וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדילמה של מערכת הביטחון: העברת סחורות להרגעת עזה - או תגובה צבאית נוספת

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 22:55

בצה"ל לא פוסלים פתיחה מחדש של מעבר כרם שלום, בצל המצב הכלכלי המידרדר ברצועה, ובשעות האחרונות נבדק מצבן של הסחורות הפלסטיניות התקועות בישראל לקראת הכרעת הרמטכ"ל בנושא. במקביל, נבחנת האפשרות לתקיפה נוספת: "ישראל לא תסכים להצתות ולבלוני נפץ"

בצה"ל מתבלטים הערב (רביעי) כיצד להגיב להמשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטחי ישראל. לצד אפשרות לתגובה צבאית, גורמים במערכת הביטחון לא פוסלים גם טקטיקה אחרת שהיא פתיחה של מעבר הגבול לרצועה בכרם שלום מחר בבוקר, וזאת מתוך רצון להרגיע את הרוחות בין הצדדים.

במערכת הביטחון לא הופתעו מהמשך הפרחות הבלונים, מאחר והנהגת חמאס נמצאת תחת לחץ גדול מאוד מאז מבצע "שומר החומות", ובשל כך המצב הכלכלי ברצועה מידרדר.

שר הביטחון בני גנץ הנחה במהלך מבצע "שומר החומות" לעצור כל כניסה של סחורות שאינן הומניטריות לרצועת עזה, עד להתקדמות במשא ומתן בעסקת השבויים והנעדרים. בעקבות זאת, טונות של ציוד וסחורות בבעלות פלסטינית מתעכבים להעברה בישראל, ויש חשש שחלק מהסחורות יושמדו כתוצאה מכך. לוואלה! נודע כי היום קיימו גורמים ממפקדת התיאום והקישור של צה"ל ברצועת עזה שיחות עם סוחרים בישראל כדי להבין מה היקף הסחורות בבעלות פלסטינית שנמצאות במחסנים בישראל בהמתנה למעבר.

העברת סחורה במעבר כרם שלום לרצועת עזה. רויטרס
העברת סחורה לרצועת עזה במעבר כרם שלום, 2019/רויטרס

לדברי גורמי ביטחון, איסוף הנתונים ישמש את הדיונים בנושא, בראשות הרמטכ"ל אביב כוכבי, שנועדו לבחון את תגובת צה"ל למתיחות בדרום. בצה"ל בוחנים כאמור אפשרות לתגובה צבאית, אולם במקביל נבחנות גם חלופות הומניטריות במדיניות הישראלית, לפני הידרדרות ביטחונית נוספת. חלופה אחת כזאת היא פתיחת המעבר.

ישראל העבירה בתקופה האחרונה מסרים למצרים, לפיהם העברת ציוד וסחורות שאינם במסגרת הומניטרית פוגעות בסיכוי להתניע מחדש את המשא ומתן לשיקום עזה וההסדרה עם ישראל. לפי דיווח שהגיע לידי וואלה!, לפני ימים אחדים הגיעו משאיות עם מלט למעבר רפיח בדרך לרצועת עזה - וברגע האחרון הוחלט למנוע את כניסתן לשטח הפלסטיני. לפי הערכת גורמים, הסיבה לכך הייתה לחץ שהגיע מישראל.

גורמי ביטחון נוספים דחו על הסף את הטענה כי הפרחת בלוני הטרור לא נעשו בידיעת חמאס. "הארגון הוא הריבון ברצועת עזה ויחיא סינוואר חייב להבין כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה. ישראל לא תסכים להצתות ולא לבלוני נפץ", אמרו הגורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully