וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייוואן מאשימה את סין בחדירה הגדולה ביותר אי-פעם למרחב האווירי שלה

15.6.2021 / 15:36

28 כלי טיס, בהם מטוסי קרב ומפציצים בעלי יכולת גרעינית, זוהו על ידי מערכות ההגנה באי, שבו רואה בייג'ינג מחוז מורד. בתקופה האחרונה התגברו הפרובוקציות מצד סין, שמעולם לא זנחה את האיום להפעיל כוח כדי להשתלט מחדש על טייוואן

28 מטוסים מחיל האוויר של סין, כולל מטוסי קרב ומפציצים בעלי יכולת גרעינית, נכנסו היום (שלישי) למרחב ההגנה האווירי של טייוואן - כך אמרה הממשלה באי, אחרי החדירה הגדולה ביותר שדווחה עד היום. בייג'ינג טרם הגיבה להאשמות של טייפה, אך מוקדם יותר היא האשימה את המערב ב"היסטריה" אחרי שמנהיגי נאט"ו וה-G7 פרסמו בימים האחרונים הצהרות המזהירות מפני עליית כוחה הצבאית והפרות זכויות האדם שלה.

טייוואן התלוננה בחודשים האחרונים על משימות חוזרות ונשנות של חיל האוויר של סין בסמוך לשטחה, שהתרכזו בחלק הדרום-מערבי של אזור ההגנה האווירי שלה ליד איי פראטאס שבשליטתה.

משרד ההגנה של טייוואן מסר כי בחדירה האחרונה היו מעורבים 14 מטוסי קרב מדגם J-16 ושישה מדגם 1J-1, כמו גם ארבעה מפציצי H-6, המסוגלים לשאת נשק גרעיני, ומטוסים ללוחמה בצוללות, ללוחמה אלקטורית וסיור. זאת הייתה החדירה היומית הגדולה ביותר מאז שהמשרד החל לדווח בשנה שעברה באופן קבוע על הפעילות של חיל האוויר של סין במרחב האווירי של האי. השיא הקודם היה של 25 כלי טיס, ב-12 באפריל.

המשרד הוסיף כי מטוסי קרב טייוואנים הוזנקו כדי ליירט ולהזהיר את המטוסים הסיניים, בזמן שמערכות טילים הופעלו כדי לעקוב אחריהם. לפי מפה שסיפק המשרד, המפציצים וחלק מהמטוסים טסו במסוך לקצה הדרומי של טייוואן.

סין לא הגיבה על הטענות האחרונות של טייוואן, אך היא תיארה בעבר את המשימות האלו כהכרחיות לשמירה על ריבונות המדינה ולהתמודדות עם "הקנוניה" בין טייפה לוושינגטון. ארצות הברית, שכמו מרבית מדינות העולם לא מקיימת יחסים רשמיים עם טייוואן, צופה בדאגה במתיחות הגוברת עם בייג'נג והיא ספקית הנשקית המרכזית של טייוואן.

בייג'ינג רואה באי כמחוז מורד והיא מגדירה את עתידו בתור קו אדום. היא מעולם לא התכחשה לאפשרות שהיא תשתמש בכוח צבאי כדי להשתלט עליו מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully