וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חסימת יאיר נתניהו, הליכוד נגד פייסבוק וטוויטר: "צנזורה פוליטית"

עודכן לאחרונה: 4.6.2021 / 16:23

המפלגה פרסמה הודעת ביקורת חריפה בחשבון הטוויטר שלה, לאחר שעמודיו של בנו של ראש הממשלה נחסמו. הם פנו למנכ"לי פייסבוק וטוויטר: "עצרו את הסטנדרט הכפול ואפשרו חופש ביטוי לכול". פייסבוק וטוויטר טרם הגיבו

יאיר נתניהו בדיון בתביעת לשון הרע נגדו, בימ"ש השלום, ת"א, 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
נחסם ל-24 שעות. נתניהו/ראובן קסטרו

מפלגת הליכוד תקפה בחריפות היום (שישי) את פייסבוק וטוויטר, זאת לאחר שחסמו את חשבונות בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו למשך 24 שעות. המפלגה פרסמה הודעה באנגלית בחשבון הטוויטר הרשמי שלה, בה קראה למנכ"ל החברה ג'ק דורסי, ולמנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, לעצור את מה שהגדירו "צנזורה פוליטית" ו"מוסר כפול".

חסימת חשבונותיו של נתניהו אירעה אמש, כשפרסם כרזה הקוראת לציבור להפגין מול ביתו של ח"כ ניר אורבך (ימינה), שעדיין לא הבהיר אם יתמוך בממשלת בנט-לפיד המתרקמת ומהווה מוקד לחץ מטעם הליכוד. הכרזה כללה את כתובתו של אורבך, על אף שפייסבוק אוסרת על פרסום כתובת של אנשים פרטיים.

הודעת הליכוד בטוויטר, 4 ביוני, 2021. צילום מסך, צילום מסך
הציוץ של הליכוד/צילום מסך, צילום מסך

"טוויטר ופייסבוק חוסמות חשבונות של פעילי ימין שקידמו הפגנות מחוץ לבתיהם של חברי כנסת שמתכננים להצטרף לממשלת שמאל מסוכנת שמוקמת", כתבו היום בליכוד. "טוויטר ופייסבוק טוענות שהן משעות את החשבונות בגלל שהפוסטים שלהם כללו כתובות אישיות של של הבתים של חברי הכנסת, שהם אתרים של הפגנות ציבוריות. עדיין, באותו הזמן, טוויטר ופייסבוק מאפשרות לפעילי שמאל לקדם הפגנות נגד בבתיהם של אותם ח"כים עם אותם כתובות שבגללן פעילי הימין נחסמו. זה מקרה 'לפי הספר' של צנזורה פוליטית של הימין. הליכוד קורא לדורסרי ולצוקרברג לעצור את הסטנדרט הכפול ולאפשר חופש ביטוי לכול".

עוד בוואלה!

יאיר נתניהו נחסם מפייסבוק וטוויטר

לכתבה המלאה
הפוסט בעקבותיו נחסם חשבונו של יאיר נתניהו, 4 ביוני, 2021. צילום מסך, צילום מסך
הפוסט שפרסם יאיר נתניהו (כתובתו של ניר אורבך הושמטה ע"י המערכת)/צילום מסך, צילום מסך

בסביבתו של יאיר נתניהו ציינו כי מאז אתמול חסמו פייסבוק וטוויטר חשבונות של אנשי ימין רבים, "אך חסמו את אנשי קריים מיניסטר שהעלו את אותו הפוסט בדיוק כמו יאיר. השמאל בראשות נפתלי בנט השלים את ההפיכה".

פייסבוק וטוויטר טרם הגיבו להודעת הליכוד בנושא.

פוסט של קריים מיניסטר, 4 ביוני, 2021. צילום מסך, צילום מסך
הפוסט שפרסמה תנועת קריים מיניסטר (כתובתו של ניר אורבך הושמטה ע"י המערכת)/צילום מסך, צילום מסך

זו אינה הפעם הראשונה שיאיר נתניהו נחסם בפייסבוק. ב-2018 כתב: "הימין בכל העולם צריך להתעורר. הכלי ביטוי היחיד שיש לנו הוא הרשתות החברתיות מכיוון שהתקשורת הממוסדת נשלטת כולה על ידי השמאל הקיצוני", וזמן קצר לאחר מכן נחסם על ידי פייסבוק למשך 24 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully