וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שצה"ל תקף ברצועה: בלוני תבערה הציתו ארבע שריפות בעוטף עזה

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 16:48

המתיחות בדרום נמשכת גם היום, אך בשירותי הכבאות הדגישו כי "מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות". בלילה תקף חיל האוויר בתגובה לבלוני תבערה שהופרחו אתמול - ברקע מצעד הדגלים שנערך בירושלים ואיומי חמאס

לפחות ארבע שריפות פרצו היום (רביעי) בנגב המערבי, בעיקר בשדות קוצים במועצה האזורית אשכול, לאחר שבלוני תבערה הופרחו לאזור מרצועת עזה. זאת, לאחר שחיל האוויר תקף הלילה ברצועה. בשירותי הכבאות הדגישו כי "מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות".

כוחות צה"ל תקפו הלילה מתחמים צבאיים של חמאס, בתגובה לשיגור בלוני התבערה אתמול לשטחי ישראל. לפי הפרטים שנמסרו מדובר צה"ל, כלי טיס של החיל תקפו מחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחאן יונס ועזה. זוהי תקיפת צה"ל הראשונה שבוצעה בתקופת כהונתו של נפתלי בנט כראש הממשלה, והראשונה ברצועה מאז תום מבצע "שומר החומות".

שריפה מבלון תבערה באשכול, 15 ביוני, 2021. שי מכלוף, מערכת וואלה!
שריפות בעוטף עזה, אתמול/מערכת וואלה!, שי מכלוף

צה"ל הבהיר כי הוא ערוך לכל התרחישים "וביניהם חידוש הלחימה, למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה", ועוד הדגיש כי "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה ויישא בהשלכות לפעולותיו".

השריפות בעוטף עזה, אתמול

בווידאו: שריפות בעוטף עזה/צילום: שי מכלוף ועופר ליברמן

התקיפה הגיעה לאחר יום מתוח בארץ, במהלכו אלפי בני אדם השתתפו במצעד הדגלים בירושלים. בנוסף להפרחת הבלונים שהציתו יותר מ-20 שריפות בעוטף, נרשמו גם הפגנות אלימות לאורך גדר הגבול.

בתגובה לתקיפה, מחמאס נמסר כי "ההפצצה הציונית על רצועת עזה היא ניסיון כושל להפסיק את ההזדהות של עמנו, ולחפות על הבלבול חסר התקדים של המוסד הציוני שארגן את מצעד הדגלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully