וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמות החדשות והחוקים שיקודמו: במה תתמקד הממשלה ה-36?

עודכן לאחרונה: 12.6.2021 / 6:26

כל סיעות הקואליציה חתמו על מסמך קווי היסוד, שמפרט את השינויים המרכזיים שנמצאים על הפרק. הגדלת התמיכה במערכת הבריאות והחינוך, מיתון עליית מחירי הדיור, הגברת השוויון המגדרי והקמת ועדת חקירה לאסון הר מירון: אלו תכניות גוש השינוי

יושבי ראש מפלגות הקואליציה חתמו היום (שישי) על מסמך קווי היסוד של ממשלת האחדות המתהווה. לבד מההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין יש עתיד לכל מפלגה בנפרד, נחתם גם מסמך קווי היסוד, המאגד את עיקרי הפעולות המרכזיות שהממשלה המיועדת מתכננת להוציא אל הפועל עם כינונה. בראש קווי היסוד מופיע הקו הכללי בו תנקוט הממשלה: שיקום המשק והכלכלה, כינון יציבות שלטונית, חיזוק ביטחון הפנים, תגבור מערכת הרפואה ומערכת החינוך וכן חיזוק הממלכתיות.

מה יהיו השינויים במערכת החינוך וכיצד יבואו לידי ביטוי החלטות הממשלה החדשה במערכת הבריאות? אילו מוסדות חדשים מתכננת הממשלה לבנות והיכן? מה תכלול רשת הביטחון לעצמאים ובכמה יגדל תקציב הבטחת ההכנסה לקשישים? אלה הפרטים החשובים מתוך המסמך המחייב את חברי הממשלה החדשה.

פגישת ראשי המפלגות יש עתיד, ימינה, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ, תקווה חדשה ורע"מ, במלון דן, תל אביב 6 ביוני 2021. רענן כהן, מערכת וואלה!
תפעל לרווחתם של אזרחי ישראל על כלל הקבוצות והמגזרים. יו"ר סיעות הקואליציה/מערכת וואלה!, רענן כהן

עיקרי קווי היסוד של הממשלה המיועדת

  • יחוקק חוק הגבלת כהונה של ראש ממשלה
  • תוקם ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון
  • ייבנו שני בתי חולים בנגב ובגליל
  • יוקם שדה תעופה נוסף
  • תוקם אוניברסיטה בגליל, ויוסדר תקצוב האוניברסיטה באריאל
  • תינתן תוספת תקציב לסל שירותי בריאות
  • יוקמו יחידות משטרתיות למיגור הפשיעה במגזר הערבי
  • תוגדל קצבת הבטחת הכנסה לקשישים ל-70% משכר המינימום
  • תקודם פריסת סיבים אופטיים בפריפריה ובמגזר הערבי
  • ישווקו דירות במחירים ברי השגה, תוגש תכנית לשיווק 300 אלף יחידות דיור
  • יוסרו חסמים רגולטוריים ותיושם דיגיטציה ממשלתית
  • יקודם שוויון חברתי מלא בין גברים לנשים
  • יוצב יעד לאומי - עובדי הייטק יהוו 15% מכלל העובדים במשק

עוד בוואלה!

תמה מלאכת הרכבת הממשלה: יש עתיד וימינה חתמו על הסכמים קואליציוניים

לכתבה המלאה

כלכלה: הממשלה מתחייבת ליצור צמיחה כלכלית על ידי הפחתת חסמים רגולטוריים, חיזוק עסקים קטנים ובינוניים, העמדת רשת ביטחון לעצמאיים, והפיכת השירותים הממשלתיים לדיגיטליים (,אפס נייר, אפס תור").

שוק העבודה: הממשלה הציבה יעד של 15% עובדי היי טק מתוך כלל העובדים במשק. כדי להגיע ליעד זה, התחייבה הממשלה לקדם פרויקטי חינוך במקצועות טכנולוגיים וסבסוד הכשרות והסבות מקצועיות. הממשלה תמפה את מקצועות העבודה במשק ותפעל לצמצום האבטלה.

פרויקטים לאומיים: הממשלה תקים שני בתי חולים בנגב ובגליל וכן שדה תעופה נוסף. עוד צוין כי יתוגבר מערך הרכבות, ייבנו כיתות נוספות ותקודם פריסת סיבים אופטיים בפריפריה ובמגזר הערבי.

יאיר לפיד, אביגדור ליברמן. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
חקיקת "חוק גיוס" והעמדת גיל הפטור משירות צבאי על 21. לפיד וליברמן/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90

ירושלים בירת ישראל: בהסכם קווי היסוד מצוין כי הממשלה תבסס את ירושלים בירת ישראל כמרכז ועוגן שלטוני, באמצעות החלטה שתחייב להעביר את כלל משרדי הממשלה ויחידותיה הארציות לירושלים. עוד צוין כי הממשלה תקדם בעיר בנייה בהיקפים משמעותיים.

חקיקה: הממשלה תעביר תיקון לחוק יסוד הממשלה, שיגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות או לשמונה שנים - לפי הגבוה מביניהם. כמו כן, תוקם ועדה שתורכב מנציגי כל מפלגות הקואליציה מתוך מטרה לחוקק את "חוק יסוד - החקיקה". בראש הוועדה יעמוד שר המשפטים. במסמך קיימת התייחסות מיוחדת לאסון מירון בו נספו 45 בני אדם. הממשלה התחייבה להקים ועדת חקירה לאסון, ובראשה יעמוד שופט בדימוס.

יו"ר העבודה, מרב מיכאלי במהלך ישיבת הסייעה בכנסת 7 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הממשלה תפעל לקידום שוויון חברתי מלא בין גברים לנשים. יו"ר העבודה, מרב מיכאלי/פלאש 90, יונתן זינדל

דיור: בקווי היסוד כלולה גם התחייבות הממשלה לפעול בנחישות למיתון עליית מחירי הדיור. שר הבינוי והשיכון יביא לאישור הממשלה תוך 60 יום מהשבעתה, תוכנית סדורה בנוגע לדיור בר השגה והתחדשות עירונית, תוך שימת לב לסוגיות חברתיות, כלכליות, ביטחוניות ובטיחותיות. עוד צוין כי השר יציג תוכנית נוספת לשיווק 300 אלף יחידות דיור.

ביטחון הפנים: בהסכם מצוין כי הממשלה תגדיל את תקני כוח האדם במשטרה. הממשלה תפעיל תוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית ואף יוקמו יחידות מיוחדות במשטרה שיעסקו מיגור הפשיעה במרחב הכפרי ובסביבה הערבית. כמו כן, הממשלה תפעל לחיזוק זכויות האזרח בהליכי חקירה ומשפט.

סיעות הקואליציה התחייבו לתמוך בחקיקת "חוק גיוס" והעמדת גיל הפטור משירות צבאי על 21. ראש הממשלה ושר הביטחון יבחנו הפעלת מודל שירות לאומי-אזרחי עבור אוכלוסיות מסוימות. תוקם ועדה מיוחדת שתעסוק בנושא זה, והיא תגיש את מסקנותיה תוך 90 יום.

לקראת פגישת ראשי המפלגות | יו"ר רע"מ, מנסור עבאס עושו את דרכו למלון דן, ת"א 6 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מפלגה ערבית שותפה להקמת הממשלה בפעם הראשונה. יו"ר רע"ם, מנסור עבאס/ראובן קסטרו

בריאות: מערכת הבריאות תזכה לתוספת תקציב לטובת תרופות, מכשור וטכנולוגיות רפואיות חדשות. התקנים הזמניים של רופאים, אחיות ומקצועות פרא-רפואיים שניתנו בתקופת הקורונה יהפכו לקבועים, ויחוזק מערך בריאות הנפש הן בבתי החולים הפסיכיאטריים והן בטיפול בקהילה.

חינוך: במערכת החינוך מתחייבת הממשלה לחיזוק מעמד המורה ולעצמאות המנהלים, האחריות לגיל הרך תועבר למשרד החינוך. הממשלה הגדירה את לימודי היסוד אצל כל תלמידי ישראל כ"יעד לאומי", והתחייבה לתת לכך ביטוי בתקציב משרד החינוך. הממשלה תקדם הקמת אוניברסיטה בגליל וכן תשאף להסדרת תקצוב הסטודנטים באוניברסיטת אריאל.

לקריאת הסכם קווי היסוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully