וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הרמקול: המשנה ליועמ"ש - "תפילה של חזנית - מנהג המקום"

6.3.2019 / 20:06

אחרי שרב הכותל דחה את בקשת "נשות הכותל" למערכת הגברה בתפילה החגיגית המתוכננת ליום שישי, קבע המשנה ליועמ"ש כי הטענה שתפילת חזנית אינה מנהג המקום - שגויה. אולם, תפילת המחאה שתתקיים במקביל עשויה למנוע שימוש ברמקולים לשתי הקבוצות. "למצוא פתרונות שוויוניים"

.

לקראת התפילה של "נשות הכותל" שהציתה מחדש את הקרב על הכותל המערבי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דחה היום (רביעי) את הטענה שתפילה של חזנית בכותל אינה תפילה לפי "מנהג המקום". עו"ד ארז קמיניץ הסביר כי הנימוק להחלטה שלא לאשר ל"נשות הכותל" שימוש במערכת ההגברה והרמקולים בתפילה החגיגית שיקיימו לרגל ראש חודש ביום שישי הקרוב - הוא טענה שגויה.

לפי הנהלים של "הקרן למורשת הכותל המערבי", ברחבת הכותל המערבי תותר הפעלה של מערכת הגברה ורמקולים שמספרת הקרן כאשר מבקשת זאת קבוצה שמונה יותר מאלף מתפללים. "נשות הכותל" שיציינו בתפילה חגיגית ביום שישי הקרוב 30 שנה להיווסדו של הארגון פנו לרב הכותל שמואל רבינוביץ' בבקשה לעשות שימוש במערכת ההגברה בהתאם לנהלי המקום.

עוד בוואלה! NEWS:
"על גב החולים": למרות העומס - כללית מונעת טיפולים בביה"ח בני ציון
עובדי הרכבת מאיימים בעיצומים: "ממליצים לא לנסוע ביום ראשון"
החתן הצעיר ביותר בעולם: נער בן 11 התחתן בעיראק

אווירת אנדרלמוסיה, מלווה בצווחות, שריקות והטרדות מצד נערות - בתפילת ראש חודש תמוז נשות הכותל 25 ביוני 2017. מיכל פתאל, מערכת וואלה! NEWS
"לעמדתנו לא ניתן לראות בתפילה בהובלת חזנית כתפילה שלא לפי מנהג המקום". נשות הכותל/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פתאל

רבינוביץ' דחה את בקשתן בטענה כי "הפעלת רמקולים לתפילת נשים לא עומדת בתנאי מנהג המקום", ובמקביל קיבל בקשה גם מהנשים החרדיות שיערכו במקביל תפילת מחאה ענקית לעשות שימוש במערכת ההגברה. שתי הבקשות שמונחות לפתחו של הרב רבינוביץ' מעמידות אותו בקושי רב מול ההחלטה שהוא אמור לקבל.

"לעמדתנו לא ניתן לראות בתפילה בהובלת חזנית כתפילה שלא לפי מנהג המקום", קובע המשנה ליועמ"ש קמיניץ במכתב ששלח לרב רבינוביץ'. עם זאת, המשנה ליועמ"ש נמנע מלקבוע עמדה בוויכוח הסוער על הרמקול. "אנו מסכימים", הוא כותב. "שבמקרה שבו פונות שתי קבוצות שלהן מספר מתפללים בהתאם לנוהל, לא נכון לאפשר שימוש בשתי מערכות הגברה במקביל. שימוש בשתי מערכות הגברה במקביל עשוי להביא לחוסר סדר ברחבת הכותל".

עוד באותו נושא

ההתגוששות בכותל המערבי חוזרת: התפילה הנפיצה של "נשות הכותל"

לכתבה המלאה
עימותים אלימים בכותל המערבי, 2 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
המאבק חוזר ביום שישי הקרוב. נשות הכותל/נועם מושקוביץ

עו"ד קמיניץ מבקש מרב הכותל רבינוביץ' "למצוא פתרונות מעשיים ושוויוניים, שיאפשרו במידת האפשר שימוש במערכת ההגברה לקבוצה העומדת בכללים, תוך שמירה על הסדר הציבורי וקדושת המקום", ומציין כי "אפשרות נוספת היא שלא לאפשר כלל שימוש במערכות הגברה בראשי חודשים תוך הבהרת הנושא בנוהל".

על הרב רבינוביץ' הופעלו ביממה החולפת לחצים גדולים מתוך הממסד החרדי שלא לאפשר שימוש במערכת ההגברה ל"נשות הכותל". הרב הראשי הספרדי הראש"ל יצחק יוסף כתב לו כי "מטרת "נשות הכותל" הוא ביזוי הקדוש והיקר לנו ואין לאפשר להם שימוש בהגברה. הדבר נוגד את מנהג המקום ומחלל את קדושת הכותל המערבי".

שמואל רבינוביץ' מוציא פתקים מהכותל המערבי. רויטרס, רויטרס
דחה את בקשת נשות הכותל. רבינוביץ'/רויטרס, רויטרס

אחרי תקופה ארוכה של שקט, המאבק על הכותל המערבי חוזר, ורחבת התפילה צפויה בסוף השבוע להפוך לזירת התגוששות בין "נשות הכותל" לחרדים ודתיים. ארגון "נשות הכותל" צפוי לחגוג ביום שישי 30 שנה להיווסדו בתפילה חגיגית לרגל ראש חודש אדר ב', שתצוין ביום האישה הבינלאומי תחת הכותרת "אנחנו כאן להישאר". במקביל, בהוראת בכיר המנהיגים החרדים, הרב חיים קנייבסקי, יקיימו באותו מקום נערות ונשים חרדיות תפילת מחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully