וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסקבה מחייבת עובדים להתחסן נגד קורונה: "המצב דרמטי"

16.6.2021 / 16:30

ראש העיר הפציר בתושבים להתחסן נגד הנגיף כדי להוביל לירידה במספר המאושפזים והמתים, ו-60% מעובדי מגזר השירותים יחויבו לקבל שתי מנות עד אמצע אוגוסט. "למנוע את מותם של אלפים נוספים", הזהיר. הקרמלין: אין כוונה להרחיב את חובת החיסונים לכל רוסיה

הרשויות במוסקבה יחייבו 60% מעובדי מגזר השירותים להתחסן נגד נגיף הקורונה - כך קובע צו חדש שפורסם היום (רביעי) לאור הזינוק בתחלואה בבירת רוסיה. ראש העיר, סרגיי סוביאנין, אמר כי המצב בעיר "מתפתח בדרמטיות" והוא הפציר בתושבים להתחסן כדי להביא לירידה במספר המאושפזים בבתי החולים והמתים.

הצו נוגע לענפי האירוח, החינוך, הבריאות והבידור. דרישות דומות הוכרזו גם על ידי הרשויות במחוז מוסקבה, שיחד עם הבירה עצמה, מהווה בית לכ-20 מיליון איש - 14% מאוכלוסיית רוסיה.

במשך חודשים ארוכים נרשמה התנגדות להצעות לחיסוני חובה בעקבות ההיענות הדלה של 13% בלבד מהאזרחים. בסוף החודש שעבר הדגיש הנשיא ולדימיר פוטין כי חובת חיסונים "אינה פרקטית ובלתי אפשרית", אך ראש עיריית מוסקבה אמר כי המצב הנוכחי לא מותיר לא ברירה. 12 אלף חולים מאושפזים בבתי החולים, והיקף התחלואה שווה לשיאי ההתפרצויות בשנה שעברה.

מתן חיסון של חברת ספוטניק בקרליה, רוסיה  16 בפברואר 2021. AP
אישה מקבלת חיסון של חברת ספוטניק בקרליה, רוסיה, פברואר/AP

"אנחנו מחויבים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי לבצע חיסונים המוניים בזמן הקצר ביותר כדי לעצור את המגיפה האיומה הזאת ולמנוע את מותם של אלפי אנשים נוספים", אמר. "זה עניין פרטי אם להתחסן או לא, אבל רק אם אתה יושב בבית. כשאתה יוצא ובא במגע עם אנשים אחרים, אתה שותף לפשע של התהליך האפדימיולוגי - שרשרת בחוליה המפיצה את הנגיף המסוכן הזה. ואם אתה עובד בארגון שמשרת מספר אדיר של אנשים, אז לחלוטין לא מדובר בנושא אישי - לא משנה איזו ציוד מגן אישי אתה לובש".

הצו של הרשויות במוסקבה פורסם לאור הספקנות הרבה בציבור הרוסי ביחס לחיסון, ולפי סקר אחרון, יותר משליש מהאזרחים מסרב להתחסן ללא קשר לנסיבות. על 60% מאותם עובדים לקבל את המנה הראשונה עד 15 ביולי, ואת המנה השנייה שלהם לא יאוחר מ-15 באוגוסט. בנוסף לכך, תוקם מערכת לניטור קצב החיסונים במגזר השירותים עד 1 ביולי.

עוד בוואלה!

בקיץ כולם פקפקו ברוסיה. היום כולם רוצים את החיסון שלה נגד קורונה

לכתבה המלאה

ראש מערך הבריאות של מוסקבה, ילנה אנדרייבה, אמרה כי התפשטות הנגיף בבירה מופצת בעיקר על ידי העובדים, שמהווים כשלושה רבעים מהמקרים הנוכחיים. במקביל, 14% ו-13% מהמקרים הם גמלאים וילדים.

לאחר ההכרזה של מוסקבה, דובר הקרמלין, דימירי קרמלין, אמר כי אין תכניות להרחיב את חיסוני החובה ברחבי המדינה. נציב העסקים של רוסיה, בוריס טיטוב, אמר כי הקהילה העסקית בבירה תתמוך בחיסוני החובה במגזר השירותים במקום להטלת הגבלות נוספות.

מפעל לייצור חיסונים נגד קורונה בסנט פטרסבורג רוסיה, ספוטניק, 5 דצמבר 2020. רויטרס
מפעל לייצור חיסונים בסנט פטרסבורג, דצמבר/רויטרס

סוביאנין כבר הכריז מוקדם יותר השבוע על שבוע חופש מהעבודה, בתשלום, על מנת להשאיר בבית את העובדים ולקטוע את שרשרת האספקה. כמה מחוזות אחרים ברוסיה כבר הטילו מחדש הגבלות, אחרי שאלו בוטלו לאחר סגר הדוק וקצר באביב שעבר.

ערוץ הטלגרם "באזה" דיווח אתמול על שוק שחור שבו מוכנסים לא מחוסנים למאגר מידע רשמי של מחוסנים. אחד המוכרים שצוטט על ידי הערוץ סיפר כי חיסונים לא משומשים "נפתחים ונשפכים למקרה שתהיה ביקורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully