וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בא לשכונה קרנף חדש: גור שלישי לריהאנה מהספארי בר"ג

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 12:52

הגור הקטן הוא ה-33 במספר שנולד מאז נפתח הספארי לראשונה. המטפלים שחיכו בקוצר רוח להמלטה המרגשת מבצעים מעקב ממושך על הקרנפית ובנה כדי לשמור על ביטחונם. עובדי הספארי מעידים כי מדובר באירוע מיוחד מאחר ומדובר בחיות הנמצאות בסכנת הכחדה

בווידאו: גור קרנף נולד בספארי/צילום: שירה ענבר דנין/הספארי ורויטרס, עריכה: טל רזניק

חמש שנים עברו מאז שהקרנפית ריאהנה בת ה-11 המליטה את רמי, יותר משנתיים עברו מאז נולד רייני-רפיקי, וכעת הגיע הזמן להרחיב את המשפחה פעם נוספת: היום (ראשון) המליטה ריאהנה בפעם השלישית גור זכר - הקרנף ה-33 שנולד בספארי מאז הקמתו.

המטפלים בספארי ברמת גן שחיכו במשך שנה וחצי מאז תהליך ההזדווגות של ריאהנה עם הקרנף עטרי, ציפו בקוצר רוח להמלטה והבוקר כשהגיעו, הם ראו אותה יוצאת מגדרת היולדות כשלצידה צועד בבטחה הגור הקטנטן.

מהספארי ברמת גן נמסר כי למרות שריאהנה כבר מנוסה בתפקידה כאמא, יש לשמור על ביטחונה והמטפלים מבצעים מעקב ממושך מרחוק אחריה ואחרי הגור שלה שזה עתה נולד. זאת ועוד, מיד לאחר ההמלטה כפי שנהוג בספארי, האם והגור ישהו במתחם בית היולדות ב"סוואנה האפריקנית", שם הגור יתחזק עם הזמן, עד שייצא בעוד כמה שבועות כשהוא בוגר יותר לרחבי השטח הפתוח.

קרנף נולד בספארי. שירה ענבר דנין, אתר רשמי
ריאהנה עם הגור שזה עתה נולד. הספארי ברמת גן. היום/אתר רשמי, שירה ענבר דנין

עובדי הספארי מעידים כי מדובר בהמלטה מרגשת מאוד הממלאת אותם בגאווה. לדבריהם, הספארי הוא גן החיות המוביל בעולם ברביית קרנפים וכל המלטה כזו מרגשת את כלל קהילת שומרי הטבע ואלו העוסקים בריבוי של קרנפים. הקרנפים נחשבים לבעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה חמורה, וריבויים הוא תהליך בעל חשיבות רבה.

הספארי ברמת גן "חרט על דגלו להפגיש בין חיות בר לבני אדם באופן חוויתי, ובנוסף לקחת חלק משמעותי בשמירה על הטבע וברביית חיות בר הנמצאות בסכנת הכחדה", אמרו בספארי.

גן החיות יהיה פתוח בשעות הקרובות לביקורים בתיאום מראש למבקרים המועניינים לתעד את הגור עד להכנסתו למתחם היולדות. לאחר מכן, לא ניתן יהיה להתקרב למתחם בכדי לא להלחיץ את היולדת הטרייה, אמרו בספארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully