וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מגבירה את החדירות למרחב האווירי של טייוואן, ארה"ב שלחה נושאת מטוסים

24.1.2021 / 15:31

משרד ההגנה המקומי אמר כי מפציצים ומטוסי קרב נכנסו לאזור הזיהוי ההגנה ביומיים האחרונים, ובתגובה הוזנקו מטוסים והופעלו מערכות ההגנה האווירית. בייג'ינג מתגרה באי, שאותו היא רואה חלק ממנה, עם כניסת ממשל ביידן, שהבטיח כי הוא מחויב להגנת טייוואן

תרגיל אוויר, ים ויבשה של צבא טייוואן/צילום: רויטרס

מטוסים של חיל האוויר של סין חדרו היום (ראשון) למרחב האווירי של טייוואן זה היום השני ברציפות, בצל המתיחות הגוברת באזור ימים ספורים לתוך ממשלו החדש של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

סין רואה באי הדמוקרטי חלק משטחה, ובחודשים האחרונים היא הגבירה את הפעילות הצבאית בסמוך אליו. עם זאת, הפעילות האווירית של סין בסוף השבוע הייתה תוקפנית יותר אחרי שבייג'ינג השתמשה במטוסי קרב ומפציצים, במקום מטוסי הריגול ששלחה בשבועות האחרונים.

בטייוואן אמרו כי שמונה מפציצים וארבעה מטוסי קרב סיניים חדרו אתמול לאזור ההגנה האווירית שלהם, בין האי המרכזי של טייוואן לבין איי פרטאס בים סין הדרומי שנמצאים בשליטתם. משרד ההגנה אמר כי היום חדרו 15 מטוסים, בהם 12 מטוסי קרב ושלושה מטוסי ריגול, לאותו מרחב אווירי וכי חיל האוויר של טייוואן הוזנק לעברם.

לפי ההודעה, חיל האוויר המקומי שלח אזהרות למטוסים הסיניים ומערכות ההגנה האוויריות עקבו אחרי פעילותם.

הודעת משרד ההגנה של טייוואן על החדירות הסיניות

סין טרם הגיבה לטענות של טייוואן. אחרי מקרים דומים בעבר היא אמרה כי פעולות כאלו נועדו להגן על ריבונותה, ולשמש אזהרה מפני "שיתוף פעולה" בין ארצות הברית לטייוואן.

המהלך עשוי להדאיג עוד יותר את וושינגטון, שאתמול הפצירה בסין להפסיק ללחוץ על טייוואן וחזרה על מחויבותה לאי ועל רצונה להעמיק את הקשרים. אלו אחת מהנקודות היחידות שבהן הממשל הנוכחי המשיך מהמקום שבו עצר ממשלו של הנשיא הרפובליקני לשעבר דונלד טראמפץ

מוקדם יותר היום אמר צבא ארצות הברית כי נושאת המטוסים האמריקנית "תיאודור רוזוולט" וכלי שיט נוספים שטו בים סין הדרומי, שהשליטה בו שנויה במחלוקת, כדי לקדם את "חופש השיט".

לארצות הברית, כמו לרוב המדינות, אין קשרים דיפלומטיים רשמיים עם טייוואן, אך היא מחויבת על פי החוק לספק אמצעי הגנה לאי, שהתפצל מסין אחרי ניצחון הקומוניסטים במלחמת האזרחים ב-1949. אתמול אמר דובר מחלקת המדינה כי המחויבות של וושינגטון לטייפה היא "איתנה כסלע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully