

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 9:39

בית המשפט המחוזי בחיפה שלח לכלא את ספיר כהן, מטפלת בתינוקיית גן ילדים בשכונת נווה שאנן בחיפה, לאחר שבחודש דצמבר 2020 הרשיע אותה בהתעללות בתינוקות בני פחות משנה. נוסף לעונש המאסר בפועל, נגזרו על כהן 6 חודשי מאסר על תנאי, כמו גם פיצוי של 3,000 שקלים לכל ילד

בווידאו: 15 חודשי מאסר למטפלת מחיפה שהורשעה בהתעללות בתינוקות/שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) 15 חודשי מאסר בפועל על ספיר כהן, מטפלת בתינוקיית גן ילדים בשכונת נווה שאנן בחיפה, בגין התעללות בתינוקות בני פחות משנה. בנוסף גזר עליה בית המשפט 6 חודשי מאסר על תנאי ל-3 שנים, כמו גם פיצוי של 3,000 שקלים לכל ילד. כהן הורשעה במעשים בחודש דצמבר 2020.

"15 חדשים על 15 מקרים זו בושה", אמר אחד ההורים לוואלה!. הורה אחר פרץ בצעקות רמות עוד במהלך הקראת גזר הדין, והורחק על ידי מאבטחים. "שאלוהים ישלם להורים", הטיחה כהן בהורים עם צאתה מבית המשפט. אמה תקפה את נציגי התקשורת.

הפרשה נחשפה במרץ 2019 על ידי זוג הורים שהתלוננו להנהלת הגן על חבלה בבתם בת החצי שנה. ההנהלה צפתה אז במצלמות האבטחה והגישה תלונה במשטרה, שהביאה למעצרן של כהן כבת ה-30 ומטפלת נוספת בת 46. השתיים נחקרו בתחנת חיפה ושוחררו. חצי שנה אחר כך הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום כנגדן, והגן נסגר בעקבות הפרשה.

גז"ד לספיר כהן (בשחור), מטפלת שהתעללה בילדי משפחתון, בימ"ש מחוזי חיפה, 5 במאי 2021. שלומי גבאי
ספיר כהן בבית המשפט, הבוקר/שלומי גבאי

במרכז כתב האישום נמצא תיעוד מסרטוני המצלמות בגן של אירועים מ-29 במרץ 2019, בהם כהן נראית מתנהגת באלימות כלפי התינוקות במשך כשעתיים, כשהשתיים נמצאות איתם לבד בתינוקייה. "צפייה במצלמות האבטחה מלמדת באופן שאינו משתמע לשתי פנים על מידת האכזריות והברוטאליות בהן נהגה הנאשמת כלפי הפעוטות", קבע השופט אמיר טובי שהרשיע אותה. על הגננת השנייה, ששמה נאסר בפרסום, נגזרו לפני כחודש תשעה חודשי עבודות שירות.

עוד ציין טובי כי ניתן לראות את כהן "מכה את הפעוטות על פניהם וראשם של אחדים מהם, בועטת בראשו של אחר, מרימה את אחד הפעוטות תוך שהיא מושכת אותה בשערות ראשה כלפי מעלה, באופן אכזרי, משפיל ומבזה". השופט קבע כי "צפייה במצלמות האבטחה ובחינת מעשיה, מובילה למסקנה חד-משמעית, כי מעשיה הם מעשי התעללות מובהקים. מדובר במעשים קשים ואכזריים שנעשו כלפי פעוטות רכים וחסרי ישע, מעשים שהנפש מתקוממת נגדם והם נושאים אותו פן בלתי מוסרי המייחד את עבירת ההתעללות".

גז"ד לספיר כהן, מטפלת שהתעללה בילדי משפחתון, בימ"ש מחוזי חיפה, 5 במאי 2021. שלומי גבאי
הגננת ספיר כהן בכניסה לאולם לפני הקראת גזר הדין, 5 במאי 2021/שלומי גבאי
התינוקת שהגננות במעון התעללו בה בחיפה, 1 באפריל 2019. יואב איתיאל
פיה החבול של אחת התינוקות שעברו התעללות על ידי כהן/יואב איתיאל

הסניגור עו"ד יובל זמר הציג סרטונים אחרים כדי להצביע עד כמה לטענתו הייתה חריגה התנהגותה של כהן בסרטונים המרשיעים, מזו שלטענתו אפיינה אותה בדרך כלל - אך השופט טובי לא ייחס לכך משקל רב. "הרשעתה היא בגין המעשים שעשתה", הבהיר והוסיף כי "עצם העובדה שלאורך כל התקופה שקדמה לאותם מעשים היא נהגה בצורה מופתית, אינה משליכה על עצם התרחשות העבירה. דברים דומים ניתן לומר לגבי כל מי שמסתבך לראשונה עם החוק ומי שעד לאותה הסתבכות ניהול אורח חיים נורמטיבי".

לירון ומולי בן חמו, ההורים שחשפו את הפרשה והגיעו לכל דיוני בית המשפט, כינו אותה "שטן", ופיללו לעונש של מאסר ממושך. הם אמרו כי "במשך שנתיים היא חיה כמו מלכה בלי מעצר בית בלי כלום, אפילו הספיקה ללדת כדי שלא תיכנס לכלא". השניים הביעו חשש כי כשתסיים לרצות את עונשה, תוכל לחזור ולעבוד כסייעת בגן חדש, "ואפילו אם תרצה תוכל לפתוח גן חדש, כשאף אחד לא ידע מה העבר שלה".

הזוג בן חמו ביקשו להזהיר כי "הורה צריך להאמין לאינסטינקט שלו. אם הורה מזהה משהו חשוד, אז שלא יאמין לאף אחד. כולם ניסו לטייח ולטשטש ולהכחיש ולהסתיר. אמא ואבא שמרגישים משהו צריכים ללכת עד הסוף גם אם זה לוקח זמן ולערב את התקשורת. אם התקשורת לא הייתה מעורבת אז התיק הזה היה נקבר בפרקליטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully