וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין המודיעין אושפז בחדר מיון כחודשיים לפני מותו - ללא ידיעת המשפחה

טל לב־רם

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 7:51

הקצין אושפז ברמב"ם, לאחר שחש ברע בתא המעצר, כך פורסם במעריב. הוא לא נדרש לטיפול מורכב, ושוחרר חזרה לכלא ללא צורך להעברה למחלקה אחרת - בעוד שגם הוא עצמו לא עדכן את מקורביו באירוע החריג. עם זאת, לאחר האשפוז ובמהלך שהותו בכלא, לא יוחסו לו נטיות אובדניות

קצין המודיעין שמת בכלא, אושפז חודשיים לפני מותו בחדר המיון בבית החולים רמב"ם בחיפה, בשל אירוע רפואי שעבר בתא המעצר - כך פורסם הבוקר (שישי) במעריב. עוד דווח כי דבר אשפוזו נודע למשפחתו רק לאחר מותו.

הקצין פונה למיון לאחר שלא חש בטוב, אך לא היה מדובר באירוע חמור שדרש טיפול מורכב. כך, אחרי הבדיקה, האבחנה והטיפול במיון - שוחרר הקצין חזרה לכלא, ללא צורך בהעברה למחלקה אחרת. כמו כן, בשום שלב - גם לאחר אירוע זה וגם במהלך כל שהייתו בכלא - לא יוחסו לקצין נטיות אובדניות.

סיבת האשפוז לא לחלוטין ברורה גם בשלב זה, אך ככל הנראה היתה קשורה לטיפול הרפואי-פסיכיאטרי שקיבל בכלא. לא מן הנמנע כי גם במקרה זה, יתגלה שמדובר בסוגייה הקשורה למינון הכדורים שקיבל. הפינוי והטיפול במיון כאמור לא דווחו למשפחת הקצין, וגם הוא מצידו לא עדכן את מקורביו באירוע החריג.

קרובי משפחתו של קצין המודיעין, שנסיבות מותו נאסרו בפרסום. מול הקרייה, ת"א 7 ביוני 2021. תומר נויברג, פלאש 90
קרובי משפחתו של הקצין מפגינים מול הקריה בתל אביב, השבוע/פלאש 90, תומר נויברג

בחקירה ובניתוח הרפואי של הנתונים, צפויים גם לבדוק קשר אפשרי בין שני האירועים - האשפוז ברמב"ם ומותו של הקצין.

בצה"ל מעריכים בסבירות גבוהה כי הקצין שם קץ לחייו בכלא. אולם, מצלמות האבטחה מתעדות בליעה של ארבעה כדורים בלבד. בימים הקרובים צפויים להתקבל ממצאים נוספים הקשורים לנתיחה שלאחר המוות, שיסייעו להסיק אם מעבר לאותם ארבעה כדורים, בלע הקצין כדורים נוספים. עם זאת, קיימת אפשרות כי מבחינה רפואית לא ניתן יהיה לקבוע באופן נחרץ את הגורם הישיר למותו.

בעקבות פרסות עמדת צה"ל, כי מבחינה ביטחונית אין מניעה לפרסם את שמו ותמונתו של הקצין, וכי מדובר בבקשת המשפחה, הגיבו הוריו בחריפות: "דובר צה"ל שכח שאנחנו לא בשנות ה-80 וכמו שאי אפשר להעלים אף אדם, כך אי אפשר לתדרך עיתונאים ולפרסם הודעות בלי אחריות". הם עוד הדגישו כי תוכן הדברים מנוגד לסיכומים עם הפרקליטות, "שכן, הסיכונים הביטחוניים שבפרסום עדיין לא נבחנו על ידי אגף המבצעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully