וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלא אתיופים": עובד בימ"ש מחוזי הורשע בגין התבטאויות גזעניות בפייסבוק

8.3.2021 / 21:38

שרון נעימי, פקיד עזר במחוזי לוד, כתב פוסטים והודעות פוגעניות ברשת החברתיות ובווטסאפ, ונדון בבית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה להורדה בדרגה ונזיפה חמורה. השופטים הסתפקו במחצית מהעונש שביקשה התביעה. הוא התנצל לאחר הרשעתו: "כשלתי בלשוני, אינני גזען"

בית המשפט מחוזי  מרכז בלוד. הרשות השופטת, אתר רשמי
"פגע בשמו הטוב של שירות המדינה ובתדמיתו בעיני הציבור". בית המשפט המחוזי בלוד/אתר רשמי, הרשות השופטת

עובד בבית המשפט המחוזי בלוד הורשע בדין משמעתי בהתבטאויות גזעניות בפייסבוק שלו ובקבוצת ווטסאפ של העבודה. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה גזר עליו בהחלטה שפורסמה אתמול (ראשון) נזיפה חמורה, הפקעת חצי משכורת, הורדה בדרגה אחת למשך שנה ופסילה לקידום לתפקיד ניהולי או לתפקיד בכיר יותר למשך שנה.

העובד, שרון נעימי, היה פקיד עזר בבית המשפט בלוד. על פי כתב האישום שהגיש נגדו אגף המשמעת בנציבות, ביולי 2018 הוא פרסם בדף הפייסבוק שלו תצלום של שר הביטחון דאז עמיר פרץ עם המשקפת הפוכה ומעליו כתב "אתיופים מלאאאאא אתיופים". בהמשך, ביוני 2019, פרסם בפייסבוק תמונה של אישה שחורה ומעליה כתב: "אם היא מתעטשת כולנו ז"ל" ו"השם יצילנו".

באפריל האחרון לאחר התפרצות מגפת הקורונה, כתב נעימי בקבוצת ווטסאפ של עובדי בית המשפט: "יגאלו איך זה שהכושון עובד חיוני ואתה לא". על פי הנציבות, נעימי "פגע במשמעת שירות המדינה, והתנהג התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה, הפוגעת בשמו הטוב של שירות המדינה ובתדמיתו בעיני הציבור".

לאחר שהודה במעשים והורשע, התנצל נעימי על הדברים ואמר כי הוא מתבייש בהם. לדבריו הוא "כשל בלשונו, הוא אינו גזען, והדברים שאמר אינם מתאימים לו ואינם מאפיינים אותו". בנוסף ציין כי בגין האירועים הוגשה נגדו גם תביעה אזרחית שבסיומה שילם פיצויים בגובה 4,500 שקלים.

אגף המשמעת בנציבות ביקש, לצד הנזיפה החמורה, להטיל על נעימי עונש של שלילת משכורת אחת ופסילה לתפקיד ניהולי או בכיר למשך שנתיים. לאור התנצלותו של נעימי, חוות דעת טובות שהוגשו לגביו וכן מצבו האישי, החליטו השופטים להסתפק במחצית מהעונש שביקשה התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully