וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין לארה"ב: הפסיקו "לשחק באש" בסוגיית טייוואן

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 13:23

בייג'ינג מוחה על החלטתה של וושינגטון להקל בהגבלות שהיו על פגישה עם גורמים רשמיים באי, שבו היא רואה מחוז מורד. לאחרונה התגברו חדירות מטוסי קרב סיניים למרחב האווירי של טייוואן

נשיאת טייוואן צאי אינג-וון בטקס השקת ספינה חדשה של הצי, 13 באפריל 2021. רויטרס
נשיאת טייוואן בטקס חניכת כלי שיט חדש של הצי הטייואני, היום/רויטרס

סין קראה היום (שלישי) לארצות הברית להפסיק "לשחק באש" בסוגיית טייואן, ומחתה על שינוי הנהלים בוושינגטון המקלים על קיום פגישות עם נציגים מהאי. דובר משרד החוץ הזהיר את הממשל האמריקני מפני "שליחת מסרים מוטעים" לכוחות התומכים בעצמאות האי שעלולים לסכן את השלום והיציבות באזור ולפגוע ביחסים בין וושינגטון לבייג'ינג.

דבריו הגיעו בתגובה להודעת מחלקת המדינה ביום שישי על העמקת היחסים עם טייוואן, שאותה מגדירה סין בתור מחוז מורד. זאת על רקע התגברות חדירת כלי טיס סיניים למרחב האווירי של האי והפעילות הצבאית שלה. לפי משרד ההגנה של טייוואן, אתמול חדר מספר שיא של מטוסים סיניים למרחב זיהוי ההגנה האווירית שלה - 25 - בהם מטוסי קרב ומפציצים גרעיניים.

עתידה של טייוואן הוא הסוגייה הטריטוריאלית והדיפלומטית הרגישה ביותר עבור סין, ומקור קבוע למתיחות עם ארצות הברית. בייג'ינג מעולם לא התנערה משימוש בכוח כדי להשתלט מחדש על האי הדמוקרטי, שהתפצל ממנה דה-פקטו אחרי ניצחון הקומוניסטים במלחמת האזרחים בסין בשנות ה-40. טייוואן חוששת מגורל דומה לזה של הונג קונג, אחרי שבשנה האחרונה מחצה סין את האוטונומיה של המושבה הבריטית לשעבר חרף הסכמי עבר.

בעוד שלוושינגטון אין יחסים דיפלומטיים רשמיים עם טייפה כמו רוב מדינות העולם, היא בעלת הברית החשובה ביותר של טייוואן וספקית הנשק העיקרית שלה. ארצות הברית מחויבת לפי חוק לספק לאי את האמצעים להגן על עצמו. בינואר, ימים ספורים לפני תום כהונתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, הכריז שר החוץ לשעבר מייק פומפאו על ביטול ההגבלות על ההתקשרויות בין גורמים אמריקניים רשמיים לעמיתיהם הטייוואנים.

סין סבורה שארצות הברית משתפת פעולה עם טייוואן נגדה ומעניקה תמיכה בגורמים באי הרוצים להכריז על עצמאות רשמית. נשיאת טייוואן, צאי אינג-וון, אמרה כי האי הוא כבר מדינה עצמאית, ששמו הרשמי הוא הרפובליקה של סין, וכי היא תגן על חירותו וביטחונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully