וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מנעה נחיתת מטוסי נוסעים שסירבו לטוס מעל בלארוס

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 10:25

"אייר פראנס" ו"אוסטריאן איירליינס" נאלצו לבטל טיסות למוסקבה, לאחר שתכניות הטיסה שלהן נדחו על ידי רוסיה, שמתייצבת לצד בעלת בריתה. חברות תעופה נמנעו השבוע מלטוס מעל המרחב האווירי הבלארוסי, במחאה על ההנחתה הכפויה של מטוס "ראיין-אייר" ביום ראשון במינסק

בווידאו: אימו של העיתונאי הבלארוסי קוראת לעזרה לחילוצו/צילום: רויטרס

רוסיה הכריזה אמש (רביעי) על חסימת טיסות של חברות תעופה אירופאיות, שסירבו לטוס מעל המרחב האווירי של בלארוס והחליטו לעקוף אותו. חברות התעופה "אייר פראנס" ו"אוסטריאן איירליינס" נאלצו לבטל טיסות למוסקבה, לאחר שתכניות הטיסה שלהן נדחו.

במהלך אתמול, לפחות ארבע טיסות של אייר פראנס בין פריז למוסקבה בוטלו. חלק מהנוסעים החליפו את החברה הצרפתית בחברה הרוסית "אירופלוט", כדי שיובלו להגיע לרוסיה. שתי טיסות של "אוסטריאן איירליינס" קורקעו - מטוס נוסעים אחד שטס בקו מווינה למוסקבה, ומטוס מטען שטס מננג'ינג שבסין לווינה.

משרד החוץ של אוסטריה הגיב ואמר כי פעולותיה של רוסיה היו "בלתי מובנות לחלוטין". משרד התחבורה הצרפתי אמר כי "יש לכבד את עקרון ההדדיות". הרוסים מסרבים בינתיים להשיב האם טיסות נוספות יבוטלו, אם יימנעו ממעבר מעל בלארוס.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו בסוצ'י, 14 בספטמבר 2020. רויטרס
מתייצב לצדו, נשיא רוסיה פוטין ונשיא בלארוס לוקשנקו/רויטרס
מטוס של חברת אייר פראנס. 27 בספטמבר 2019. רויטרס
לא מורשים לנחות במוסקבה, מטוס של "אייר פראנס"/רויטרס

בכך מתייצבת רוסיה לראשונה לצד בעלת בריתה בלארוס, בסכסוך שפרץ השבוע בינה לבין מדינות המערב. חברות תעופה מערביות נמנעו השבוע מלטוס מעל המרחב האווירי הבלארוסי, במחאה על ההנחתה הכפויה של מטוס "ראיין-אייר" ביום ראשון במינסק, שנועדה לעצור עיתונאי, המתנגד למשטר בבלארוס, יחד עם חברתו.

האיחוד האירופי ובריטניה אסרו על חברות תעופה בלארוסיות לטוס מעל שטחן והבטיחו להטיל על בלארוס סנקציות נוספות, בהן סנקציות אישיות נגד אלכסנדר לוקשנקו, נשיא בלארוס מזה 27 שנה, ובכירים אחרים במדינה.

האיסור על מעבר במרחב האווירי האירופאי אילץ את חברת התעופה הבלארוסית בלביה לבטל 12 נתיבי טיסה קבועים ברחבי היבשת למשך חמישה חודשים. הטלת האמברגו על בלארוס בתחום התעופה עשויה להשפיע ישירות על הכנסות המדינה, כיוון שחברות התעופה משלמות על מנת להשתמש במרחב האווירי שלה, בהיקף של מיליוני דולרים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully