וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצ"ש אחרון של מחאה בבלפור; בנט: "קורא לנהוג בכבוד בנתניהו ובמשפחתו"

עודכן לאחרונה: 13.6.2021 / 6:54

המפגינים נגד ראש הממשלה שבו אמש למחאה, ככל הנראה בפעם האחרונה, כדי לתמוך בהקמת ממשלת השינוי, לקראת השבעתה הצפויה להתקיים היום ב-16:00. ראש הממשלה המיועד קרא אמר כי "זו לא העת להפגנות ולפרובוקציות"

המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שבו אמש (שבת) לבלפור, ככל הנראה בפעם האחרונה, כשהמחאה תהפוך למפגן תמיכה בממשלת השינוי. זאת, יותר משנה לאחר שההפגנות החלו את דרכן במרץ 2020.

ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט אמר הערב כי "זו לא העת להפגנות ולפרובוקציות. אני קורא לנהוג בכבוד בנתניהו ובמשפחתו".

עשרות מפגיני "הדגלים השחורים" כבר החלו לפקוד גשרים ברחבי הארץ. מהתנועה נמסר כי "מדינת ישראל נמצאת צעד אחד לפני כיוון חדש שעבורו נאבקנו למעלה משנה. הממשלה החדשה לא הייתה מתאפשרת ללא מאות האלפים שיצאו ונלחמו כל שבוע עבור הדמוקרטיה הישראלית. זוהי עת לאחדות, זוהי עת לחיבור מחדש של החברה הישראלית".

מחר ב-16:00, השעה בה צפויה להיערך השבעת ההמשלה החדשה, תתקיים מחוץ לכנסת הפגנת תמיכה נוספת, אותה ארגנו פעילי "קריים מיניסטר" וארגוני מחאה נוספים. המארגנים עוד מסרו כי לאחר מכן הם מתכננים לקיים "חגיגות המוניות" בכיכר רבין בתל אביב.

בווידאו: מוצ"ש אחרון של מחאה בבלפור/צילום: רוני כנפו
הפגנת תמיכה בממשלת השינוי מול מעון רה"מ, ירושלים 12 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת תמיכה בממשלת השינוי מול מעון רה"מ, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל
הפגנת תמיכה בממשלת השינוי מול מעון רה"מ, ירושלים 12 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת תמיכה בממשלת השינוי מול מעון רה"מ, ירושלים 12 ביוני 2021/פלאש 90, יונתן זינדל

על מה ההפגנות?

המפגינים מחו נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

הפגנת הדגלים השחורים בגשר הישיבה בשדה יעקב, 12 ביוני 2021. הדגלים השחורים, אתר רשמי
הפגנת הדגלים השחורים בגשר הישיבה בשדה יעקב, היום/אתר רשמי, הדגלים השחורים
הפגנה מול מעון רה"מ נתניהו בבלפור, ירושלים, 20 במרץ 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ההפגנה בבלפור, מרץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי
צעדה מהכנסת למעון רה"מ נתניהו בבלפור, ירושלים, 20 במרץ 2021. ללא, אתר רשמי
צעדה מהכנסת למעון ראש הממשלה בירושלים, מרץ/אתר רשמי, ללא

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

אקדחים שולפים במהלך הפגנת תמיכה בממשלת השינוי בנהריה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
שני החשודים מאיימים באקדח על המפגינים בצומת נהריה, הערב/מערכת וואלה!, אתר רשמי

במקביל להפגנות שהתקיימו ברחבי הארץ הערב, תקרית יוצאת דופן נרשמה בנהריה, שם שני חשודים איימו באקדח על בני אדם שהפגינו בצומת בעיר. "חשבנו שראינו כבר הכול אבל דבר כזה עוד לא היה לנו", סיפר איתמר ברגר, תושב האזור בן 47 ומפגין של הדגלים השחורים. "היינו במקום הקבוע שלנו בצד המערבי של צומת נהריה, ורכב יונדאי שחור שנע מצפון לדרום חלף לידנו בעוד אנחנו עומדים כהרגלנו במוצ"ש בצומת.

הנוסע שליד הנהג אחז באקדח, הביט לכיווננו מבלי להוציא את היד מהרכב ומבלי לומר מילה כשהוא מנסה ליצור קשר עין ובעיקר לתקשר איתנו שהוא חמוש ושנבין את המסר. זו הפרשנות שלי. זה היה קצר מאד ולא היה זמן לפחד או אפילו להבין מה קורה. רק אחר כך הפנמנו מה היה לנו. צריך לזכור שכל הזמן יש פה התנכלויות למפגינים. היום בשני אירועים שונים זרקו עלינו בקבוק משקה וזרקו עלינו כוס שתיה. 'עוד יום במשרד'", אמר.

השניים החשודים במעשה הם תושבי כפר ג'דיידה-מכר בשנות ה-20 לחייהם, והם נעצרו מאוחר יותר.
בהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם לבקש מחר את הארכת המעצר בבית משפט השלום בקריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully