וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר לב: נערכים לקיום מצעד הדגלים מחר, ירושלים היא בירתנו הנצחית

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 14:43

בעקבות מצעד הדגלים הצפוי להתקיים מחר בירושלים ובצל איומי חמאס והחשש לפיגועים בעקבותיו, אמר השר לביטחון פנים כי "התוכנית היא לקיים את המצעד, בדמוקרטיה מותר להפגין ולצעוד". מפכ"ל המשטרה שבתאי יוועד אחר הצהריים עם השר, והשניים ידונו בהיערכות המשטרה למצעד

השר לביטחון פנים עמר בר-לב התייחס היום (שני) למצעד הדגלים המתוכנן למחר ואמר כי "כרגע, התוכנית היא לקיים את מצעד הדגלים. בדמוקרטיה מותר להפגין ולצעוד כל עוד זאת על פי החוק - וכך נפעל". בתשובה לשאלה על איומי חמאס כי "יבעירו את השטח" אם "תצא לפועל התוקפנות החדשה בירושלים", השיב השר כי "ירושלים היא בירת ישראל הנצחית".

במשרד לביטחון הפנים נערכה פגישת חפיפה בין בר-לב לשר היוצא אמיר אוחנה. אוחנה סקר בפניו את תוכניות העבודה שהחל ליישם במשרד ואת התהליכים המתקיימים בו כיום. בר-לב הודה לאוחנה והוסיף כי "בפגישתנו כיום נהג ח"כ אוחנה כמצופה בהעברת שלטון מסודרת ותקינה בישראל - ואני מודה לו על כך".

מוקדם יותר הבוקר פגש בר-לב במשרדו לשיחת היכרות קצרה את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. השניים צפויים להיפגש היום בשנית בשעה 16:00, שם יציג שבתאי לבר לב את תכנית ההיערכות למצעד הדגלים שעתיד להתקיים מחר, וכן תוצג סקירה על היערכות המשטרה לקראת המצעד.

גורמים במערכת אכיפת החוק אמרו לוואלה! כי "המפכ"ל שבתאי יציג הערב לשר בר לב את היערכות המשטרה למצעד הדגלים. במידה והתכנית שתוצג תחייב תכנית היערכות מיוחדת, הקבינט החדש יתכנס שוב לדון בכך".

עמר בר לב בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"ירושלים היא בירת ישראל הנצחית". השר לביטחון פנים עמר בר-לב/ראובן קסטרו

דובר חמאס עבד א-לטיף קאנוע אמר היום בהתייחס למצעד הדגלים המתוכנן כי מחר המצעד יהיה בבחינת פיצוץ למערכה חדשה להגנה על ירושלים ועל אל-אקצא. הוא קרא לתושבי ירושלים וערביי ישראל להתגייס ולהתעמת בכל הדרכים והאמצעים, וטען כי העם הפלסטיני וההתנגדות יהיו מאחורי תושבי ירושלים לסכל את תכניות הכיבוש.

בהתייחס לצעדת הדגלים העתידה להתקיים מחר ואף לאיומי חמאס והחשש לפיגועים אופציונליים מצידם, גורם ביטחוני אמר כי "צה"ל יתגבר לקראת מחר את מוקדי החיכוך באזור גבול עוטף ירושלים ויהודה ושומרון, מחשש לפיגועים וטרור עממי ובמקביל תעלה רמת הדריכות של מערך ההגנה האווירי על רקע האיומים של חמאס להגיב לצעדה בירושלים".

עוד בוואלה!

הקבינט: מצעד הדגלים יידחה ליום שלישי הבא, אחרי השבעת הממשלה

לכתבה המלאה
ריקוד הדגלים המסורתי ביום ירושלים-התכנסות בנות רח' בצלאל, בנים ליד בית הכנסת הגדול, 10 במאי 2021. ראובן קסטרו
ריקוד הדגלים המסורתי בירושלים. חודש שעבר/ראובן קסטרו

במקביל, בשולי הצילום המסורתי לממשלת השינוי החדשה שהתקיימו בבית הנשיא, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, והשר לביטחון הפנים עמר בר לב קיימו התייעצות לגבי מצעד הדגלים העתידי.

מארגני מצעד הדגלים ומשטרת ישראל הגיעו ביום שישי להסכמה על קיום מצעד הדגלים לציון איחודה של ירושלים שעתיד להתקיים מחר. זאת, לאחר שהקבינט המדיני ביטחוני קבע כי המצעד, שתוכנן להתקיים ביום חמישי בשבוע שעבר, יידחה למועד מאוחר יותר שיהיה לאחר השבעת הממשלה החדשה, בתוואי שיוסכם על המשטרה והמארגנים. במהלך הישיבה, יצאו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ להתייעצות נפרדת כדי לנסות להגיע למתווה מוסכם.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, המפכ"ל וסגן ראש השב"כ המליצו לקבינט הביטחוני שלא לקיים את מצעד הדגלים במתווה המקורי של צעדה דרך הרובע המוסלמי ושער שכם, וציינו כי ניתן יהיה לקיים את המצעד במסלול חלופי ובצורה מתואמת. במהלך הדיון בקבינט אמר מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז כי ממשל ביידן פנה למשרד לגבי המצעד, וציין כי האמריקנים מודאגים מעצם קיומו ואינם מעוניינים שתיווצר התלקחות חדשה באזור.

במסגרת ההבנות, המצעד יצעד מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם, שם, ברחבת השער, תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה"ל דרך שער יפו ויכנסו אל הכותל המערבי, חלקם דרך הרובע המוסלמי ובחלקם דרך הרובע היהודי, מסיבות של בטיחות וכדי למנוע צפיפות יתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully