וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלארוס הציגה את העיתונאי שנעצר במטוס במסיבת עיתונאים: "לא מכים אותי"

14.6.2021 / 20:22

רומן פרוטסביץ' טען כי מצבו הרפואי טוב וכי הוא רוצה "לתקן" את הנזק שגרם. באופוזיציה אמרו כי זאת פעם נוספת שבה המשטר מאלץ אותו להופיע בפומבי ולשדר עסקים כרגיל. "סצינה של קפקא או של אורוול"

העיתונאי הכלוא רומן פטרוסביץ' במסיבת עיתונאים במינסק, בלארוס, 14 ביוני 2021. רויטרס
נאשם בליבוי המחאה נגד לוקשנקו. פרוטסביץ', היום/רויטרס

העיתונאי הבלארוסי הכלוא רומן פרוטסביץ' הופיע היום (שני) במסיבת עיתונאים במינסק, ואמר כי הוא חש בטוב, אך באופוזיציה אמרו כי זאת פעם נוספת שבה המשטר מאלץ אותו להופיע בפומבי ולשדר עסקים כרגיל.

פרוטסביץ' ישב לצדם של ארבעה גורמים רשמיים מהרשויות, כולל שני לובשי מדים, ואמר כי לא הכריחו אותו לשתף פעולה עם הרשויות. "אני בסדר גמור", סיפר הבלוגר, שנעצר בחודש שעבר אחרי שמטוס קרב בלארוסי אילץ את המטוס שעליו היה לנחות במינסק. "אף אחד לא מכה אותי, אף אחד לא נוגע בי. אני מבין את הנזק שגרמתי לא רק לשלטון, אלא גם למדינה. עכשיו אני רוצה לעשות כל מה שאני יכול כדי לתקן את המצב הזה".

פרוטסביץ' נראה כמה פעמים מאז שהטיסה של חברת "ריינאייר" אולץ לנחות בבירת בלארוס ב-23 במאי, כשהיה בדרך מאתונה לליטא ועבר במרחב האווירי של בלארוס. הוא הודה שתכנן להפיל את הרודן אלכסנדר לוקשנקו באמצעות ארגון "התפרעויות" וחזר בו מביקורת שהשמיע בעבר כלפי המנהיג הוותיק.

"לא משנה מה הוא אומר, אנחנו צריכים לזכור: הוא בן ערובה. והמשטר משתמש בו בתור פרס", אמר פרנק ויאצ'ורקה, יועץ בכיר של מנהיגת האופוזיציה הבלארוסית הגולה. "זאת לא מסיבת עיתונאים, אלא סצינה של קפקא או של אורוול".

העיתונאי הכלוא רומן פטרוסביץ' במסיבת עיתונאים במינסק, בלארוס, 14 ביוני 2021. רויטרס
"הוא בן ערובה". פרוטסביץ' לצד אנשי המשטר במינסק, היום/רויטרס

Belarus of the Brain, הבלוג שהריץ פרוטסביץ' לפני מעצרו, אמר כי הופעתו האחרונה נעשתה תחת לחץ והראתה את "הלחץ הפסיכולוגי האדיר" המופעל על העיתונאי בן ה-26. המשטר טוען כי פרוטסביץ' הוא אדם קיצוני, שאחראי לאלימות. הוא מתעקש כי ההודאות של פעילי אופוזיציה שמשודרות בטלוויזיה נעשות מרצונם.

מעצרו של פרוטסביץ' והנחיתה הכפויה של טיסת "ריינאייר" גרמה לזעם במערב, והובילה לקריאות להטלת סנקציות הדוקות יותר על משטר לוקשנקו. לוקשנקו, שנמצא בשלטון מאז 1994, דיכא באלימות את הפגנות הענק נגדו אחרי הבחירות בקיץ שעבר. מתנגדיו מאשימים אותו בזיופן לטובת הבטחת קדנציה שישית.

  • עוד באותו נושא:
  • בלארוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully