וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד נשות הכותל: צעירים חרדים קרעו סידורי תפילה

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 12:22

צעירים חרדים התעמתו עם קבוצת הנשים שהגיעו לרחבת הכותל כדי לחגוג בת מצווה. הצעירים גידפו את הנשים ואף השחיתו עשרות סידורי תפילה. מנכ"לית נשות הכותל: "האלימות - תוצר של הסתה. הציבור השמרני מבין שהשינוי קרב"

חרדים התעמתו הבוקר (שישי) עם נשות הכותל, שהגיעו לרחבת הכותל המערבי במסגרת תפילת ראש חודש עם חוגגת בת מצווה. הצעירים, שמחו נגד כניסתן של הנשים למקום, חטפו מהן את סידורי התפילה וקרעו אותם. איש לא נפגע בעימותים.

הנשים, שהגיעו למקם יחד עם נשיא האיגוד העולמי ליהדות מתקדמת, הרב סרחיו ברגמן, טוענות כי עם הגעתן נבלמו בשערי הכניסה על ידי מאבטחי רב הכותל. לדבריהן הדבר ארע כשביקשו להכניס ספר תורה להתפלל עמו עבור בת המצווה שהגיעה יחד איתן.

לאחר שנכנסו ואף הפקידו את ספר התורה, התנפלו הצעירים החרדים, דחפו וקיללו אותם. לאחר מכן לקחו מהם את סידורי התפילה ואף קרעו אותם לנגד עיניהן.

אנשים קורעים סידורים במחאה נגד נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי, 11 יוני 2021. נשות הכותל, אתר רשמי
חרדי קורע סידור תפילה, הבוקר/אתר רשמי, נשות הכותל
אנשים קורעים סידורים במחאה נגד נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי, 11 יוני 2021. נשות הכותל, אתר רשמי
אנשים קורעים סידורים במחאה נגד נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי, 11 יוני 2021/אתר רשמי, נשות הכותל

"האלימות הקשה שחוינו הבוקר היא תוצאה ישירה של ההסתה שהיהדות הפלורליסטית, זו שבוחרת לקיים את הדת בשונה מהחרדים, חווה בימים האחרונים", אמרה יוכי רפפורט, מנכ"לית נשות הכותל. "הציבור השמרני מבין שאנחנו קרובות להשיג את מטרתנו - שוויון תפילה בכותל המערבי וחושש מאיבוד המונופול שלהם על היהדות".

בווידאו: מחאה אלימה נגד נשות הכותל/צילום: נשות הכותל

בעקבות האירוע, הקרן למורשת הכותל המערבי הודיעה כי היא מגנה כל אירוע אלימות ברחבת הכותל המערבי. "האירוע האלים הבוקר ברחבת הכותל הוא אירוע קשה שאין להשלים איתו", נמסר. "נוכח תוצאות האירוע במהלך קטטה אלימה בין הניצים, אין כל חשיבות כרגע לשאלה מי יצר את הפרובוקציות ומי הגיב להן".

עוד אמר וכי "הנהלת הקרן למורשת הכותל תתחקר את האירוע ביחד עם משטרת ישראל וגורמי האבטחה בכותל תוך הסתייעות במצלמות האבטחה, על מנת להפיק לקחים ולמנוע הישנות מקרה קשה שכזה המבזה את קדושת הכותל המערבי. אנו קוראים לכלל הגורמים להרחיק מחלוקות מהכותל שמנוהל בהתאם להחלטות ממשלת ישראל, הנחיות הרבנות הראשית לישראל, היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully