וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלק מחיזוק ההגנה על גבול הצפון: צה"ל מצייד רבש"צים באמצעי תצפית מתקדמים

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 22:33

14 יישובים צמודי גדר קיבלו מערכות תצפית טרמיות הנשלטות מרחוק, שיסייעו לכוון כוחות בצורה מהירה במקרה שלל לאירוע ביטחוני דוגמת חדרה מלבנון. רבש"ץ קיבוץ ראש הנקרה: "זה חלק מתפיסת הערך שלנו ככיתת כוננות במגרש הביתי שלנו"

רבש"צים ביישובים צמודי הגדר בגבול לבנון קיבלו לאחרונה לשימושם מערכות תצפית ניידות, טכנולוגיות ומתקדמות, הנשלטות מרחוק, לשיפור המענה ההגנתי ביישובים. זאת כחלק ממאמץ צה"ל לחזק את ההגנה של תושבי הצפון. המערכות מורכבות ממצלמות מתקדמות ואיכותיות עם יכולות טרמיות, והן יעזרו לכוון כוחות בצורה מהירה ברגעים של חשש לאירוע ביטחוני כמו חדירה. המערכת מבוססת על טכנולוגיות זיהוי חום גוף, פועלת ללא הבדל בין יום ולילה ולמצלמה שלה יש יכולות נוספות כמו צילום בזום אין-זום אוט. באוגדה 91 אומרים לוואלה! כי היא מהווה "מכפיל כוח מרכזי לזיהוי וניתוח שטחים בהתאם למודיעין, לאיסוף ולאינדיקציות גדר".

עד כה מי שקיבל היום את האמצעי הם 14 יישובים, המהווים את כלל היישובים צמודי גדר בטווח של עד שני קילומטרים מהגבול. האמצעי הטכנולוגי הוא פיתוח ישראלי של חברת אופגל, שיתוף פעולה בין רפא"ל לאלביט, ומיושם כחלק מתוכנית 'מגן הצפון' של משרד הביטחון וצה"ל שנועדה לחזק את מרכיבי הביטחון בישובים. "צה"ל מתאים מענה מדויק בהתאם לצרכים המבצעיים בכל גזרה מתוך ערך היסוד - הגנה על תושבי מדינת ישראל", מסרו במערכת הבטחון.

אמצעי חדש שצה״ל מצייד בו את הישובים צמודי הגדר. דובר צה"ל
אמצעי חדש שצה״ל מצייד בו את הישובים צמודי הגדר/דובר צה"ל

"זה נדבך מאד משמעותי בהגנה על היישוב", אמר לוואלה! אוהד קאופמן, הרבש"ץ של קיבוץ ראש הנקרה שכבר צויד באמצעי, עבר הדרכה ועושה בו שימוש מבצעי, "בראש ובראשונה האמצעי הזה נותן לי יכולת עצמאית לראות ביום או בלילה, בכל זמן שהאויב מוכן ומתוזמן לפגוע בנו. באמצעותו אני יכול לתצפת על הגבול גם בחשיכה מוחלטת, וכמובן שאני יכול לנייד אותו על כל רכב לכל מקום או להרים אותו על תורן".

"בשנים האחרונות יש מגמת שיפור בציוד שצה"ל מספק לנו, גם אם מדובר בכלי לא זול", מוסיף קאופמן, "זה חלק מתפיסת הערך שלנו ככיתת כוננות במגרש הביתי שלנו. הצבא יושב פה חזק אבל כיתת הכוננות מכירה פה כל אבן ונותנת את המענה הראשוני החשוב כל כך. האמצעי הזה הוא רק דבר אחד מעוד כמה דברים שקיבלנו לחיזוק בעת האחרונה. שיפרו לנו את אמצעי הירי והמיגון ובהחלט נעשית פה עבודה".

עוד בוואלה!

צה"ל: קצין ולוחם יודחו בעקבות ירי טנק לעבר אזרחים פלסטינים בשומר החומות

לכתבה המלאה
בווידאו: אמצעי שצה״ל מצייד בו את הישובים צמודי הגדר/צילום: יואב איתיאל

"זה לא אומר שאין פערים מול הצרכים וזה לא אומר שהאיומים השתנו או שהאויב השתנה", מסכם קאופמן בן ה-43, נשוי ואב לשלושה, "ההרגשה היא שיש יותר הבנה לצרכים. אני שש שנים רבש"צ ומעיד שלא היה כזה מומנטום טוב. בהתחשב במה שאנחנו יודעים על מה שקורה בצד השני, יש לנו שקט שלא היה אף פעם וזה הודות לצבא שעומד פה. כל יום שיש פה שקט זה ניצחון שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully