וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטורי תשלם 100 אלף שקל לצעיר ממוצא אתיופי בגלל אפליה

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 14:33

יובל מקוריה הגיש תביעה בעקבות המקרה, לאחר שהרשת תבעה אותו בגין לשון הרע. הוא הציג תיעוד לפיו הלקוחות שבאו אחריו נכנסו עם תיק גב וזכה במאות אלפי צפיות. כעת, ביהמ"ש פסק לטובתו והוחלט כי הרשת ומנהל הסניף ישלמו לו 100 אלף שקלים. ויקטורי הודיעה כי תערער

סניף של רשת סופר ויקטורי, 2019. מרים אלסטר, פלאש 90
מנהל הסניף והרשת ישלמו. סניף ויקטורי/פלאש 90, מרים אלסטר

בית משפט השלום בירושלים קבע היום (רביעי) כי על רשת המזון ויקטורי לשלם מאה אלף שקלים ליובל מקוריה, צעיר ממוצא אתיופי שהגיש תביעה לאחר שסרבו להכניסו לאחד הסניפים כשתיק גב לגופו.

בתחילת שנת 2018 הגיע הצעיר לסניף ויקטורי בבית שמש אך התבקש להשאיר את תיקו בכניסה לסניף. לאחר שהבחין בתוך המרכול נמצאים אנשים הנושאים תיקים שונים, הבין הצעיר כי הופלה. בעקבות המקרה הוא צילם סרטון בו הוא מתאר את שהתרחש והעלה אותו לרשתות החברתיות.

הסרטון זכה למאות אלפי תגובות ושיתופים בפייסבוק. לאחר הפרסום, הגיש נגדו מנהל הסניף תביעה בסך של מאה אלף שקלים בגין הפרת חוק איסור לשון הרע, ורשת ויקטורי הגישה נגדו תביעה דומה.

מקוריה פנה ליחידה הממשלתית לתאום המאבק לגזענות שהכווינה אותו לסיוע המשפטי לצורך קבלת הגנה מפני תביעות לשון הרע. לאחר בחינת התיק ונסיבותיו הוחלט בסיוע המשפטי כי מלבד עילות הגנה לפי חוק איסור לשון הרע, קיימת גם עילה משפטית להגשת תביעות שכנגד בגין התנהלות הרשת ומנהל הסניף, המהווה הפליה לפי חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים.

אתמול, לאחר הליך משפטי שנמשך יותר משלוש שנים, ניתן פסק הדין של השופטת קרן מילר, הדוחה את התביעות שהוגשו נגד מקוריה, תוך קביעה כי התביעות שהוגשו הן בעלות מאפיינים של תביעת השתקה. מנגד, השופטת קיבלה את התביעות שכנגד שהוגשו על ידיו ופסקה כי הרשת ומנהל הסניף ישלמו לו פיצויים בסך של 75,000 שקלים וכן שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט בסך של 25,000 שקלים.

בפסק הדין ציינה השופטת כי "תביעות השתקה הן תביעות דיבה שמוגשות על ידי בעלי כוח או ממון במטרה להשתיק ביקורת או מאבק ציבורי הפוגע בהם. דומה כי אכן מתקיימים היבטים מסוימים המלמדים שאחד המניעים של התביעות שהוגשו הוא השתקה והרתעה, הן של יובל והן של מי שירצה להביע ביקורת ציבורית בעתיד כנגד ויקטורי. עדותו של יובל נמצאה מהימנה בכללותה, שעה שמדובר בעדות עקבית, מתונה וזהירה".

רשת ויקטורי הודיעה כי תערער על פסק הדין "השגוי מהיסוד, מן המסד ועד הטפחות", לדבריה. מטעם הרשת נמסר כי "התוצאה מלמדת, למרבה הצער, כי פסק הדין כבר היה הלכה למעשה,בבחינת 'מלאכה מוגמרת', עוד טרם נשמעו הראיות".

  • עוד באותו נושא:
  • ויקטורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully