וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברית האחים" חוזרת אחרי 8 שנים, אך המחיר שישלם עליה בנט עשוי להיות יקר מתמיד

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 21:33

אם לא יהיו שינויים, בנט יהפוך לראש הממשלה ביום ראשון בערב לאחר ההשבעה בכנסת, ובלי רוטציה עם לפיד, זה לא היה קורה. כמו בשיתוף הפעולה הקודם בין השניים, גם הפעם הנפגעים העיקריים הם נתניהו והחרדים, אך ההשלכות של הפרת הבטחת הבחירות עשויות להיות משמעותיות

על משפט אחד חזר שוב ושוב יו"ר ימינה נפתלי בנט במערכת הבחירות לכנסת ה-24. בסיורים, בראיונות, בסרטוני הקמפיין. בכולם הופיעה התחייבות שלא יאפשר ליאיר לפיד להיות ראש הממשלה, "גם לא ברוטציה", כלשונו. הסוף כבר ידוע: אם לא יהיו שינויים, בנט יהפוך לראש הממשלה ביום ראשון בערב לאחר ההשבעה בכנסת, ובלי רוטציה עם לפיד, זה לא היה קורה. שמונה שנים אחרי "ברית האחים" הידועה - היא חוזרת שוב.

ב-2013, לאחר הבחירות לכנסת ה-18, בנט ולפיד רקמו דיל משותף, לפיו שתי המפלגות ייכנסו לממשלה יחד. הברית בין השניים נולדה לאחר שנתניהו לא הרים טלפון למי שהיה אז יו"ר הבית היהודי. הציפייה של בנט הייתה להיות השותף הטבעי והראשון שנכנס לממשלה בראשותו. גם העובדה שהוא המליץ עליו אצל הנשיא לא עזרה. בכל יום שעבר בנט ספג עוד ועוד עלבונות. נתניהו לא טרח להתקשר אליו, בליכוד סירבו לדבר עמו והחרימו אותו ובכל בוקר הוא היה מתעורר לכותרות העיתונים שספרו את מספר הימים שלא קיבל טלפון מבלפור.

לפיד, בנט. מרים אלסטר, פלאש 90
הברית חוזרת. לפיד ובנט/פלאש 90, מרים אלסטר

נתניהו פנה ללפיד אך האחרון סירב להיכנס לממשלה בלי בנט, וכשנתניהו ניסה את בנט - האחרון הודיע לו: "רק עם לפיד". לבסוף ראש הממשלה נכנע. ברית האחים ניצחה, והממשלה יצאה לדרך, והיו בה: נתניהו, לפיד, בנט, ליברמן וציפי לבני. כעבור שנתיים היא קרסה, ומדינת ישראל הלכה שוב לבחירות.

הנפגעים העיקריים היו אז ש"ס ויהדות התורה. לפיד ובנט סומנו בעיתונות החרדית כ"אויבים" והממשלה כונתה "ממשלת שמד". חוק הגיוס, קיצוץ בתקציבי הישיבות וקצבאות הילדים, ולימודי ליבה במוסדות החינוך, היו רק חלק מהרשימה שגרמה לראשי המפלגות החרדיות לנוע באי נוחות באופוזיציה. בנט ספג לא מעט ביקורת על המהלכים המשותפים עם לפיד. מאז, כמעט בכל ריאיון בתקשורת החרדית הוא התחייב על דבר אחד: "לא יקרה יותר".

בנימין נתניהו, אריה דרעי ויעקב ליצמן במשרד ראש הממשלה בירושלים. 20 בדצמבר 2015. יונתן זינדל, פלאש 90
הנפגעים העיקריים. נתניהו, ליצמן ודרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

והנה זה שוב קורה. היום כמו בעבר, הברית הזאת משותפת לשני בעלי אינטרס פוליטי מובהק שפועלים להבטיח את מבוקשם. בנט שדהר לתפקיד ראשות הממשלה ולפיד שרצה מאד לדחוק את נתניהו החוצה.

כאילו מדובר בשידור חוזר, גם הפעם הנפגעים העיקריים הם נתניהו והחרדים. בנט הפר אין ספור הבטחות בדרך למימוש החלום האישי, ולמהלך שהוביל עם לפיד יש הפעם השלכות משמעותיות יותר ואולי גם כאלה שעשויות להיות הרסניות מבחינתו: נתניהו יזוז מתפקידו כראש הממשלה, החרדים יישבו באופוזיציה, וגם אם "ברית האחים" תחזיק הפעם יותר מבפעם הקודמת, בנט איבד המון בדרך אליה, והמחיר הפוליטי שישלם על כך עשוי להיות יקר מתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully