וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיירת רפאים אותרה קבוצה קריפית של דמויות בגלימות בטקס ביזארי - מה הסיפור שלהם?

20.6.2021 / 23:39

משתמש גוגל ארת' גלל לנוואדה, ארה"ב, ואיתר שם בעיירה נטושה קבוצה מטרידה של אנשים בגלימות לבנות בעיצומו של טקס ביזארי סביב ספירלה של אבנים. ברשת אנשים נלחצו - אך פתרון התעלומה הצליח להרגיע אותם

צפו בתגלית הקריפת שנמצאה בגוגל ארת'/TikTok / Jason Cline

זה ללא ספק הדבר הכי קריפי שמצאו בגוגל ארת' אי פעם. ג'ייסון קלין פרסם סרטון ברשת בו הוא נראה גולל בגוגל ארת' הישר לעיירת רפאים בנוואדה, ארה"ב, שם הוא עושה זום-אין מספר פעמים עד שהוא מספיק מתקרב כדי לקלוט אבנים מסודרות בצורת ספירלה ענקית ומסביב אנשים בגלימות לבנות מבצעים סוג של טקס מוזר.

לפני שנגלה לכם מה באמת קורה שם, נמתח אתכם עוד רגע ונספר לכם קצת על האזור. האזור אליו הגיע ג'ייסון נקרא רייולייט (Rhyolite) והוא נמצא במחוז ניי, במרחק של כ-190 קילומטרים מלאס וגאס. על פי הדיווחים, העיירה נבנתה בתחילת המאה העשרים והייתה אחת ממספר מחנות כרייה. בשנת 1908 המשקיעים במכרה המקומי החלו לדאוג שהוא מוערך יתר על המידה. לאחר שבוצע מחקר עצמאי, שווי המניות של החברה התרסק והמכרה נסגר בשנת 1911. פירוש הדבר שלא היה צורך בכורים מובטלים שישארו באזור והאוכלוסייה החלה לרדת מתחת ל -1,000. עד 1920 האוכלוסייה הייתה קרובה לאפס והעיירה ננטשה לחלוטין.

מה זה הדבר הקריפי הזה?

סיימנו עם שיעור ההיסטוריה. נחזור לסרטון. ג'ייסון מתעד את הממצא ואומר: "אוקי, חבר'ה, מצאתי משהו מוזר להפליא בגוגל ארת' ואני רוצה לדעת מה אתם חושבים". הוא המשיך ועדכן את הצופים כיצד למצוא את המקום המסתורי בגוגל ארת': "עכשיו מה שאתם הולכים לראות... אני לא יכול להסביר ואני לא מצליח להבין. אני כאילו, פשוט, אני לא חושב שאני אמור לראות את זה. אתם הולכים לגלול ולראות גבר לבוש בלבן על אופניים שנראה ממש מצמרר, אבל זה לא החלק הכי מפחיד פה, תראו. כשתסתובבו תראו קבוצה שלמה שלהם במעגל עושים איזשהו טקס מוזר או משהו כזה".

עוד בוואלה!

משתמש גוגל ארת' טוען שבידו תיעוד לחייזר בגובה 20 מטרים שמסתתר באנטארקטיקה

לכתבה המלאה
תגלית מוזרה בגוגל ארת'. TikTok/@jason_cline, צילום מסך
מה זה יכול להיות?/צילום מסך, TikTok/@jason_cline
תגלית מוזרה בגוגל ארת'. TikTok/@jason_cline, צילום מסך
אוקיי, זה קריפי/צילום מסך, TikTok/@jason_cline
תגלית מוזרה בגוגל ארת'. TikTok/@jason_cline, צילום מסך
ספירלת האבנים. סוג של טקס?/צילום מסך, TikTok/@jason_cline

אז מה זה באמת?

ברשת רבים נלחצו. "זה הדבר הכי מפחיד שראיתי. כאילו לקוח מסרט אימה", כתב אחד בתגובות ואחר הוסיף: "הולי שיט! אין לי אפילו אומץ להסתכל על זה בגוגל ארת'". צופה נוסף כתב: "זה מפחיד אותי כי אני גר לא רחוק משם".

הצופים המבוהלים - כולל אתם שם בבית - יכולים להירגע. מצטערים לנפץ לכם את הבועה, אבל מתברר שקבוצת האנשים המטרידה הזאת היא לא אחרת מאשר אוסף של פסלים הידוע בשם "הסעודה האחרונה" שיצר האמן הבלגי אלברט סוקלסקי. התערוכה - ששייכת למוזיאון Goldwell Open Air - נמצאת ממש מחוץ לכביש המוביל ל"עמק המוות" בקליפורניה.

זה מה שזה בעצם...

מיצג "הארוחה האחרונה" בעיירה נטושה בנוואדה. melissamn, ShutterStock
מיצג "הארוחה האחרונה" בעיירה נטושה בנוואדה/ShutterStock, melissamn

וכך נבנתה היצירה:

על פי אתר המוזיאון, המיצג תוכנן במקור לשרוד בתנאי המדבר רק במשך שנתיים, אך הוא שרד עשרות שנים והוא עומד עד היום.

קלין עצמו הודה בשיחה עם ה-Insider כי ביקר בעבר במוזיאון, הכיר את הפסלים ופשוט ידע שזה יהיה נושא מצוין לסרטון בטיקטוק. "אני תמיד מחפש דברים מעניינים או מוזרים בגוגל ארת', אבל במקרה הזה הכרתי את המוזיאון באופן אישי, אז הלכתי לגוגל כדי לראות אם יש נוף של הרחוב או תמונה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully