וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער במשפטים, הורוביץ בבריאות ומספר שיא של נשים: כך תיראה הממשלה ה-36

ממשלת בנט-לפיד צפויה לקום לאחר הצבעת אמון של הכנסת, והמפלגות החברות בה סיימו את חלוקת התיקים. לפיד יכהן בתפקיד שר החוץ, ליברמן ייכנס למשרד האוצר ונחמן שי יהיה שר התפוצות, אחרי שהסתמן כי יהיה זה גלעד קריב. וגם - מה צפוי ביום החגיגי בכנסת?

ממשלת ישראל ה-36 צפויה להיות מושבעת היום (ראשון), בישיבה מיוחדת של הכנסת שתחל בשעה 16:00. לאחר החתימה על ההסכמים הקואליציוניים אמש, המפלגות החברות בממשלת בנט-לפיד השלימו אתמול את חלוקת התיקים למשרדי הממשלה השונים ולוועדות הכנסת. בממשלה צפויים לכהן 27 שרים, בהם מספר שיא של תשע שרות.

בשנתיים הראשונות של הממשלה, יעמוד בראשותה יו"ר ימינה נפתלי בנט, בעוד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יכהן כראש הממשלה החליפי ושר החוץ. יו"ר ימינה גדעון סער יהיה שר המשפטים וסגן ראש הממשלה ואיילת שקד (ימינה) תחזיק בתיק הפנים. בתום השנתיים, ראשות הממשלה תעבור לידי לפיד, בנט יהפוך לראש הממשלה החליפי ושר הפנים, סער לשר החוץ, ושקד לשרת המשפטים.

תפקידי הממשלה הבכירים הנוספים ילכו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, שימשיך בתפקידו כשר הביטחון וישמש גם הוא כסגן ראש הממשלה, ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יהיה שר האוצר. בנוסף לכך, יו"ר העבודה מרב מיכאלי תהיה שרת התחבורה ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ שר הבריאות.

ממשלת בנט - לפיד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
ממשלת בנט - לפיד/מערכת וואלה!, אתר רשמי

ביש עתיד, אורנה ברביבאי תהיה שרת הכלכלה, קארין אלהרר שרת האנרגיה ומאיר כהן שר הרווחה. בנוסף לכך, מירב כהן תחזור לתפקיד השרה לשוויון חברתי, יואל רזבוזוב יהיה שר התיירות, ואלעזר שטרן שר המודיעין ועניינים אסטרטגיים.

בימינה, תיק הדתות ילך למתן כהנא. המפלגה קיבלה לידיה גם את תיק ההתיישבות, שטרם אויש. בתקווה חדשה, זאב אלקין יהיה שר הבינוי והשיכון, השר לענייני ירושלים והשר המקשר בין הממשלה והכנסת. כמו כן, יפעת שאשא ביטון תקבל את תיק החינוך ויועז הנדל את תיק התקשורת.

בכחול לבן, חילי טרופר ימשיך בתפקידו כשר התרבות וספורט, ופנינה תמנו-שטה תמשיך כשרת העלייה והקליטה. בנוסף לכך, אורית פרקש הכהן תהיה שרת החדשנות והמדע. בישראל ביתנו, עודד פורר יהיה שר החקלאות ויקבל את תיק הנגב והגליל, והמפלגה קיבלה בנוסף תפקיד שר במשרד האוצר, שיילך לחמד עמאר לאחר שאלי אבידר ויתר על ההצעה.

בעבודה, עמר בר-לב יעמוד בראשות המשרד לביטחון הפנים, ונחמן שי, שלא נבחר לכנסת בין 6 המנדטים שהמפלגה קיבלה, יכהן כשר התפוצות. במרצ, תיק הגנת הסביבה ילך לתמר זנדברג ועיסאווי פריג' יהיה השר לשיתוף פעולה אזורי.

עוד בוואלה!

מוצ"ש אחרון של מחאה בבלפור; בנט: "קורא לנהוג בכבוד בנתניהו ובמשפחתו"

לכתבה המלאה
ממשלת בנט - לפיד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
ממשלת בנט - לפיד/מערכת וואלה!, אתר רשמי
ממשלת בנט - לפיד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
ממשלת בנט - לפיד/מערכת וואלה!, אתר רשמי

באשר לסגני השרים - יואב סגלוביץ (יש עתיד) יהיה סגן השר לביטחון הפנים, עידן רול (יש עתיד) סגן שר החוץ ואביר קארה (ימינה) סגן שר במשרד ראש הממשלה. מפלגת רע"ם קיבלה גם היא סגן שר במשרד ראש הממשלה, ותקווה חדשה קיבלה סגן שר - בשני תפקידים שטרם אוישו.

הקבינט המדיני-ביטחוני, עם מספר שיא של שלוש נשים, יורכב מבנט, לפיד, גנץ, ליברמן, סער, מיכאלי, הורוביץ, שקד, אלקין, בר-לב, שאשא ביטון וכהנא. יו"ר הכנסת יהיה מיקי לוי (יש עתיד), בעוד יו"ר הקואליציה תהיה עידית סילמן (ימינה) וממלא מקום יו"ר הקואליציה יהיה בועז טופורובסקי (יש עתיד).

ממשלת בנט - לפיד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
ממשלת בנט - לפיד/מערכת וואלה!, אתר רשמי
ממשלת בנט - לפיד. אתר רשמי, מערכת וואלה!
ממשלת בנט - לפיד/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בחלוקת הוועדות השונות, ימינה צפויה לקבל את יו"ר ועדת הכנסת וועדת הבריאות, בעוד העבודה תקבל את ועדת החוקה, ועדת העבודה והרווחה והוועדה להתמודדות עם סמים ואלכוהול.

ביש עתיד מרב בן ארי תשמש כיו"ר ועדה לביטחון הפנים, והמפלגה תקבל בנוסף את ועדת המדע והטכנולוגיה וועדת האתיקה. כמו כן, ועדת חוץ וביטחון תחולק ברוטציה בין המפלגה לתקווה חדשה, שתקבל את הוועדה לזכויות הילד. ועדות החינוך והקאנביס ילכו גם הן לתקווה חדשה, ובראשותן תעמוד שרן השכל.

בישראל ביתנו אלכס קושניר יכהן כיו"ר ועדת כספים, וכחול לבן תקבל את ועדת הכלכלה והוועדה לפניות הציבור. כמו כן, מרצ תקבל את ועדת העלייה והקליטה ורע"ם את ועדת הפנים, בראשותה יעמוד יו"ר המפלגה מנסור עבאס, ואת הוועדה לענייני החברה הערבית. בתוך כך, הוועדה לביקורת המדינה תלך לאופוזיציה.

מה צפוי היום בכנסת?

השבעת הממשלה יוצאת לדרך, ואם לא יהיו שינויים, בשעה 16:00 תיפתח ישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת לכינון הממשלה ה-36 ובחירת יושב ראש הכנסת החדש.

הישיבה תתקיים בהשתתפות נשיא המדינה, רובי ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. עם פתיחת הישיבה תכריז מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ: "כבוד הנשיא". חברי הכנסת והמוזמנים יכבדו את הנשיא בקימה. יו"ר הכנסת הנוכחי, יריב לוין, יזמין אל דוכן הכנסת את בנט על מנת שיציג את ממשלתו, יפרט את קווי היסוד שלה, הרכבה וחלוקת התפקידים בין השרים. לפיד יהיה הבא לשאת דברים, ולאחר מכן יוזמן ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום.

בנט לפיד. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יום חגיגי בכנסת. בנט ולפיד/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לאחר שהשלושה יסיימו את דבריהם, יתקיים דיון סיעתי בו יוקצו לכל סיעה בכנסת תשע דקות לשאת דברים. בתום הדיון תתקיים בחירת יו"ר הכנסת, והיושב ראש הנבחר. ח"כ לוי, יעלה לנהל את המשך הישיבה: הבעת אמון בממשלת החילופים והצהרות האמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים. לאחר ההצבעה, יעלו שרי הממשלה המיועדים בזה אחר זה ויצהירו אמונים. לאחר מכן, תינעל הישיבה.

מוקדם יותר, בשעה 14:00 תיערך ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה המיועדת, ובהמשך בנט יכנס את חברי מפלגתו לישיבה אחרונה לפני ההצבעה. לאחר שתסתיים ההשבעה במליאה, סמוך לשעה 20:30 תיערך הרמת כוסית חגיגית במעמד יו"ר הכנסת הנבחר, וזמן קצר לאחר מכן תתכנס הממשלה החדשה לישיבה ראשונה לרגל כינון ממשלת ישראל ה-36, ובפתח הישיבה ימסרו דברים ראש הממשלה המיועד וראש הממשלה החליפי. מחר, ייערך ככל הנראה הצילום המסורתי של חברי הממשלה החדשה בבית הנשיא בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully