וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן על נשות הכותל: "המשטרה הודיעה שצריך להעיף אותן"

10.3.2019 / 11:31

סגן שר הבריאות סירב לגנות את אירועי האלימות ביום שישי בכותל המערבי נגד נשות הכותל במהלך תפילת ראש חודש. "המשטרה הודיעה שזו התגרות", אמר. בהתייחס לשאלה אם הדבר מצדיק את העימותים במקום השיב: "את האלימות של נשות הכותל? לא"

עריכה: טל רזניק

סגן שר הבריאות חבר הכנסת יעקב ליצמן, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לאירועי האלימות נגד נשות הכותל בירושלים, במהלך תפילת ראש חודש ברחבה המרכזית בכותל המערבי ביום שישי האחרון. "המשטרה הודיעה שזו התגרות של נשות הכותל וצריך להעיף אותן, זה הכול", אמר ליצמן בתגובה לשאלה אם הוא מגנה את האלימות. עוד נשאל ליצמן (יהדות התורה), אם הדבר מצדיק את האלימות שהייתה במקום, ולכך השיב: "את האלימות של נשות הכותל? לא".

עוד בוואלה! NEWS
בשל אלימות נגדן: נשות הכותל עזבו את רחבת התפילה המרכזית בי-ם
הקרב על הרמקול: המשנה ליועמ"ש - "תפילה של חזנית - מנהג המקום"
ההתגוששות בכותל המערבי חוזרת: התפילה הנפיצה של "נשות הכותל"

שר הבריאות יעקב ליצמן בחנוכת מחלקת ילדים בבי"ח ברזילי אשקלון, 20 בפברואר 2019. שי מכלוף
"המשטרה הודיעה שזו התגרות של נשות הכותל", דברי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן./שי מכלוף

הדברים נאמרו על רקע תגובת המשטרה לאירועים בכותל בשישי האחרון, בה האשימו את נשות הכותל ביצירת פרובוקציה מכוונת, כשבחרו להתפלל דווקא ברחבה המרכזית, ולא "באזור שהוקצה להן". לדברי המשטרה, "חלק מנשות הכותל הגיעו לרחבת התפילה המרכזית, ככל הנראה באופן מכוון על מנת ליצור חיכוך ופרובוקציה וזאת בניגוד לבקשת הסדרנים והמשטרה שיתפללו ברחבת עזרת הנשים שהוקצתה להן".

תפילת נשות הכותל גררה עימותים בין צעירים חרדים לתומכים בארגון, כשחלקם אף התעמתו עם המשטרה, ולאחר אלימות פיזית ומילולית מצד המוחים, התפנו נשות הכותל מהרחבה המרכזית והמשיכו את תפילתן ברחבה המעורבת. המשטרה הוסיפה כי "נוכח הצפיפות בין הפלגים, הדבר יצר עימותים מקומיים שטופלו על ידי כוחות המשטרה שנערכו במקום. לבקשתן של נשות כותל, הן לא לוו על ידי השוטרים לרחבת עזרת ישראל להמשך תפילתן שם, שכאמור הסתיימה ללא אירועים חריגים".

עוד באותו נושא

המשטרה נגד נשות הכותל: הגיעו לרחבה המרכזית לייצר פרובוקציה

לכתבה המלאה
נשות הכותל, חרדים, תפילת בוקר 8 מרץ 2019. רוני קנפו, אתר רשמי
מפגינים חרדים ברחבת הכותל, שישי שעבר/אתר רשמי, רוני קנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully