וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה הותקף בעקבות פוסט גזעני בפייסבוק; טען: "פרצו לי לחשבון"

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 21:38

בחשבון הפייסבוק של המרצה ממכללת אפקה הופיעו אמירות פוגעניות כלפי בני עדות המזרח, בהן "אלימים עם מוח מצומק", בעקבות האירועים האלימים בנחל האסי בסוף השבוע. לאחר המקרה, טען המרצה כי הוא מתנער מהדברים וכלל לא נאמרו על ידו: "לא מכיר את הנושא"

מחשבון הפייסבוק של ד"ר דוד ברוקס, מרצה בכיר להנדסת חשמל במכללה האקדמית להנדסה אפקה, הנמצאת בתל אביב, פורסם היום (שלישי) פוסט ובו אמירות גזעניות כלפי בני עדות המזרח, בהן "האנשים האלה אלימים, יש להם מוח מצומק", ו"היה עדיף שבן גוריון היה מביא במקומם עובדים זרים מפיליפינים". הדברים נכתבו בתגובה לאירועים האלימים האחרונים בסוף השבוע האחרון במסגרת המאבק הציבורי על נחל האסי בקיבוץ ניר דוד.

בעקבות פרסום הפוסט, ד"ר ברוקס התנער מהאמירות ואף טען כי לא הוא כתב את הדברים, אף שפורסמו תחת פרופיל הפייסבוק האישי שלו. "אני מעלה כאן התנצלות עמוקה מעומק ליבי על הדברים שפורסמו היום בשמי ושכאילו אני כתבתי אותם", אמר. הוא ציין כי מי שכתב בשמו את הדברים, עשה זאת "בכוונת מכוון כדי לקבוע ולהחליט מטעם עצמו את סדר היום בישראל".

עוד כתב: "רק לסבר את האוזן היו הרבה שהתקשרו וכתבו לי שהם בעד הפוסט ואני טענתי שלא כתבתי ואני רואה בו כפוגעני ומעליב חלק גדול מהאוכלוסייה שלא קשורה לעניין סביב התקרית, ובטח שאני מאמין שרוב האוכלוסייה בארץ מוקיעה את התנהגות הפורעים ובמקרה הזה בקיבוץ".

פוסט גזעני של מרצה בכיר באוניברסיטת תל אביב ואפקה כלפי עדות המזרח. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הפוסט אותו פרסם ד"ר ברוקס בפייסבוק/מערכת וואלה!, אתר רשמי

הוא סיפר כי תקפה אותו סערת רגשות לאחר שצפה בכתבה על אודות האירועים בנחל. "אני אישית לא מכיר את הנושא ואין לי קשר לקיבוץ. כשכתבתי את התגובות לא חשבתי שאני בא להגן על הקיבוץ אלא על מדינת ישראל".

הוא העריך שפרצו לו לחשבון והעלו בשמו את דברי הגזענות. "אני כן זוכר שכתבתי הרבה תגובות קטנות למגיבים שם והגבתי לתגובות, אך בוודאי שאינני יכול להודות שכתבתי את התגובה שפורסמה או חלק ממנה. כששאלו אותי אם כתבתי תגובה על ניר דוד אמרתי שכן, אך לאחר ששלחו לי העתק של הפוסט, נדהמתי לראות אותו. הוא נראה לי ארוך מאוד ומוגזם בתיאורה ואף מופרך".

עוד בוואלה!

"מלא אתיופים": עובד בימ"ש מחוזי הורשע בגין התבטאויות גזעניות בפייסבוק

לכתבה המלאה
ד"ר דוד ברוקס. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"ההתנהגות של הצעירים אחרי מועד הפסקת האש לא יכלה שלא להציף במוחי את המהומות שחווינו כאן במדינה". ד"ר דוד ברוקס/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"כעת אני גם קולט מדוע הגיעו לבתי בשבת ואיימו עליה על משהו שאביה כתב. איך הגיעו אליה? למה איימו? זאת שאלה רטורית. הפוסט הזה מסביר הכול. הרי לפרוץ היום לכל חשבון פייסבוק זה קלי קלות, כמו שסטודנטים פרצו לי לפני פחות משנתיים לחשבון האימייל וגנבו את הבחינות, הם יכולים כיום לפרוץ ביתר קלות", הסביר.

בעקבות דבריו של ד"ר ברוקס לכאורה, פנה מנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להעמיד לדין את המרצה. בנוסף, הארגון הגיש תלונות למכללת אפקה בטענה כי המרצה הפר את התקנון האקדמי לאנשי הסגל. "נמשיך להיאבק למען זכויות אדם ונגד כל הסתה לגזענות או גילוי עוינות ופשעי שנאה בישראל. לא ניתן לאף אחד להרוס את המרקם של עם ישראל שכולו רקמה אחת", מסר גליק.

ממכללת אפקה נמסר כי המכללה פתחה בהליך בירור פורמלי. לדבריהם, "מכללת אפקה המומה ומזועזעת לנוכח הפוסט שפורסם ברשתות החברתיות שכלל אמירות גזעניות קשות. הדברים, הן תוכנם והן סגנונם, אינם מבטאים כלל וכלל את דעת המכללה, מוריה ותלמידיה".

עוד מסרו כי "למרות שלא נאמרו בשם המכללה או מתוקף היות אומרם חבר סגל בה, והיא אינה אחראית להם, זו התנהגות שלא הולמת אף אדם ובוודאי שלא חבר סגל בכיר במכללה בשום צורה. לא נקבל אמירות מסוג זה, ולמרות שמדובר בהתבטאות פרטית, לא נקבל אותה ואנו רואים חובה לעצמנו להגיב עליהם. מיד עם היוודע הנושא התחלנו בהליך בירור פורמלי מול חבר הסגל".

מכללת אפקה. ויקיפדיה, אתר רשמי
"מזועזעים מהפוסט שכלל אמירות גזעניות וקשות". מכללת אפקה/אתר רשמי, ויקיפדיה

מאוניברסיטת תל אביב נמסר כי ד"ר ברוקס אינו שייך לאוניברסיטה, אלא מדובר בחבר סגל במכללת אפקה, שלימד באוניברסיטה בסמסטר א' כמרצה חיצוני ועתה לא מועסק באוניברסיטה בשום צורה.

תא הסטודנטים של תנועת "עומדים ביחד" באוניברסיטת תל אביב שלח אמש מכתב להנהלת האוניברסיטה, ובו קרא להנהלה להיענות לדרישת מחאת "משחררים את האסי" לשקול מחדש את העסקתו של ד"ר ברוקס בעקבות התבטאויותיו.

"כיצד אמורים להרגיש סטודנטים מזרחים וערבים שלדעתו של ד"ר ברוקס סובלים מנחיתות גנטית? לגזענות הזאת אין מקום בקמפוס - ואנחנו דורשים מהאוניברסיטה להבהיר שהיא לא תמשיך לתת מקום לקורסים שלו גם בעתיד. ד"ר ברוקס טען באופן תמוה שפרצו לו לחשבון, אף שבאותה ה'התנצלות' המזויפת הוא המשיך בקו דומה, תקף את הצעירים מהמאבק לשחרור האסי, השווה ביניהם לבין המשתתפים במהומות האלימות ולחברי כנסת מסוימים ואמר ש-'ברור לי כעת מדוע הרוב בבתי הכלא'. אחרי שציין שהוא מתנגד לפוסט הוא הוסיף שרק 'כמעט לכולו', ואמר שזה לא גזעני לתקוף אלימות של 'מי שתרבותו שונה משלנו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully