וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מהבערת השטח עקב מצעד הדגלים: רמת הדריכות במערך ההגנה האווירית עלתה

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 7:32

במערכת הביטחון מתריעים כי המצעד הנוסף בירושלים עלול להביא להסלמה ביטחונית בגדה המערבית וברצועת עזה. בצה"ל לוקחים ברצינות את איומי חמאס בדבר הפגיעה בסטטוס קוו, והוחלט לתגבר את מערך ההגנה האווירי. היום יתקיים דיון מקצועי לקראת הכרעה בשאלת קיום המצעד

גורמים במערכת הביטחון מתריעים כי קיום מצעד הדגלים המתוכנן בירושלים עלול להביא להסלמה ביטחונית בגדה המערבית וברצועת עזה. הגורמים אמרו את הדברים לקראת דיון מקצועי שיתקיים היום (ראשון) בנושא, בהשתתפות נציגי המשטרה, שב"כ, צה"ל, משרד הביטחון וגורמים ביטחוניים נוספים.

במהלך הדיון יוצגו מודיעין מהימים האחרונים והערכות ביטחוניות על מידת ההתלקחות, אם הצעדה אכן תצא לפועל. בתוך כך, בצה"ל לוקחים ברצינות את איומיו מאתמול של מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינואר בדבר החיכוך בירושלים והפגיעה בסטטוס קוו, ובימים הקרובים יתגברו את מערך ההגנה האווירי. זאת, מחשש שברקע הפגנות אפשריות של פלסטינים ואלימות מצד כוחות הביטחון - ישוגרו רקטות לעבר ישראל.

שר הביטחון בני גנץ קיים אמש הערכת מצב בנושא בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן וגורמי ביטחון נוספים. לאחר הדיון, לשכתו של גנץ מסרה כי הוא ידרוש שלא לקיים את האירוע.

ריקוד הדגלים המסורתי ביום ירושלים-התכנסות בנות רח' בצלאל, בנים ליד בית הכנסת הגדול, 10 במאי 2021. ראובן קסטרו
דרישה לבטל את האירוע. מצעד דגלים בירושלים, מאי/ראובן קסטרו

"צה"ל הצליח, אחרי תגבור דרמטי ובמאמץ מבצעי משמעותי מאוד, להרגיע את יהודה ושומרון במהלך מבצע 'שומר החומות' ואירועי הר הבית, למרות ההסתה הפרועה. עשרות פיגועי טרור בוצעו ולא היו הרוגים. צעדה כמו זו המתכוננת בירושלים, יכולה להבעיר מחדש את מזרח ירושלים, ולגרור אחריה אלימות גם בשטחי יהודה ושומרון ובעזה", אמר גורם במערכת הביטחון.

ההערכה היא שבשב"כ ובצה"ל יתריעו מפני האלימות הצפויה מקיום ההפגנה, עוד בטרם הגיעו ישראל וחמאס בתיווך מצרים להסכמות על הסדרה. גורמים בכירים במערכת הביטחון מתריעים גם על שינוי אזורי שנוצר סביב רצועת עזה והרוח הגבית שהנהגת חמאס מקבלת ממצרים. לדברי אותם גורמים, מצרים אינה מעדכנת באופן מלא ומתחשבת באינטרסים של ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סוללת נ"מ של צה"ל, לאחר שכוחות נפרסו בגבול הצפון בתום תקרית ירי עם חיזבאללה. 27 ביולי 2020.. רויטרס
מערך ההגנה האווירי תוגבר. סוללת נ"מ/רויטרס
מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בעיר עזה, 22 במאי 2021. רויטרס
איומיו נלקחים ברצינות. סינוואר/רויטרס

לאחרונה התחממה מאוד מערכת היחסים בין קהיר לוושינגטון, בשונה מתקופתו של הנשיא האמריקני הקודם דונלד טראמפ. בצל החלפת המסרים, החלה מצרים לקדם מהלכים בתוך עזה כמו פתיחת מעבר רפיח, מעבר סחורות והולכי רגל, וביממה האחרונה הכנסת כלים הנדסיים כבדים בשיירה ארוכה - לקראת תחילת הליך שיקום רצועת עזה.

הפעולות המצריות בוצעו חרף ההצהרות של גנץ על קו אדום ברור, לפיו לא תהיה התקדמות בשיקום וההסדרה ללא התקדמות בנושא השבויים והנעדרים. גורמי הביטחון טוענים כי מצרים נוטה בתהליך המו"מ לצד חמאס באופן מובהק, תוך כמיהה של בכירים מצריים להרוויח סכומי כסף משמעותיים מתהליך השיקום של הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully