וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה לחילופים בממשלה: 3 עופרים שנולדו בעמק הצבאים ייקראו בוז'י, תמר וגילה

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 19:12

הפארק המתפרס על פני 250 דונם בירושלים בחר לקרוא לשלושת העופרים שנולדו על שם הנשיא החדש, השרה להגנת הסביבה זנדברג, וכן השרה היוצאת גמליאל. זו לא הפעם הראשונה בה בוחרים בשמות בהתאם לאירועים שעל סדר היום, ובין העופרים האחרים בפארק נמצאים פייזר, זום ורובי

לרגל הולדתם של שלושה עופרים שנולדו לאחרונה בפארק הטבע "עמק הצבאים" שבירושלים, החליטו עובדי הפארק לציין את היום בו נבחר יצחק הרצוג לנשיא ה-11 של מדינת ישראל, וכן את חילופי השרות במשרד להגנת הסביבה ולהעניק לעופרים את השמות: בוז'י (הרצוג), תמר (זנדברג), וגילה (גמליאל). השלושה יצטרפו לעופרים פייזר, עצמאותה, ירושלים, תל אביב, זום, ישראל, פסח, ז'יזל, רובי, פרעה, זאביק ועוד עופרים רבים שנולדו בפארק בשנים האחרונות.

בחברה להגנת הטבע סיפרו כי בימים אלו, כאשר העשב ירוק וגבוה, הצביות ממליטות ומסתירות את עופריהן מפני טורפים בכל רחבי הארץ. הגשמים שירדו בחודשים האחרונים סיפקו לבעלי החיים עונת אביב פוריה, ועל כן מזהירים בחברה כי אם נתקלים במהלך טיול באחד העופרים, יש להתרחק באופן מידי.

פארק עמק הצבאים הינו אתר הטבע העירוני השייך לעיריית ירושלים ומנוהל על ידי החברה להגנת הטבע. הפארק הוקם בשטח פתוח המתפרש על 250 דונם ושוכן בין השכונות קטמונים, גבעת מרדכי והולילנד. הפארק פתוח לציבור כל ימות השבוע ללא תשלום, ומונגש לאנשים עם מוגבלויות. כמו כן, ניתן לראות בו באופן חופשי צבאים, ציפורים, צבים, עופות מים, זוחלים ובעלי חיים רבים נוספים.

צבאים בעמק הצבאים בירושלים. 17 ביוני 2021. עמיר בלבן, החברה להגנת הטבע
צבאים בפארק "עמק הצבאים" בירושלים/החברה להגנת הטבע, עמיר בלבן

"אני מברכת את הדייר והדיירות החדשות של עמק הצבאים, שמהווה דוגמא מצוינת לאתר טבע עירוני בתוך העיר, למען הטבע ולמען האדם", אמרה איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע. "השרה גילה גמליאל קידמה את נושא הטבע בכלל והטבע העירוני בפרט, והשרה הנכנסת תמר זנדברג פעילה שנים ארוכות למען הסביבה וחיות הבר, ואנו בטוחים שתמשיך כך גם בתפקידה הנוכחי. בהצלחה בקליטה גם לדיירים החדשים בבית הנשיא - יצחק בוז'י הרצוג ואשתו מיכל", היא הוסיפה.

"בשנה האחרונה, בשל משבר הקורונה, הבנו את החשיבות של אתרי טבע עירוניים המאפשרים לחוות טבע במרחק הליכה מהבית", סיפרה יעל המרמן-סולר, מנהלת הפארק מטעם החברה להגנת הטבע . "מדינת ישראל תצטרך בשנים הקרובות לגלות וליישם אמצעים להתמודדות עם משבר האקלים ולמנוע המשך הכחדה של המערכות האקולוגיות. קיום אתרי טבע עירוניים כדוגמת פארק עמק הצבאים כיום הינם טיפה בים, אבל תקוותנו שאתרים כדוגמתו יוקמו בכל הארץ ויתחברו לשטחי טבע שמורים מחוץ לערים", היא הסבירה.

עוד בוואלה!

מחווה לריבלין: בספארי ברמת גן בחרו שם נשיאותי לגור הקרנף החדש

לכתבה המלאה
צבאים בעמק הצבאים בירושלים. 17 ביוני 2021. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
צבי ועופר בפארק "עמק הצבאים" בירושלים/החברה להגנת הטבע, דב גרינבלט

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "פארק עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הגדול והיפה בישראל. בשנים האחרונות מתברך הפארק בהמלטות מרובות והיצירתיות של צוות הפארק עולה על כל דמיון".

"אני מברך ומוקיר את חברתי גילה גמליאל השרה היוצאת ומברך את השרה הנכנסת זנדברג, ואת נשיא המדינה היקר ומזמין אותם להגיע לביקור. פארק עמק הצבאים צפוי להמשיך להתרחב ולהתפתח לרווחת תושבי ירושלים והמבקרים", הוסיף לאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully