וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה והמארגנים הגיעו להבנות: מצעד הדגלים יעבור בשער שכם

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 15:15

במסגרת ההסכמות שהושגו, המצעד שיתקיים ביום שלישי יעבור בפאתי הרובע המוסלמי ויכלול הרקדה בשער שכם. משם ימשיכו הצועדים אל העיר העתיקה והכותל המערבי דרך שער יפו. המארגנים בירכו: "אסור לקפל את הדגלים"

מארגני מצעד הדגלים ומשטרת ישראל הגיעו היום (שישי) להסכמה על קיום מצעד הדגלים לציון איחודה של ירושלים ביום שלישי הקרוב. זאת, לאחר שהקבינט המדיני ביטחוני קבע השבוע כי המצעד, שתוכנן להתקיים אתמול, יידחה לשבוע הבא, וכן לאחר שהמשטרה לא תאפשר לקיימו בתוואי המקורי שתוכנן.

במסגרת ההבנות, המצעד יצעד מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם, שם, ברחבת השער, תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה"ל דרך שער יפו ויכנסו אל הכותל המערבי, חלקם דרך הרובע המוסלמי ובחלקם דרך הרובע היהודי, מסיבות של בטיחות וכדי למנוע צפיפות יתר.

"אנו מודים למשטרת ישראל על נכונותה להגן על חופש הביטוי, חופש התרבות וההגדרה העצמית של אזרחי ישראל", אמרו בתנועת "אם תרצו", הנמנית עם מארגני המצעד. "ירושלים מעולם לא הייתה חופשית ובטוחה יותר לכלל העדות והדתות מאשר בזמן הריבונות הישראלית. אסור לנו לקפל את הדגלים ולוותר על הנכסים ההיסטוריים הללו בגלל ארגוני טרור ושאר מבקשי רעה. מדובר באירוע ערכי, חינוכי, לאומי וציוני מהמעלה הראשונה. אנו קוראים לכלל הציבור להגיע ולצעוד איתנו עם דגלי ישראל בבירת המדינה".

ריקוד הדגלים המסורתי ביום ירושלים-התכנסות בנות רח' בצלאל, בנים ליד בית הכנסת הגדול, 10 במאי 2021. ראובן קסטרו
המצעד יעבור בפאתי הרובע המוסלמי ויכלול הרקדה בשער שכם/ראובן קסטרו

על אף ביטולו של המצעד המקורי, הגיע אתמול לאזור שער שכם ח"כ איתמר בן גביר, שמחה על ההחלטה למנוע את קיום המצעד ברובע המוסלמי בעיר. בעקבות כך, מאות פלסטינים הפגינו במקום, חלקם הניפו דגלי פלסטין. המשטרה פיזרה אותם מאוחר יותר.

עוד לפני דחיית המצעד ושינוי המתווה שלו, בן גביר הודיע כי ישתתף בצעדה בחמישי גם אם המשטרה לא תאפשר את קיומה. לכן, עם פרסום החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, היא אסרה עליו לעלות להר הבית לפי התכנון המקורי, וזאת בשל חשש לסיכון לחייו, והחשש להפרות סדר בירושלים ובכלל הארץ שיכולות להתלקח עקב הגעתו למתחם. על כך הוא אמר בתגובה כי מדובר ב"קץ הדמוקרטיה". לדבריו, דובר בפגיעה בחסינות חברי הכנסת.

ביום שלישי החליט הקבינט המדיני-ביטחוני פה אחד שמצעד הדגלים יתקיים בירושלים ביום שלישי הבא, יומיים אחרי השבעת הממשלה החדשה, בתוואי שיוסכם על המשטרה והמארגנים. במהלך הישיבה, יצאו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ להתייעצות נפרדת כדי לנסות להגיע למתווה מוסכם.

הרמטכ"ל אביב כוכבי, המפכ"ל וסגן ראש השב"כ המליצו לקבינט הביטחוני לא לקיים את מצעד הדגלים במתווה המקורי של צעדה דרך הרובע המוסלמי ושער שכם, וציינו כי ניתן יהיה לקיים את המצעד במסלול חלופי ובצורה מתואמת. במהלך הדיון בקבינט אמר מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז כי ממשל ביידן פנה למשרד לגבי המצעד, וציין כי האמריקנים מודאגים מעצם קיומו ואינם מעוניינים שתיווצר התלקחות חדשה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully