וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נגד נשות הכותל: הגיעו לרחבה המרכזית לייצר פרובוקציה

בתגובה לאירועי האלימות בתפילת ראש חודש בכותל המערבי בין נשות הכותל לצעירים חרדים, אמרה המשטרה כי אלה הגיעו לרחבה "בניגוד לבקשת הסדרנים שיתפללו ברחבה שהוקצתה להן". בתגובה לטענה כי לבקשתן לא לוו לרחבה, אמרה מנכ"לית הארגון כי "המשטרה הפקירה אותנו והיא משקרת"

צילום: רוני כנפו, יקי אדמקר

המשטרה הגיבה היום (שישי) לאירועי האלימות שהתרחשו הבוקר במהלך תפילות ראש חודש ברחבת הכותל המערבי. לדברי המשטרה: "חלק מנשות הכותל הגיעו לרחבת התפילה המרכזית, ככל הנראה באופן מכוון על מנת ליצור חיכוך ופרובוקציה וזאת בניגוד לבקשת הסדרנים והמשטרה שיתפללו ברחבת עזרת הנשים שהוקצתה להן".

במהלך התפילות התקיימו עימותים בין צעירים חרדים לתומכים בארגון, כשחלקם אף התעמתו עם המשטרה, ולאחר אלימות פיזית ומילולית מצד המוחים, נאלצו נשות הכותל להתפנות מהרחבה המרכזית ולהמשיך בתפילתן ברחבה המעורבת. על כך נמסר מהמשטרה כי "נוכח הצפיפות בין הפלגים, הדבר יצר עימותים מקומיים שטופלו על ידי כוחות המשטרה שנערכו במקום. לבקשתן של נשות כותל, הן לוו על ידי השוטרים לרחבת עזרת ישראל להמשך תפילתן שם, שכאמור הסתיימה ללא אירועים חריגים".

מנכ"לית נשות הכותל לזלי זקס, אמרה בתגובה לדברי המשטרה כי "שוחחנו עם בכירי המשטרה גם אתמול וגם לפני יומיים. הסברנו להם בדיוק היכן אנחנו אמורות לעמוד, וביקשנו מהם לדאוג לנו להגנה, מתוך הערכה שתופעל כלפינו אלימות - כפי שאכן היה בסופו של דבר". זקס טענה כי המשטרה סירבה להגן עליהם ואמרה להן כי רב הכותל הוא היחיד שמחליט "איפה יעמוד כל אחד בכותל המערבי, וכי אין להם אפשרות להתערב בנושא".

זקס אמרה כי היא טענה בפני המשטרה "שרב הכותל לא מעוניין להגן עלינו בשום דרך ושום צורה - זה התפקיד של המשטרה. אנחנו מגיעות להתפלל וזו כל כוונתנו. אנחנו מתפללות באותו מקום 30 שנה". בתגובה לטענת המשטרה כי לבקשתן הן לא לוו חזרה לרחבה שלהן עם תחילת המהומות, אנתה זקס "משטרת ישראל הפקירה את נשות הכותל וגם משקרת עכשיו במצח נחושה".

עוד בוואלה! NEWS
הקרב על הרמקול: המשנה ליועמ"ש - "תפילה של חזנית - מנהג המקום"
ההתגוששות בכותל המערבי חוזרת: התפילה הנפיצה של "נשות הכותל"

נשות הכותל, חרדים, תפילת בוקר 8 מרץ 2019. רוני קנפו, אתר רשמי
העימותים בכותל, הבוקר/אתר רשמי, רוני קנפו

ח"כ אילן גילאון (מרצ) הגיב לדברי המשטרה על התנהלותן של נשות הכותל הבוקר בתפילה, ואמר כי "נשים שמגיעות לכותל להתפלל, מגיעות על מנת לממש את זכותן להתפלל, לא על מנת לייצר פרובוקציה. הגיע הזמן שהמשטרה תחזור לעשות את העבודה שלה שהיא שמירה על זכותן של נשים להיות חופשיות בארצן".

האירועים התחילו בהתקבצותן של מאות נשים מארגון "נשות הכותל" לתפילת ראש החודש ברחבת הכותל המערבי, לציון 30 שנה להיווסדות הארגון. אליהן הצטרפו גם 15 צנחנים ממשחררי הכותל בכדי לתמוך בהן. במקביל הגיעו לתפילה למעלה מ-7,000 חרדים ודתיים, בהן בנות סמינרים חרדיות ושל הארגונים החרד"ליים. בתחילה התפללו נשות הארגון בעזרת הנשים ברחבת הכותל המרכזית אולם כעבור מעל לשעה, בשל אלימות ועימותים נגדן מצד מתפללים והמוחים, עברו הנשים ותומכיהן בשיאה של התפילה, לרחבה המשותפת המכונה "רחבת ישראל".

עוד באותו נושא

בשל אלימות נגדן: נשות הכותל עזבו את רחבת התפילה המרכזית בי-ם

לכתבה המלאה
נשות הכותל, חרדים, תפילת בוקר 8 מרץ 2019. רוני קנפו, אתר רשמי
כוחות הביטחון מאבטחים את האירועים בכותל, הבוקר/אתר רשמי, רוני קנפו
נשות הכותל, חרדים, תפילת בוקר 8 מרץ 2019. נשות הכותל, אתר רשמי
נשות הכותל בתפילה ברחבה המרכזית, הבוקר/אתר רשמי, נשות הכותל
נשות הכותל, חרדים, תפילת בוקר 8 מרץ 2019. רוני קנפו, רויטרס
עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון, הבוקר/רויטרס, רוני קנפו
נשות הכותל, חרדים, תפילת בוקר 8 מרץ 2019. הלל מאיר, אתר רשמי
אלפים ברחבת הכותל המערבי, הבוקר/אתר רשמי, הלל מאיר
נשות הכותל, חרדים, תפילת בוקר 8 מרץ 2019. הלל מאיר, אתר רשמי
רחבת הכותל מלאה עד לאפס מקום, הבוקר/אתר רשמי, הלל מאיר
נשות הכותל, חרדים, תפילת בוקר 8 מרץ 2019. הלל מאיר, אתר רשמי
מפגינים מתעמתים עם כוחות הביטחון, הבוקר ברחבת הכותל/אתר רשמי, הלל מאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully