וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתחות בפנים, בנט. קבל כמה עצות שיעזרו לך להניע

אבי בניהו

12.6.2021 / 18:23

מכובדי ראש הממשלה המיועד: להלן מספר עצות שאני סבור שיש בהן כדי לסייע לך להחליק ללשכה וגם למלא את התפקיד בהצלחה (זה לא עניין פשוט בכלל, ובמקרה שלך בפרט)

שלום לך נפתלי בנט.

אם לא תהיינה הפתעות של הרגע האחרון, ביום ראשון, לאחר השבעתך בכנסת, תיכנס לתפקיד הגדול והחשוב של ראש ממשלת ישראל. זו משולה בעיני ובעיני רבים לכניסת הכהן הגדול ביום הכיפורים לתוך הפרוכת בקודש הקודשים. עבורנו, וודאי גם עבורך, מדובר באירוע חשוב ואפילו מרגש, אבל אין הרבה זמן להתרגשות. הנסיבות מיוחדות והמלאכה מרובה.

שמתי לב כי לאחרונה סיגלת לעצמך הליכה מהירה וסמכותית, אבל אל תוך לשכת ראש הממשלה אציע לך להיכנס בדחילו וברחימו ועל קצות האצבעות. כניסתך איננה טבעית ומובנת מאליה, ונקלעת לשם מתוקף ונסיבות מיוחדות, בתקופה מיוחדת ובמציאות פוליטית סבוכה. אכן, עליך לראות עצמך כראשון בין שווים, אולם בעיקר כ"קצין תורן" שמייצג קבוצות פוליטיות שחלקן גדולות משלו, ולוודא שבמשמרת שלו יתבצעו גם תיקונים דחופים ומתבקשים בעבודת הממשלה ובאווירה הציבורית, וגם עבודה קשה בניהול המדינה בכלכלה, בביטחון, בחינוך, בבריאות, בתשתיות ובכלל.

אני מבקש לתת לך מספר עצות חינם שאני סבור שיש בהן כדי לסייע לך גם להחליק לתוך התפקיד וגם להתקבע בו כהלכה (וזה לא עניין פשוט בכלל, ובמקרה שלך בפרט).

# ראשית תפסיק להצטדק, להסביר, להוכיח ולנמק מדוע עשית זאת ולמה אתה צודק. תתחיל להנהיג, להוביל, לפעול בבטחה, בסמכות ובאחריות. קבל החלטות.

# אל תנסה להיות פופולרי, נחמד ומקובל ואל תתמכר לסקרים. המשימות שלפניך קשות ומורכבות ולכן עליך להיות אחראי ולבצע בעיקר מהלכים לא פופולריים.

# המדינה והציבור משוועים לממלכתיות, להוגנות ולדרך ארץ. היפרד יפה מאנשיו של בנימין נתניהו, הודה להם על שירותם, שאל אותם לתוכניותיהם ובקש מהם שישתפו אותך בהצעות, רעיונות ולקחים.

השבעת נפתלי בנט לשר הביטחון, מליאת הכנסת, 28 בינואר 2020. ראובן קסטרו
תתחיל להנהיג, להוביל, לפעול בבטחה, בסמכות ובאחריות. קבל החלטות. בנט/ראובן קסטרו

# כבר בשבוע הראשון עבור בכל החדרים במסדרון הארוך בלשכה - הכר את העובדים ואת תפקידם, הצג את עצמך ותגיד להם שאתה מעריך אותם ואת עבודתם, ושעכשיו הולכים לעבוד קשה.

# קרא אליך (בתיאום עם השרים הרלוונטיים) את מפכ"ל המשטרה, את היועץ המשפטי לממשלה, את פרקליט המדינה ונשיאת בית המשפט העליון. שמע אותם ותן להם גיבוי, בקש מהם לפעול רק בממלכתיות ומשיקולים מקצועיים ללא מורא וללא משוא פנים, ותן להם תחושה והבטחה שלא יהיו עוד למרמס ויעד לפגיעה באמון הציבור בהם.

# סכם עם יאיר לפיד, בני גנץ, גדעון סער, אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ ומנסור עבאס ש"לא שומרים בבטן". סכם עם לפיד על מנגנון יעיל ומהיר לישוב מחלוקות בעודן קטנות.

# תן תשומת לב לשרי ושרות הממשלה, קבע נוהל ותנחה את מנהל לשכתך שאין מצב ששר מחפש אותך ואתה לא חוזר אליו באותו היום (זה קשה, אבל הכרחי). תן להם גיבוי, תיפגש איתם לא רק באקראי בכנסת, בקר במשרדיהם ותן להם תחושת שותפות אמיתית.

# בעוד חודש, כשימונו מנכ"לים חדשים למשרדי הממשלה, כנס אותם אצלך, תכיר אותם, תציג בפניהם את המדיניות שלך ושל הממשלה ותרתום אותם לעשייה ולשיתוף פעולה במשרדי ולהסרת חסמים. הם "סוכני השינוי" האמיתיים שלך והערובה להצלחת עבודת הממשלה.

# החזר את הכבוד והיקר לעובדי השירות הציבורי, לדרגי המקצוע במשרדים, למשרתי הציבור שכונו כאן בזלזול "פקידים" ואשר כבודם ומעמדם נרמסו בטענה של "משילות", שמאחוריה כוונה לפגוע ולצמצם את השפעת "שומרי הסף".

# את הביקור הראשון שלך אני מציע לך לקיים במערכת הבריאות: מספר שעות בבית חולים או שניים, באחת הקופות, בסניף של מד"א ואולי גם בבית אבות סיעודי או בית חולים לתשושי נפש. באמצעות ביקור כזה, תשדר את חשיבותה של המערכת המופלאה הזאת ותרמוז לאוצר שלא תאפשר לייבש אותה שוב, וגם תוכל להודות לאנשים על עבודתם ההרואית בקורונה ובכלל. עלייך להתגבר על היצר והעצות שתקבל לערוך ביקור ראשון ביהודה ושומרון. אנחנו יודעים שאתה ימין ו"ימינה" ואין צורך להוכיח. אף אחד לא מתבלבל.

עוד בוואלה!

הרפורמות החדשות והחוקים שיקודמו: במה תתמקד הממשלה ה-36?

לכתבה המלאה
חניון בית החולים רמב"ם חיפה לחולי קורונה. ראובן קסטרו
ביקור בבית החולים ירמוז לאוצר לא לייבש את המערכת שוב ויהווה הזדמנות להודות לאנשי הרפואה על מאמציהם/ראובן קסטרו

# מנה לתפקידים הבכירים בלשכתך אנשים בכירים, מנוסים ומקצועיים. הם הערובה שלך להצלחה. לך לא רק על נאמנות אישית גבוהה, אלא בעיקר על יכולת ייעוץ גבוהה ויכולת ביצוע. כך בראש הסגל ובראש הלשכה, כך במזכירות הצבאית ובמל"ל, כך לגבי מנכ"ל המשרד, יועצי תקשורת ובכלל.

# מנה בהקדם ראש ומנכ"ל למטה הסברה לאומי, קח אנשי מקצוע ממשרד החוץ או מערכת הביטחון בהווה או בעבר. מדובר בגוף חשוב שתפקידו לתאם את משרדי הממשלה ויחידות הסמך בנושא זה. במקביל, קיים דיון על יעדי ההסברה של ישראל לתקופה הקרובה אל מול קהלי היעד בישראל, בעולם הערבי המתון, בארה"ב ובאירופה תקף אותן בממשלה, ותוודא שהמערכת פועלת בתיאום ובמקצועיות ובהתאם ליעדים.

# תן כבוד לחקלאות ולחקלאים, הם גם מחזיקים את הגבולות, גם חיים בפריפריה הרחוקה, גם שומרים את אדמות המדינה ומעבדים עד למטר האחרון, וגם מספקים לנו את ביטחון המזון. סע לבקר בקיבוצים, תיפגש עם הפלאחים, הנוטעים והרפתנים, קח מגש ותאכל עם החברים בחדר האוכל. שתדע שנתניהו מעולם לא ערך ביקור בקיבוץ או בתנועה הקיבוצית. זה חסר להם.

# בשבוע הראשון בתפקיד, תבקש שיחברו לך את הנשיא א-סיסי, את המלך עבדאללה, את ראשי מדינות המפרץ וגם את אבו מאזן. תגיד להם שנכנסת לתפקיד, שאתה רואה חשיבות בדיאלוג איתם, תציג להם אנשי קשר, תבטיח להיפגש בקרוב, אצלם או בירושלים, ותבטיח לנהוג ביושר ובכנות גם בהיעדר הסכמה מלאה.

# שנה בדחיפות ובמכה אחת את המדיניות כלפי ארה"ב ויהדות ארה"ב. המפלגה הדמוקרטית איננה עוד אויבת ישראל וכל יהדות ארה"ב נאהבת ומוערכת ולא רק האורתודוקסית. אתה מכיר את זה מצוין וזה בנפשנו (הנשיא יצחק הרצוג יסייע לך מאוד).

המלך עבדאללה הירדני במהלך השתתפותו בפרלמנט האירופי בשטרסבורג 15 בינואר 2020. רויטרס
תבטיח לשכנינו נהוג ביושר ובכנות גם בהיעדר הסכמה מלאה. המלך עבדאללה/רויטרס

# שמור על הכנסת. זאב אלקין זה שם מצוין. בעוד אתה ולפיד מובילים גוש חדש ופחות מנוסה, הרי שנתניהו, סיעתו ושותפיו מנוסים ולא בוחלים בשיטות. הם ינסו למרר לך את החיים, לשבש מהלכי חקיקה וכדומה.

# קבע סדרי עדיפויות לפעולות הממשלה, קבע יעדים ולוחות זמנים לכל תחום ותחום ותן לזה פומביות. זכור כי ארבע הרגליים שמחזיקות את השולחן שלך הינן: אמינות, שיתוף, שקיפות ויכולת לאתר טעות, להודות בה ולתקן. זו לא בושה.

# תן גיבוי למשרד האוצר. עליו לבצע מהלכים קשים וכואבים כדי להחזיר את המשק לשגרה, לסיים את סאגת החל"ת, לבצע הסבות מקצועיות ולמצוא מקורות לצמיחה וצמצום הגרעון. תן דגש לחשיבות האתגר באמצעות דיונים תקופתיים בראשותך ובאמצעות הקמת קבינט כלכלי-חברתי.

# בתיאום עם הנשיא הנכנס הרצוג, עם לפיד וחיל האוויר, הוצא למכירה את "מטוס ראש הממשלה" גם במחיר הפסד של 200-300 מיליון שקל. זה שווה. אני יודע שגם הרצוג, גם לפיד וגם אתה לא תשתמשו בו. את הכסף "תצבע" ליעד מוערך כמו ניצולי שואה, חינוך או סל תרופות.

בלוק הימין. יניב כליף, יניב כליף
בעוד אתה ולפיד מובילים גוש חדש ופחות מנוסה, הרי שנתניהו, סיעתו ושותפיו מנוסים ולא בוחלים בשיטות/יניב כליף, יניב כליף

# ראש ממשלה הוא תפקיד מורכב ומסובך. הוא דורש חלוקת קשב מטורפת בין הבית הלבן לסניף באר שבע, בין המשבר עם ירדן להצבעה בוועדת החקיקה, בין הצהרה של נגיד בנק ישראל למשבר במשרד הדתות, בין חומר המודיעין המטריד לבין כנס פוליטי. עליך להחזיק קואליציה שבין חבריך, ניר אורבך ועידית סילמן ואפילו עמיחי שיקלי (כולם בשלים להיכנס לתשבצים) לבין העבודה ומרצ, בין עבאס לבין אלקין. כדי להצליח צריך אוזן קשבת, כתף חמה, אמינות ויכולת תמרון ושכנוע. האנשים שסביבך צריכים להפגין יושרה, תום לב ואמינות ולהכתיב זאת כמסר למקבילים במשרדים ולעוזרי השרים. כן, רמ"טים ודוברים יכולים לקבוע גורל ממשלה - אל תיתן לזה לקרות.

# יש לא מעט שטופי מוח במדינה הזאת שבטוחים שיש אולי חיים אחרי המוות, אבל אין חיים אחרי נתניהו. הם בטוחים שהעולם עומד להיחרב עלינו, שאיראן תתקוף אותנו והחמאס יחסל אותנו ושחורבן הבית השלישי בפתח. כל אלה הם היעד שלך ושל הממשלה. דבר אליהם, תרגיע אותם, תגמול אותם משטיפת המוח שעברו, תן להם תחושת שייכות ובית פוליטי, תקיים קשר עם הח"כים והשרים של הליכוד, קרא לראש האופוזיציה לעדכונים יותר משדורש החוק.

הפגנת תמיכה בראש הממשלה מול מעון רה"מ, ירושלים 26 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
דבר אליהם, תרגיע אותם, תגמול אותם משטיפת המוח שעברו, תן להם תחושת שייכות ובית פוליטי/ראובן קסטרו

# גניבת הדעת הגדולה ביותר שהתרחשה כאן היא גניבת המותג של "הציונות הדתית" על ידי בצלאל סמוטריץ', אורית סטרוק ואיתמר בן גביר. מה להם ולרוח הרב רוק והרב נריה? עליך לחשוף את הבלוף הזה. יש לי יותר מדי חברים מהציונות הדתית שמתפוצצים מהעניין הזה.

# החרדים הם חלק מהמדינה ואפילו חלק חשוב. גם אם אינם בממשלה, אל תאפשר לאג'נדה כזו או אחרת "ליבש" אותם. הם אזרחי המדינה ואולי השותפים העתידיים שלך לאחר שתחלוף תקופת "מורת נתניהו". דבר איתם, תיפגש איתם, תקשיב להם ותקצב אותם.

# תן לצבא ולרמטכ"ל לעבוד, המערכת בידיים טובות של גנץ ואביב כוכבי, הם חייבים תוכנית רב שנתית תקפה ומתוקצבת. תבקר בצה"ל, אבל אל תשב להם על הראש, אתה לא שר ביטחון ואל תזמין קצינים לפגישות ללא אישור שר הביטחון והרמטכ"ל.

# טפח את החינוך ואת המכינות הקדם צבאיות, הם הסיירת הלאומית שלנו, מצא דרך לאגם את בוגרי המכינות לאחר השירות לביצוע והובלת משימות לאומיות בלימודי הוראה, בהתיישבות, כצוערים לשירות החוץ ולשירות הציבור. הם הולכים לאיבוד ולא ממוצים.

# נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה, סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ורודפהו - יותר מזה אנחנו לא צריכים. יהא השם בעזרך ובעזרנו, לך בכוחך זה והוצא את ישראל לדרך חדשה.

(מקנא בך בגלל העוגות של גילת)
בהצלחה.

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully